En jaksa uskoa mihinkään tuollaisiin huijauksiin. Ensinnäkin - miksi? Eikö kisan suola ole se, että tapahtuu dramaattisia käännöksiä, jos
mahdollista. Ja toiseksi, eikö kaikkien kannalta ole parasta, että finaalissa on todella ne, joilla on eniten äänestäjiä, jotka lopulta ostavat levyt. Eli jos minä huijaisin, niin en todellakaan laittaisi finaaliin niitä, joita sinne odotettaisiin, pudottaisin ainakin jonku ennakkosuosikin dramaattisesti. Hyvää viihdettä!
Illan esityksiin:
Michael Sarver esiintyi ensimmäisenä... esitys meni minulta ekalla katsomiskerralla vähän ohi, joten voin muuttaa mieltäni, mutta
vaikutti vähän -mikä olisi oikea sana - ... . Yritystä oli, mutta vähän ei niin hyvä. Ja Michaelin jännä tapa laulaa ei ole ihan minun makuuni. Hän siis pitää jotenkin suutaan oudosti tai jotain - en osaa selittää.
Allison Iraheta - Tämäkään biisi ei ollut, kuten ei Michaelinkaan ihan täysin mun juttu, vähä parempi kuitenkin. Allison on ihana. Uskollinen
omalle tyylilleen etc. Rockrock! Ärsyttää vaan kun tuomarit kommentoi aina joko hänen ikäänsä tai kykyään laulaa mitä tahansa. En osaa vieläkään pitää tätä tyttöä latinona. Punainen tukka hämää mua liikaa.
Kris on ollut minulle aina semmoinen söpö suhteellisen hyvä laulaja. Niin tänäänkin. Hän osaa laulaa ja sulattaa pari sydäntä. Ei sen enempää, ei tosin vähempääkään. Rauhallinen kantribiisi sopi hänelle. Ihan tasaista tallustelua. Ei suosikkejani, tosin paransi tänään pari pykälää silmissäni kuitenkin - ehkä se vau-efekti odottaa tulemistaan.
Lil Rounds - Lillin äänessä on joku sävy tai mikä lie, mikä ei ole ihan mun makuuni, vaikka on hyvä laulaja. Hän on myös vähän liiankin itsevarma ja tasainen, ettei oikein sytytä. Ääntä siis on ja itsevarmuutta, mutta kyky koskettaa. Ehkä hän saa sitä vielä lisää. Ansaitsee kuitenkin jatkopaikan loistavilla laulukyvyillään - ainakin top 6...
Adam Lambert - Rakastan Johnny Cashia... vaikka hyvä kun edes tunnisti
Adam on ihan oma persoonansa ja tyyppinsä. Mutta täytyy sanoa, että tämä esitys oli jotain ihan omalaatuistaan! Pidin paljon, vaikka naismainen ääni ei minua henk. koht. miellytäkään, mutta Adam
on omalla alueellaan niin uskomaton! Ansaitsee jatkaa, koska tekee kisasta mielenkiintoisen, ja häneltä sopii odottaa kaikkea erikoista. Draamaa ja esiintymistä - laulu jää jopa vähän toissijaiseksi!
Scott MacIntyrer - Scott & Piano to friends together forever. Scott tekee tasaisen varmasti omaa juttuaan. Voi käydä pitemmän päälle
tässä kisassa vähän tylsäksi. Pidän kuitenkin Scottista ja hänellä on laulutaitoa ja koskettamisen kykyä. Välillä ääni ei ihan kaikkiin nuotteihin mielestäni osunut. Ei ansaitse kuitenkaan ehkä top6 paikkaa (jota tässä vaiheessa laskeskelen).
Alexis Grace - Jolene Jolene... ei ehkä ihan parasta Alexisia. Ihan ok. En pitänyt tästä vähän nopeutetusta versiosta jostain syystä, ja muutamat nuotit eivät ihan osuneet. Biisivalinta ei tuonut ihan tuttua Alexisia esiin.
Danny Gokey - Carrien biisit on vaikeita. Tämä tuli todistetuksi mielestäni, vaikka Danny on uskomattoman hyvä laulaja, ja pidän hänen äänestään tosi paljon, niin tässä biisissä tuntui kuin hän olisi vähän joutunut taistelemaan. Biisin alku meni myös vähän jotenkin liian nopeasti. Ei ihan parasta Dannya mielestäni, mutta hyvää tasoa. Loppu oli huomattavasti parempi osa. Esityskin vähä kärsi vaikean laulun takia I think.
Anoop Desai - Paljon parannettavaa näin etukäteen! Huomattavasti parempi kuin viime viikolla. Tunnettakin oli mukana ja laulu oli paljon parempaa. Välillä kyllä meni jo niin unettavan tylsäksi. Eli ihan kaikki karisma ei riittänyt vetämään loppuun asti kait - tai sitten en vain jostain syystä jaksanut pysyä mukana. Mutta ansaitsi tällä esityksellä kuitenkin paikkansa Top 11. Rauhallinen esitys ja hyvä laulutaito - näistä kuitenkin pidin. Sain enemmän irti tästä kuin Dannystä, jonka esitystä piti varoa vähän, kun oli niin vaikea biisi.
Megan Corkrey - Valitettavasti Megan menee jotenkin koko ajan alaspäin kaavioissani. Pidän paljon hänen äänensävystään ja hän on kaunis ja herttainen, mutta esiintymisessä on paljon puutteita. Hän vaikuttaa välillä epävarman oloiselta. Hänen äänensä välillä ei kuulostanut hyvältä (mutta oli flunssassa, mikä selittää sen - ja antaa anteeksi paljon). Hän oli kuitenkin ihan hyvä, varsinkin kun selkis, että oli sairastellut. Uskon yhä, että hänellä on valtavat mahdollisuudet kehittyä ja hän voi kohota, vaikka kuinka hyväksi, kun saa kokemusta. Siksi toivon häntä yhä top6:een. Biisivalinta tänään oli muuten paljon parempi kuin viime kerralla.
Matt Girard - Toinen Carrie laulu (miehet on päättänyt on ottaa riskejä - sillä Carrien biisit ei mielestäni ole ihan parhaita miesäänelle.) Matt yritti kovasti ja loppua kohti kuulosti upealta. Ehkä jollain toisella biisillä olisi päässyt loistamaan vielä enemmän. Dannyn kanssa vertailussa menee edelle. Mattin ääni (siis se sävy) tosin ei miellytä niin paljon kuin Dannyn - lauloi kuitenkin tosi hyvin tänään. Ansaitsee ehdottomasti jatkaa! Matt & Piano vs. Scott & Piano, niin Matt ehdottomasti parempi!
Illan järjestys mielestäni ehkä joku tällainen: vaikea tosin arvostella joitain tyyppejä (esim. Adam), enkä arvostele pelkkiä laulutaitoja vaan ihan kokonaisuudessaan.
1. Matt, Allison, Adam, Kris
5. Anoop/Danny/Lil
8. Scott/Alexis
10. Megan (haluaisin toisaalta sijoittaa hänet ylemmäs... mutta)
11. Michael
Olisin voinut kyllä ihan hyvin perustein laittaa aikalailla toiseenkin järjestykseen. Jotenkin vaikea oli päättää tänään, kenestä pidin.
Pudottaisin jommankumman näistä, koska en halua luopua tytöistä: Michael tai Scott.