Älkää nyt pahoittako mieltänne. Kirjoitan aika suorasanaisesti.
Mielestäni suurin riski X Factorin menestykselle on Elias. Tyyppi ei ole vetänyt kolmella viime kierroksella hyvin, ja silti saan lukea netistä viestejä, joissa lukee "Elias voittoon". Idolsissa on ollut joitakin (kuten Pete Parkkonen ja Ilkka Jääskeläinen), jotka ovat saaneet lauluesitystensä tasoon nähden suurta kannatusta. Nämä ovat kuitenkin olleet niitä, joiden suosio
on romahtanut nopeasti.
No mä en ainakaan pahoittanut, vaikka fanitankin Eliasta ruusunpunaiset fanilasit päässäni
Eliaksessa vetoaa yleisöön ihanan raspiäänen lisäksi myös sympaattisuus ja tarina, eli miehen taustat. Elias on myös tarpeeksi nuori voittamaan. Uskon edelleen Eliaksen voittoon, vaikka Yrjänä on miehekkäällä charmillaan ja nallekarhumaisuudellaan hurmannut meitsinkin jaksosta toiseen. Yrjänä on myös ollut tasaisen varma ja tähän mennessä ehkä laadukkain esiintyjä. Christianillakin on varmaan aika vahva kannattajajoukko, mutta luulen kuitenkin että Elias voittaa nämä aikuisemmat tyypit juurikin nuoruudellaan.
Vanhemmat ihmiset ei yleensä intoudu äänestämään kymmeniä tai satoja kertoja suosikkejaan, mutta vähän nuoremmat kyllä. Eliaksessa on kuitenkin jotain sellaista, joka vetoaa myös hieman kypsempään (krhmm..
yleisöön, joten en usko, että hänelle ihan parkkosia tulee käymään. Eikä media tai tuontanto ole muutenkaan mielestäni ylihehkuttanut Eliasta ylitse muiden, joten en usko että mitään vastareaktiotakaan tulee tai liian suuria odotuksia edes. Kestotähdiksi mielestäni on ainesta Eliaksen ja Yrjänän lisäksi myös Christianissa, kun hevi nyt on vaan niin suosittua ja Christianin etu Ari Koivuseen on se, että hänellä on ollut oma bändi jo yli 10 vuotta. Toki kisa-osallistuminen saattaa karsia joitain vanhoja faneja, mutta ohjelman tuoma julkisuus poikii varmaan uusia faneja ja lisää keikkoja, joka myös tuo uusia faneja.
Koop on siinä mielessä hyvä voittaja, että hän oli tavallaan musta hevonen. Luulen että hän tulee jatkossa vielä päihittämään Anna Puunkin. Itse en ole koskaan ymmärtänyt Anna Puun ylenmääräistä hehkuttelua.