Heh, jos joku tätä ohjelmaa ja Samulin esityksiä on pinkkien lasien läpi katsellut, niin minä: mun mielestähän Samuli on aivan loistava ja ihana ja mahtava laulaja ja esiintyjä ja vaikka mitä! Mun mielipiteet ohjelmasta ja finalisteista on kautta linjan olleet hyvinkin subjektiivisia ja puolueellisia, en vaan ole purkanut niitä tänne foorumille.

Vakavasti puhuen, välillä olen kyllä itsekseni miettinyt, että miten erilaiset ajatukset mulla X-Factorista ja kilpailijoista olisi, jos en yhtä finalistia tuntisi henkkoht. Luultavasti olisin siinä tapauksessa katsonut ehkä koelaulut ja lopettanut siihen, koska alkujaksojen aikana en onnistunut bongaamaan kovinkaan montaa kilpailijaa, joita olisin oikeasti halunnut seurata pidemmän aikaa (poislukien siis Samuli, tietenkin).
Jos Samuli on todella pliisu ihminen, dariana sen tietäisi.
Määritelkää mulle ensin, millainen on pliisu ihminen.

Toisaalta ymmärrän, miksi Jolanne (ja varmaan muutama muukin) pitää Samulia "harmaana" persoonana. Samuli on tosielämässäkin vähän ujonsorttinen ja pidättyväinen henkilö etenkin vieraiden ihmisten läsnäollessa eikä ole tv-kameroiden edessä väläytellyt ylenmäärin sitä "omituista" puolta itsestään, joten kaverista voi helposti saada sellaisen kuvan, että hohhoi, onpas kumma jätkä. Jonkun mielestä Samulin kaltaiset ihmiset on pliisuja, eikä siinä mun mielestä ole mitään väärää - ei kaikki voi tykätä kaikista ja kaikesta. Ja niin kuin Jolanne sanoi, vika voi olla myös formaatissa. Ei kai kenestäkään saa juuri oikeanlaista kuvaa tv-ohjelman perusteella: ihmisluonteeseen nyt vaan kuuluu se, että eri tilanteissa ihminen käyttäytyy eri tavoin ja antaa itsestään erilaisen kuvan yleisöstä/seurasta riippuen.
Mä itse en näe Samulia lainkaan pliisuna tai tylsänä tyyppinä, mutta toisaalta myös hieman hymyilyttää ventovieraiden ihmisten hehkutukset Samulin "ihanan erikoisesta" persoonasta. Mä olen tuntenut Samulin varmaan liian kauan, kun en osaa nähdä Samulia samalla lailla kuin ulkopuoliset. Oon liian tottunut Samulin luonteeseen ja sen pöhköilyihin.

Luottamusmiehelle propsit siitä, että jaksat kannustaa ja fanittaa Samulia noinkin sinnikkäästi, mutta älä tosiaan suotta ota henkilökohtaisesti Samuliin kohdistuvia juttuja ja kritiikkiä. En minäkään ota, vaikka joissain tapauksissa olisi ollut syytäkin...

(Edit: en tarkoita tuolla viimeisellä heitolla nyt sitten tätä forkkaa, vaan noita Iltahuutoja ja muita "laatu"-palstoja.

)