Kirjoittaja Aihe: Katoaako X-Factorinkin jälkeen unholaan omia suosikkejaan kannattaneet ihmiset?  (Luettu 67760 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Sami

• 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Hey, Lifesaver, I'm drowning in despair
    • Profiili
    • last.fm
^ Haluan. Voisi olla mielenkiintoista.

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
Tee ihmeessä! Totta kai sellaisia analyysejä on kiva lukea.

PhineasMcClintock

• Vieras
Ei minun mielestäni X-Factorin finaaleissa ole vielä nähty sen tasoista esitystä kuin Ilkan Teräsbetoni:

http://www.youtube.com/watch#!v=R4e-5YD29cc&feature=related

Onko tämä Etsku nyt ironiaa sarkasmia, sarkasmia ironiaa sinun suunnaltasi. Ilkan Teräsbetoni-vetohan on luultavasti Suomen Idols-historian surkuhupaisinta antia, joka ei edes vitsinä mennyt läpi.

Se onko X-factorista löytynyt parempaa suoritusta, mielestäni on! Tuon Ilkan esityksen yli ei ole kauhean vaikea päästä.

PhineasMcClintock

• Vieras
Mutta Luottamusmies! Antaa paukkua analyysia. Luen sen mielelläni ja otan kantaa.

Saapahan vaihteeksi vastata jonkin muun analyyseihin kuin omiin 8)

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
Ei minun mielestäni X-Factorin finaaleissa ole vielä nähty sen tasoista esitystä kuin Ilkan Teräsbetoni:

http://www.youtube.com/watch#!v=R4e-5YD29cc&feature=related

Onko tämä Etsku nyt ironiaa sarkasmia, sarkasmia ironiaa sinun suunnaltasi. Ilkan Teräsbetoni-vetohan on luultavasti Suomen Idols-historian surkuhupaisinta antia, joka ei edes vitsinä mennyt läpi.

Se onko X-factorista löytynyt parempaa suoritusta, mielestäni on! Tuon Ilkan esityksen yli ei ole kauhean vaikea päästä.

En harrasta sarkasmia sillä tavalla, että kommenttini olisi voinut olla sarkasmia.

Tarkoitin sitä mitä sanoin. Minusta se oli hyvä esitys! Mukavaa kuunneltavaa. Rokki-ihmisten mielipiteillä ei ole minulle mitään merkitystä. Se vain ratkaisee, mitä korvani sanovat.

PhineasMcClintock

• Vieras
No Etskulle sanon vain, että itselläni kriittinen silmä oli Ilkan esityksen kokonaisuuden suhteen, vaikkakin rock-henkinen olen itse lähtökohtaisesti.

Kuitenkin Teräsbetoni oli täysin väärä valinta Ilkalle rock-biisiksi. Mutta toisaalta. Hän voitti, joten valinnatkin meni oikein siinä tapauksessa.

Ehkä eniten minua vaivasi Ilkan Teräsbetoni-vedossa se, että sovitus oli aikalailla originaali, eikä Ilkka kuulu "JarkkoAhola" -soundin omaavaan kategoriaan. Toisella sovituksella homma olisi skulannutkin. Mutta nämä siis vain mielipiteitä!

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
No Etskulle sanon vain, että itselläni kriittinen silmä oli Ilkan esityksen kokonaisuuden suhteen, vaikkakin rock-henkinen olen itse lähtökohtaisesti.

Tarkoitin sitä, että minä en koe rokkimusiikkia jonkinlaisena pyhänä asiana ja rokki-ihmisiä pyhyyttä valvovina pappeina. Miksi ihmeessä rokkimusiikilla olisi sellainen asema? Eihän muidenkaan musiikkityylien kohdalla ajatella niin!

Eli minä en näe Ilkan esitystä rokkilasien läpi. Minulle se oli vaan kaikesta muusta riippumaton esitys, jota arvioin sellaisenaan. Totta kai sovitus oli aika lailla originaalin oloinen, mutta en minä vaadi sitä, että Ilkan saundi olisi ollut Jarkko Aholan kopio. Ilkan saundi kelpasi minulle omana itsenään!

Kyllä minä sallin rokkimiestenkin laulavan Idolsissa vaikka Britney Spearsia mutta en analysoi heidän tulkintaansa Britney Spearsin ehdoilla.  ;D

Mutta ettei jää epäselväksi: en vaadi ketään olemaan kanssani samaa mieltä tässä asiassa. Kerron vain sen miltä Ilkan esitys MINUSTA kuulostaa ja tuntuu!

PhineasMcClintock

• Vieras
Täsähän Etsku se rikkaus onkin, mielipiteiden rikkaus ;)

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Kyllä Ilkan laulama raskas musiikki aina Ari Koivusen voittaa. X Factorissa on kuitenkin nähty pari niin hyvää esitystä, etten tiedä, onko kukaan Idolsissa koskaan laulanut niin hyvin (siis minun mielestäni).

PhineasMcClintock

• Vieras
Kyllä Ilkan laulama raskas musiikki aina Ari Koivusen voittaa. X Factorissa on kuitenkin nähty pari niin hyvää esitystä, etten tiedä, onko kukaan Idolsissa koskaan laulanut niin hyvin (siis minun mielestäni).

No kyllä Arin tulkinta Scorpionsin Still Loving yousta aika jäätävä oli! Ja mielestäni Ilkka ei koskaan omalla äänellään voi lyödä Ari Koivusta rock/hevi-musiikin tiimoilta, koska Ilkan ääneen sopii enemmän pop-musiikki. Arille taasen raskaampi musiikki.

Joten en allekirjoita omalta osaltani sitä, että Ilkan laulama rock-musiikki Arin löisi. Epäreilu vertailuparikin jo, jos ruvetaan rock/hevi-musiikista puhumaan.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Aion tarkastella Idols-aikaisia keskusteluja kokelaista ja verrata niitä nyt X Factor -finalisteista käytäviin keskusteluihin.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Koopin levy on sijalla 23.

PhineasMcClintock

• Vieras
Teeppäs Luottamusmies oikeasti oma viestiketjusi analyysien kera kuten aiemmin jo sanoit. Tulen mielelläni sinne kommentoimaan!

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Ehkä saan sen huomenna johonkin vaiheeseen

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Ilkka Jääskeläinen tuli tunnetuksi Idolsin ikiomana hauskuuttajana. Hän keksi vitsejä lähes joka asiasta. Ongelma jatkuvassa vitsin kertomisessa
oli, että Ilkan oma persoona peittyi sen taakse. Ilkasta ei koko Idolsin aikana saanut käytännössä minkäänlaista otetta. Kuitenkin kun Idols ei ole pelkkä laulutaitokilpailu, vaan siinä etsitään myös persoonaa, jonka laulua ihmiset haluavat kuunnella. Ilkka saattoi olla juuri sellainen persoona, mutta hän ei jotenkin pystynyt tuomaan sitä esiin. Tuntui, että Ilkalla oli koko ajan jokin rooli päällä.
Toinen ongelma oli laulutaito, joka ei ollut kovin huono mutta ei myöskään mainittavan hyvä.

Hepsankeikka

• Teatteriin selvinnyt
    • Profiili
Anna Puun uuden levyn ykkössinkku... no, se kuultiin tänä iltana livevetona ihan. Huono oli biisi, sori.

Ihan ekana tuli mieleen Johanna Kurkela. Eikö sillä ole joku Riko minut -biisi? Toiseksi tuli mieleen uni. Unettavan tylsä ja ideaton. Oliko laulussa sanoma, oliko laulussa melodia?

Miksi Suomessa ei tehdä hyvää musiikkia?

Pitikö Anna Puulle tehdä uusi levy näin äkkiä debyytin jälkeen? Miten se takoamisviisaus menikään?

Kaitsu

• Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Pakko sanoa että olen täysin erimieltä kanssasi. Ei muuta sanottavaa
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

capri

• Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Itseki pidin ihan Anna Puun biisistä. Ja Anna oli ihastuttava.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Negativ

• Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Mä tykkäsin Annasta. Biisi ei ehkä näin heti kolahtanu (kuulin ekaa kertaa), mut esiintyminen oli kivaa. Anna on miellyttävä persoona.

~It feels good. Is that reason enough for you.~

Hepsankeikka

• Teatteriin selvinnyt
    • Profiili
Mun mielestä Anna on tämän hetken mielenkiintoisin laulaja. Laulut vaan eivät ole samalla tasolla.

Siis... olihan tässäkin laulussa tunnelmaelementtejä, mutta ne olivat pelkkää harhaa ja pintaa. Kuoren alla kolisi tyhjyys.

Sami

• *
  • Hey, Lifesaver, I'm drowning in despair
    • Profiili
    • last.fm
Anna Puun uuden levyn ykkössinkku... no, se kuultiin tänä iltana livevetona ihan. Huono oli biisi, sori.

Ihan ekana tuli mieleen Johanna Kurkela. Eikö sillä ole joku Riko minut -biisi? Toiseksi tuli mieleen uni. Unettavan tylsä ja ideaton. Oliko laulussa sanoma, oliko laulussa melodia?

Miksi Suomessa ei tehdä hyvää musiikkia?

Pitikö Anna Puulle tehdä uusi levy näin äkkiä debyytin jälkeen? Miten se takoamisviisaus menikään?

Olen täysin samaa mieltä.

Ellu87

• *
    • Profiili
Tuo esitys ei vakuuttanut minuakaan, jotenkin laulupuoli oli musta aika heikkoa ja melodiaa saisi tuossa biisissä tosiaan olla enemmän. Pidän kyllä Annan aiemmasta musiikista.

Sit tän vuoden X-Factoriin: Miten musta tuntuu, et nää on niin keskinkertaista porukkaa, ettei kukaan näistä saa taakseen X-Factorin aikana oikeita fanijoukkoja? Se on aika huono juttu, jos näin on.

Zandra

• i
  • *
    • Profiili
Olihan tuo sentään ihan toisella tasolla kuin ne muut samana iltana esiintyneet :D muuten ei kyllä oikein jaksa enää innostua Annasta.

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
Ei ihan kauheasti innostanut Annan 2. levyä ostamaan, jos tuolla singlellä levyä markkinoitiin. Kaikki 1. levyn kappaleet olivat paaa-aaljon parempia.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Olen tuosta Samulista (yleisin puheenaiheeni täällä nykyisin) ruvennut tulemaan siihen käsitykseen, että hänen pitäisi päästä pois tästä X Factorista. Luulen, että hän näillä näytöillä on jo vakuuttanut jonkin levy-yhtiön omasta kehityskelpoisuudestaan. Olisi haaskausta panna huipulle laulaja, joka ei vielä ole sillä tasolla, jolle hänellä on mahdollisuus nousta. Samuli itse on kirjoittanut tuon: "Jos vaan saan tehdä musiikkia elääkseni, niin olen tyytyväinen." Miksi häneltä pitäisi viedä pois tärkeä asia elämästä turhalla hätiköinnillä?