Itse olen ihmetellyt kyllä erittäin paljon, ettei X-Factor ole imenyt katsojia kunnolla puoleensa. Finnpanelin sivut ovat kyllä surkuhupaisaa katsottavaa tämän ohjelman tiimoilta. Edes viime Sunnuntain ensimmäinen finaali ei nostanut katsojalukuja kuin muutamalla kymmenellä tuhannella, vaikka finaalikonsertit alkoivat ja kansalaiset olivat ennen tätä itkeneet sitä "kun ei kuulla laulamista tarpeeksi". Alle 500 000 katsojaa/viikko on kyllä jopa minunkin silmiini jokseenkin alisuorittamista.
Surkuhupaisaa asiasta teki sen, että maikkari hypetti(mainosti) tätä ohjelmaa aivan järjettömästi. Massiivinen promoaminen alkoi jo muutama kuukausi ennen koko ohjelman ensimmäistä jaksoa. Nyt kun tämä kausi päättyy niin persnettoa on taas saatu massiivisesti kasaan ja seuraavaa, olkoon se sitten Idols tai X-Factor, saadaan odottaa kaksi vuotta ainakin, ellei nyt jo enemmänkin.
Lisäksi nämä "enemmän glamouria kuin Idolsissa" ja "kaikki on nyt suurempaa kuin Idolsissa" -mainostukset nauratti ja naurattaa minua edelleen. Glamouria ei ole näkynyt ja nämä ohjelmassa vierailevat "maailmantähdet" tuskin olivat jutun pointtina pelkästään.
Ja mikä tässä on isompaa kuin Idolsissa? Finalistien lukumäärä tulee äkkiseltään ja ainoana asiana mieleen. Finaalikonsertit on jälleen palautettu takaisin Peacock-teatteriin, jossa luultavasti saa touhuta suht. halvalla vuokralla ja kuten näkyi Sunnuntaina, puitteisiin ei kauheasti ole satsattu.
Luulen, että maikkarin osalta on vieläkin rahapussin ja ylpeyden taakkana viime vuotiset kansallisteatteri-finaalit, jotka kävivät hyvin kalliiksi, satavarmasti.
Sinänsä harmi, mutta minulle samantekevää. Katson tätä huvia niin kauan kuin sitä kestää.