Kirjoittaja Aihe: 2. finaali  (Luettu 28984 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

capri

• Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: 2. finaali
« Vastaus #25 : 04.04.2010 20:36:30 »
Elias lauloi ihan ok, mutta muuten se oli niin plääh. Elias on hiipumassa koko ajan alaspäin.

Leena on ensimmäinen todella USKOTTAVA näistä. Tää biisihän sopii Leenalle tosi hyvin. Vähän epävarmuutta välillä laulussa, mutta muuten hyvä. Huulipunan väristä en ole niin varma... Muuten staili paljon parempi kuin viimeksi.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #26 : 04.04.2010 20:38:02 »
Menee netistä katseluksi Merjan ja Christianin esitykset kun katsoin AI:tä.

Leenan esitys oli vaan tylsähkö kuten oli kappalekin. Hänen äänessään ei myöskään ole sellaista mielenkiintoista sointia kuin Anna Puulla aikanaan Idolsissa. Samaan kategoriaan he jotenkin kuitenkin kuuluvat.

Enchant lauloi ilman muuta hienosti, mutta Gugi oli oikeassa: eivät nämä ole lastenlaulukilpailut. Tai saahan niitä laulaa, mutta sillä tavalla ei luoda uraa artistina. Tai ehkä lastenlauluihin erikoistuneena artistina.

capri

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #27 : 04.04.2010 20:38:50 »
Gugi on ärsyttävin noista tuomareista.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

capri

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #28 : 04.04.2010 20:41:56 »
Ihan naurettavaa toi Gugin kommentti siitä, ettei toi laulu kuulu tähän kisaan. Misäs on määrätty, ettei kisassa sais laulaa mitä vaan?

No niinpä. Tyhmä kommentti. Koska teema oli JUURET.

Mutta kokonaisuudessaan Enchantin esitys meni vähän sinne huvittavuuden puolelle. Ihan kivoja juttuja välillä, mutta tosi tasapaksu biisi. Ei siis mitään vau-efektejä aiheuttanut tämä. Musiikki puuttu tästä silleen... eli semmoinen semi ok. Päälaulaja on hyvä ja muutenkin laulu sujuu, mutta tää biisi ei antanut semmoisii mahdollisuuksia.
« Viimeksi muokattu: 04.04.2010 20:44:30 kirjoittanut capri »

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #29 : 04.04.2010 20:44:49 »
Ihan naurettavaa toi Gugin kommentti siitä, ettei toi laulu kuulu tähän kisaan. Misäs on määrätty, ettei kisassa sais laulaa mitä vaan?

Jos se tarkoittaa, ettei ole mitään rajoituksia, sitten Enchant olisi voinut esittää vauvan itkua ehkä helistimien säestyksellä.  8)

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #30 : 04.04.2010 20:47:10 »
Lindan kommentoi Samulia samalla lailla kuin itsekin ajattelin: Uniklubin kappale oli erittäin väärä Samulin ääntä ja potentiaalia ajatellen.

Samuli voi menettää kisan, jos Gugi ei osaa valita hänelle sellaisia kappaleita, jotka tuovat Samulin vahvuudet esiin.

capri

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #31 : 04.04.2010 20:48:15 »
Mun mielestä Gugi on valinnut tähän mennessä pelkästään vääriä biisejä. Ihmettelen kovasti, koska eikö hänen pitänyt olla se rutinoitunein ammattilainen.

menni

• Tuplapistesieluinen fordemehiläinen
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #32 : 04.04.2010 20:49:39 »

Jos se tarkoittaa, ettei ole mitään rajoituksia, sitten Enchant olisi voinut esittää vauvan itkua ehkä helistimien säestyksellä.  8)

Arhmurhsdgjdgnjäpsh¨p
Joo, mä en ehkä sano mitä mieltä mä oon tosta kommentista..
"Anyone who says that
sunshine brings happiness,
has never danced in rain"

capri

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #33 : 04.04.2010 20:54:06 »
Samulia jännitti NIIN paljon! Mun mielestä tossa Samulissa on kuitenkin edelleen eniten potentiaalia kasvaa joksikin. Samulin ääni on tosi hyvä ja sillä on edellytykset esiintyä isolle yleisölle. Tää biisi oli vaan niin väärä. Mua tää kuitenkin kosketti. :D

Kaitsu

• Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
« Vastaus #34 : 04.04.2010 20:56:09 »
Illan järjestys omasta mielestäni:

1. Leena Tirronen
2. Soul Sisters
3. Yrjänä Salmela
4. Samuli Taskinen
5. Merja Niekka
6. Christian Palin
7. Elias Hämäläinen
8. Enchant

Leena & Soul Sisters olivat ehdottomasti illan parhaimpia! Enchant oli ehdottomasti illan surkein. Pinkit puhelimet kyllä pelastaa Enchantin tänään! >:(
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Thesugarangel92

• Potkiva irokeesi-fanaatikko
  • i
  • *
  • Restless heart syndrome
    • Profiili
« Vastaus #35 : 04.04.2010 20:57:25 »
Go pinkit puhelimet, go go !

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #36 : 04.04.2010 20:58:01 »
Tää biisi oli vaan niin väärä. Mua tää kuitenkin kosketti. :D

Minusta se on kappale, joka sopii ainoastaan ja vain Uniklubille.

Yrjänä oli kyllä aika karaokemainen, kuten Linda sanoikin. Minua väsyttää muutenkin ne teatraaliset rokkikukon elkeet. Mitä musiikkia ja kenelle Yrjänä oikein tekisi? En ollut kovin otettu Yrjänän äänestäkään.

capri

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #37 : 04.04.2010 21:01:33 »
Yrjänällä on kyllä eniten tota lavapresenssiä ollu näistä. Ja kun jätkä laulaa myös hyvin, niin ei tää homma voi kuin toimia. Alko ehkä hitusen hatarasti, mutta loppua kohti parani.

KUITENKIN pakko kritisoida tota miksaajaa. Tuntuu, että kaikki muka laulaa liian hiljaa tohon mikkiin, ku ei meinaa sit millään kuulua. Ei voi olla noin VAIKEETA. Ja lavasteet on niin kököt. :(

Rankkaisin jotenkin näin:

1. Yrjänä
2. Leena
3. Soul Sisters
4. Samuli
5. Enchant
6. Christian
7. Merja
8. Elias

//Rankkaus on tehty lähinnä nyt siltä pohjalta, että kellä oli paras kokonaisuus tai kosketti mua jotenkin. Merjan pelkkä ääni oli kuitenkin ehkä illan parhaimmistoa. Ääh.
« Viimeksi muokattu: 04.04.2010 21:04:33 kirjoittanut capri »

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #38 : 04.04.2010 21:04:57 »
Go pinkit puhelimet, go go !

Kyllä ne varmasti gogo mitä suuremmassa määrin!

En minä toivoisi Enchantin putoamista tässä vaiheessa, mutta lasten laulujen laulaminen tässä vaiheessa kisaa on vaan niin naurettavaa. Puuttui vain pinkit pehmolelut lavalta.

capri

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #39 : 04.04.2010 21:07:33 »
Mä en oikein osaa päättää sitä, kenet haluaisin pudottaa. Eliaksellakin on potentiaalia, vaikka se on ollut kaks kertaa peräkkäin niin pettymys.
Christian ei ollut huonoin, mutta en jäisi kaipaamaan, ja lisäks mun kisapisteet paranee, jos Christian lähtee. Olispa kaksi huonointa Elias ja Christian, ni tuomareiden päätös olis helppo.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #40 : 04.04.2010 21:11:55 »
Samuli oli yksinkertaisesti illan paras ottaen huomioon senkin että kappalevalinta ei ollut hänelle mieleinen.

capri

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #41 : 04.04.2010 21:14:16 »
MISSÄ ETSKU VIIPYY ÄÄNESTYS!

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #42 : 04.04.2010 21:15:11 »
Gugin pitäisi jatkossa tehdä kappalevalinta yhdessä kilpailijoiden kanssa. >:(

Iita

• Tittelintuura
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #43 : 04.04.2010 21:18:13 »
Mä oon kanssa sitä mieltä että Samuli oli illan paras. Leenasta pidin kanssa. Leenan biisi on mulle tosi tuttu, koska laulettiin sitä aina ala-asteella ja tuo sitä kautta muistoja. Leena esitti sen oikein hyvin!

Oon myös Enchantista samaa mieltä kun menni. Ehkä oon vähä puolueellinen ku kuitenki oon niiiin suuri Enchant fani, mutta silti. Mun mielestä muidenkin pitäis pystyy tollasiin muutoksiin. Enchant pystyy muuntautumaan, toisin kun monet muut kisailijat, ja vaikka he pystyisivät, niin heille ei anneta mahdollisuutta siihen tylsien biisivalintojen takia. Todella rohkeaa Lindalta!
Sometimes the dreams that come true are the dreams you never even knew you had.

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #44 : 04.04.2010 21:22:24 »
MISSÄ ETSKU VIIPYY ÄÄNESTYS!

KIITOS!

UNOHTUI!!!!

TEEN HETI!!!!

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #45 : 04.04.2010 21:28:20 »
No niin. Nyt sitten äänestämään!

Minun on hieman paha äänestää, kun en nähnyt Merjaa ja Christiania. Mutta mitäs siitä!

Myy

• Koelaulaja
    • Profiili
« Vastaus #46 : 04.04.2010 21:30:32 »
Uskon, että Enchantin vekkulimaisuus vetoaa enemmän aikuisiin kuin ns. pinkkipuhelimiin, joille se oli liian lapsellinen. Esitys oli valloittava, ja aikuisena sitä uskaltaa taas pitää hauskana.

Tämän illan järjestys:

1. Leena
2. Soulsisters
3. Enchant
4. Samuli
5. Yrjänä
6. Elias
7. Christian
8. Merja

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #47 : 04.04.2010 21:37:10 »
Gugi teki taas kaikkensa, että Merja ei menestyisi. 22-Pistepirkon Birdy toiminee vain pirkkojen itsensä esittämänä. Vaikeaa siinä oli Merjan tehdä mitään. En tosin nähnyt esitystä, mutta mielessäni soi edelleen Merjan hieno laulu finaaleja edeltävässä lähtetyksessä.

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #48 : 04.04.2010 21:43:03 »
Tylsää, että kamera ei näytä yleisöä enemmän ja erityisesti siellä istuvia X-Factor-kilpailijoita ja ehkä muitakin "julkkiksia".

McKenzie

• kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
« Vastaus #49 : 04.04.2010 21:43:25 »
Gugi ampuu kaikkia kilpailijoitaan aika pahasti jalkaan antamalla heille aivan vääriä biisejä laulettavaksi. Tänään pudotusuhassa Merja ja Samuli, ja noista Samuli ihan vain väärän biisin takia. Eipä sen puoleen, Christian ei vaan koskettanut taaskaan yhtään. Hänen englannin lausumisensa on vaan niin kauheaa, ettei sitä pysty kuuntelemaan. Tulee Kalle deja vú. Espanja toimi paremmin, mutta maneerista oli esiintyminen siltikin.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -