Kirjoittaja Aihe: Samuli Taskinen - Tuleeko hänestä tähti?  (Luettu 124305 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #325 : 03.05.2010 20:03:16 »
Toivotaan siis Luottamusmiehen mieliksi, että Samuli tippuisi seuraavaksi  8)
Kakkossijakin kelpaa. Samulin täytyy vain päästä itse rakentamaan oma uransa. Tämä ei ole mikään BB, joka päättyy siihen, että joku voittaa. Tässä täytyy ajatella, mikä on kilpailijalle itselleen paras vaihtoehto.
No Voin sitten ihan Luottamusmiehen mieliksi ottaa kantaa Samulin englannin kielen lausumiseen, ja ei millään pahalla, mutta Samuli lausuu englantia suomalaisittain, mikä ainakin minun korvaani tökkii, kun hän on kuitenkin käynyt IB-lukion, jossa pitäisi oppia lausumaan sujuvasti jollain 'kansainvälisellä' aksentilla. Tämän takia minusta suomi sopisi Samulille paremmin esityskieleksi. Tämä siis täysin ottamatta kantaa hänen laulutaitoihinsa tai ääneensä.

Vaan mitäpä mie voisinkaan tietää aiheesta  8) :P :-*
Samuli ei ole muuten käynyt IB-lukiota vaan lukion, jossa opiskellaan venäjää. Ehkä laulaakin joskus venäjäksi?
Ennustin tuossa jo ennen illan finaalia, että Samuli tulee klaaraamaan tuon Vesterisen biisin, mutta kompuroi vähäsen Rihannassa. Oletko Luottamusmies samaa mieltä? Vesteristen biisi toimi ainakin minulle mallikkaasti. Rihanna-veto oli perin tylsä, koska sovitus ei antanut sen originaalisti TÄYSIN turhan biisin kasvaa, eikä Samulin äänen mahd. vedättelyt esiin tulleet.
Tuo Rihannan kappale oli kauhean ristiriitainen. Samulin ääni pääsi joiltakin kohdin oikeuksiinsa, mutta teknisesti jäi parantamisen varaa. Toisaalta Samuli (kuten Leenakin) on ollut kovassa kuumeessa viime viikolla, eikä harjoittelu ole onnistunut tavalliseen tapaan. Sitä kuuluisaa potentiaalia kuulin ja näin. Kuten olen aiemminkin sanonut: Samulissa on potentiaalia, mutta se kaikki ei ole vielä oikeuksissaan.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2010 20:40:43 kirjoittanut Luottamusmies »

dariana

• Idols-keskustelijat
    • Profiili
« Vastaus #326 : 03.05.2010 20:39:24 »
... Samuli lausuu englantia suomalaisittain...

*hörähtelee ääneen* Noh, siinä tapauksessa brititkin varmaan lausuu suomalaisittain, Samulilla on nimittäin etenkin englanniksi puhuessaan niiiiiiin BBC-aksentti, että oksat pois.  ;D Ja niin, ei tosiaan ole käynyt IB:tä vaan suomalais-venäläisen koulun ja lukion.

Paikan päällä kuultuna kuulosti hyvältä kumpikin Samulin biisi ja muutenkin oli hyvä meno Peacockissa. (Tosin aina mainoskatkoilla yleisön lämmittelijä sai katsomon kiljumaan ihan vain lausumalla taikasanat Adam Lambert... Korvat soi vieläkin kaiken sen kiljunnan jäljiltä.   >:() Pitää vielä katsoa tv-lähetys nauhalta ennen ku kommentoin muuten eilistä finaalia...

McKenzie

• kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
« Vastaus #327 : 03.05.2010 20:44:43 »
En ole kuullut Samulin puhuvan, joten vaikea sanoa hänen puheaksentistaan mitään. Laulaessa aksentti ei ole BBC:n englantia kuiteskaan. :) Tosin harvat brititkään BBC:n englantia vetävät.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #328 : 03.05.2010 21:26:55 »
Älkää nyt Samulia mollatko. Enhän minäkään mollannut Enchantia. Oli vähän huonosti muotoiltu viesti. Toki se Enchant toi iloa tähän X Factoriin. Ei tuo Samulikaan minusta mikään mököttäjä ole.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2010 22:05:26 kirjoittanut Luottamusmies »

capri

• Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
« Vastaus #329 : 03.05.2010 22:10:31 »
Samulin englannin ääntämyksestä en tykännyt ainakaan siinä Rihannan biisissä. Mielestäni suomen kieli sopii hänelle paljon paremmin. Toisaalta en välitä Eliaksenkaan englannin ääntämisestä, ja hän ilmeisesti puhuu sitä kuitenkin äidinkielenään???
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Negativ

• Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #330 : 03.05.2010 22:14:00 »
On se jännä, että jos Samulia ei kehu koko ajan, niin puheita aletaan kutsua heti mollaamiseksi. Hyvin jännä tämä ilmiö. 8)

~It feels good. Is that reason enough for you.~

Thesugarangel92

• Potkiva irokeesi-fanaatikko
  • i
  • *
  • Restless heart syndrome
    • Profiili
« Vastaus #331 : 03.05.2010 22:31:27 »
On se jännä, että jos Samulia ei kehu koko ajan, niin puheita aletaan kutsua heti mollaamiseksi. Hyvin jännä tämä ilmiö. 8)

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #332 : 03.05.2010 22:32:13 »
No ei se ihan näinkään mene. Mie kävin poistamassa sen viestin, joka sai aikaan polemiikin. Ja Samulille voin lähettää suosituksen, että vaihtaa laulukielen suomeen, kun täällä niin paljon sitä toivotaan.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2010 22:44:02 kirjoittanut Luottamusmies »

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #333 : 04.05.2010 00:18:09 »

Näitkö sen kohtauksen, missä kilpailijoiden vanhempia haastateltiin pudotusleirien päätteeksi? Tosi mies, kuvaili isä Samulia. Tähän äiti kajautti heleän naurun päälle.

Haluan ilman muuta kertoa, mitä mieltä tuosta olen. Mielestäni Samuli on tosimies, sillä hän on käsitääkseni sinut oman elämäntilanteensa kanssa ja vieläpä hyvissä väleissä ihmisten kanssa. Siihen ei moni pystyisi noilla ominaisuuksilla.

Älkää missään tapauksessa vihatko Samulia ainakaan minun takiani.

Hepsankeikka

• Teatteriin selvinnyt
    • Profiili
« Vastaus #334 : 04.05.2010 00:34:21 »

Huomasin muuten, että Samulin äiti oli uudistunut sitten viime näkemän. Uusi kampaus oli todella pukeva.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #335 : 04.05.2010 13:52:48 »
Tuota Kukaan ei koskaan -esitystä täytyy kommentoida siten, että mielestäni se oli laulullisesti Samulin huonoin finaaliesitys. Epävireisyys häiritsi koko esityksen ajan. Toisaalta Samuli oli ilmeisesti kipeä vielä sunnuntainakin, mikä vaikutti esitykseen. Pääasia kuitenkin, että Samuli sai niin paljon ääniä, että paikka kolmen parhaan joukossa toteutui. Tätä olen salaa pitänyt koko ajan tavoitteena, joten olen tyytyväinen, että se toteutui. Eiköhän Samuli paranna suoritustaan ensi sunnuntaiksi. Toisaalta tässä vaiheessa ei enää ole kauheasti väliä, kuka voittaa ja kuka tulee kolmanneksi. Ei siis haittaa, vaikka Samuli tipahtaisi. Luulen, että Samuli saa sen mitä tuli alunperin hakemaankin. :D

Risi.

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #336 : 04.05.2010 14:07:57 »
Samuli on tavallaan tosi hyvä! Ainakaan ei toista samanlaista löydy.
Koen silti Samulin äänen (ja laulutavan) jotenkin enemmän klassiseen musaan sopivaks kun mihinkään kevyempään musaan. Idolsissa ei millään pärjäis, koska siinä tuomarit arvostaa enemmän nykyaikasuutta ja tyylii!

Aika kova yllätys että Samuli pääs jatkoon ihan yleisöäänillä! Uskomatonta mun mielestä, koska Samuli ei vaikuta yleisönsuosikilta ja Unfaithful meni melko surkeesti :< (mulle tuli jopa vähän vaivaantunu olo siitä esityksestä).

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #337 : 04.05.2010 22:35:59 »
Muistan Idolsista yhden kilpailijan, jonka Idols-aikainen julkisuuskuva muistutti melko paljon Samulin nyt saamaa julkisuutta. Ei se toki täysin samanlainen ollut mutta jotain samaa oli silti.

Ellu87

• 2. semifinaalin laulaja
  • *
    • Profiili
« Vastaus #338 : 04.05.2010 23:08:41 »
Mua ärsyttää Samulin tärisevä ja epävireinen laulanta, olipa kuinka "loistava" ääni hyvänsä. En mä kuule Samulin äänessä mitään poikkeuksellista, vaikken sitä huonoksikaan sanoisi.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #339 : 04.05.2010 23:16:52 »
Muutaman kerran olen ollut vähällä lyödä hanskat tiskiin tämän fanituksen suhteen, mutta jostain syystä se on noussut aina takaisin. Tavallaan olen ylpeä, etten ole tuosta fanituksesta luopunut, vaikka jotkut Samulista kirjoitetut mielipiteet tarjoaisivatkin siihen suuren houkutuksen. Luojan kiitos Samuli on vielä mukana tässä X Factorissa. En väitä teknisen laulusuorituksen olevan aina hyvä. Kuulen kuitenkin Samulin laulussa aina x factoria. Minulla on siinä mielessä tarkka kuulo, että erotan helposti suihkulaulajan ja potentiaalisen tähden toisistaan. Olen kehittänyt tuon taidon katselemalla paljon ja moneen kertaan vanhoja Idolseja. Jää ehkä minulle tehtäväksi avata tämän palstan näkymät tulevaisuuden menestysmusiikkiin. Ehkä pidätte minua ihan kahelina, mutta saattepa vielä nähdä ;) Äänestäjät ovat kuitenkin massana päättäneet antaa Samulille mahdollisuuden äänestämällä hänet kolmen parhaan joukkoon. Uskon, että kaikki jäljellä olevat saavat levytyssopimuksen. Mielenkiintoinen levy on toivottavasti tulossa.
« Viimeksi muokattu: 05.05.2010 10:49:31 kirjoittanut Luottamusmies »

Jolanne

• Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #340 : 05.05.2010 18:39:24 »
Mun mielestä tota levysopparien jakoa vois vähän alkaa rajottaa ku tuntuu että viime vuosina jokanen finalisti on saanu sopparin ja sit joko menestynyt ja flopannu tai molempia. Lisäks se on aika ärsyttävää et ku markkinoille putkahtaa kuukauden välein jonkun Idolsxfactor-kisaajan levy, ni eihän niihin enää ehi ees tutustua, saatika että enää huvittaiskaan. (Ei liittynyt Samuliin mitenkään, tuli vaan mieleen tosta Luottamusmiehen kirjoituksesta)

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #341 : 05.05.2010 18:50:19 »
Minustakin Samuli on hyvä laulaja ja odotan jo innolla tulevan levyn julkistamista. ;D

Ellu87

• *
    • Profiili
« Vastaus #342 : 05.05.2010 18:56:09 »
Mun mielestä tota levysopparien jakoa vois vähän alkaa rajottaa ku tuntuu että viime vuosina jokanen finalisti on saanu sopparin ja sit joko menestynyt ja flopannu tai molempia. Lisäks se on aika ärsyttävää et ku markkinoille putkahtaa kuukauden välein jonkun Idolsxfactor-kisaajan levy, ni eihän niihin enää ehi ees tutustua, saatika että enää huvittaiskaan. (Ei liittynyt Samuliin mitenkään, tuli vaan mieleen tosta Luottamusmiehen kirjoituksesta)

Samaa mieltä! En välttämättä antaisi näistä finalisteista sopparin kuin Enchantille. Ihan turhaa jos floppaaminen on tiedossa, edes yrittää esim. Leenan.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #343 : 06.05.2010 10:05:54 »
Olen lopullisesti kyllästynyt Samulin dissaukseen. Jos itse käyn jotain muuta laulajaa vastaavasti dissaamassa tai siis itse asiassa vain sanomassa oman mielipiteen, joka ei kaikkia miellytä, saan syytöksiä. Tämä on ihan epäreilua! >:(
Minusta Samuli on mukava ihminen ja laulaa loistavasti erityisesti silloin kun ei hermostu. Persoona ei ole lainkaan pliisu, päinvastoin olen saanut enemmän kuin edes osasin odottaa.
« Viimeksi muokattu: 06.05.2010 10:07:38 kirjoittanut Luottamusmies »

Jolanne

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #344 : 06.05.2010 10:10:15 »
;D

Omasta kokemuksesta tiedän, että vaalenpunaisten lasien läpi on vaikea nähdä mitään objektiivisesti. Se että sinun mielestä persoona ei ole pliisu.. on sinun mielipide. Mun mielestä Samuli on harmaa, mut niin on muutkin finalistit pääosin olleet. Vaikka tykkääkin jostain henkilöstä paljon, ei kannata ottaa häntä koskevia mielipiteitä henkilökohtaisesti. Etenkään jos et häntä henkilökohtaisesti tunne.

Negativ

• Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #345 : 06.05.2010 10:13:56 »
Dissaaminen aiheuttaa...yllättäen dissaamista. :p Mut eihän täälläkään kukaan ole tietääkseni dissannut? Mielipiteet ovat aina olleet perusteltuja. :)

~It feels good. Is that reason enough for you.~

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #346 : 06.05.2010 10:20:30 »
On yksi niin kipeä asia, etten uskalla kirjoittaa sitä. Jos uskaltaisin, ymmärtäisitte minua paremmin. Älkää nyt kuitenkaan pyrkikö laimentamaan minun iloani. Olen itse vielä paljon Samulia erikoisempi ihminen ja monien ulkopuolisten mielestä varmasti todella pliisu ihminen. Ette todellakaan pitäisi minusta, jos olisin tuossa ohjelmassa mukana. Minusta se on upeaa, ettei Samuli esitä mitään muuta kuin itseään. Enkä katso tätä ohjelmaa vaaleanpunaisten lasien läpi (miten kehtaat edes väittää sitä?) vaan ihan kriittisesti, ja nähnyt Samulin vahvat ja heikot puolet. Epätäydellisyys on yksi ihmisen parhaista puolista.  Minusta Samulissa on ainesta.

Etenkään jos et häntä henkilökohtaisesti tunne.
Onpas valtavan itsekäs ajattelumalli, että se lieventää asiaa, jos kyseistä henkilöä ei itse satu henkilökohtaisesti tuntemaan. Ainakin on todella huono elämänohje, jota en todellakaan suostu noudattamaan. Sitä parempi mitä harvemmat ihmiset tuon ohjeen mukaan käyttäytyvät. Minusta kenenkään ihmisen ihmisarvo ei riipu kyseisen ihmisen suhteesta minuun. Minulle jäi tästä keskustelusta todella huono fiilis. Jos Samuli on todella pliisu ihminen, dariana sen tietäisi. Onneksi Samuli on niin fiksu, ettei hän välitä Jolannen mielipiteistä (ei millään pahalla).
« Viimeksi muokattu: 06.05.2010 11:12:20 kirjoittanut Luottamusmies »

Ellu87

• *
    • Profiili
« Vastaus #347 : 06.05.2010 12:07:58 »
Luottamusmies, on hienoa että kannatat Samulia järkähtämättömästi. Mutta älä ihmeessä loukkaannu muiden kommenteista, ne eivät ole tarkoitettu sinun loukkaamiseksi tai edes Samulin dissaamiseksi. Meillä ei ole mitään Samulia vastaan ihmisenä, hän on ihan mukavan oloinen. Emme vain kaikki näe hänessä sitä samaa X-Factoria kuin sinä. Aika näyttää, saatat olla oikeassa :)

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #348 : 06.05.2010 12:20:31 »
Kritiikittömäksi minua ei kuitenkaan voida haukkua. En ollut aluksi varma, voiko näin ujon oloisesta ihmisestä saada laulajaa. Vähitellen rupesin kuitenkin olemaan sitä mieltä, että tällainen erilaisuus ei välttämättä ole huono puoli. Luulen, ettei Samulista popparia ruvetakaan tekemään vaan ehkä enemmän iskelmälaulajan tyyppistä. Eikä monet menestyneet iskelmälaulajat ole karismaltaan tai persoonaltaan yhtään Samulia parempia. :)
« Viimeksi muokattu: 06.05.2010 12:25:24 kirjoittanut Luottamusmies »

Jolanne

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #349 : 06.05.2010 12:27:24 »
Onpas valtavan itsekäs ajattelumalli, että se lieventää asiaa, jos kyseistä henkilöä ei itse satu henkilökohtaisesti tuntemaan. Ainakin on todella huono elämänohje, jota en todellakaan suostu noudattamaan. Sitä parempi mitä harvemmat ihmiset tuon ohjeen mukaan käyttäytyvät. Minusta kenenkään ihmisen ihmisarvo ei riipu kyseisen ihmisen suhteesta minuun.

Siis, nyt multa meni kyllä ihan täysin ohi, että missä vaiheessa puhuin mitään Samulin ihmisarvosta? Sanoin, että ei kannata ottaa toisesta ihmisestä sanottuja asioita henkilökohtaisesti, koska ne eivät koske SINUA. Se pätee ylipäätänsä tässä elämässä, mitä varten pitäisi loukkaantua joka ikisestä edes hitusen negatiivissävytteisestä kommentista silloinkin kun se ei ole itselle osoitettu?

Mitä väliä sillä taas on, jos Samuli on mun mielestä "pliisu" ihminen? Sehän on vaan mun oma mielipide! Mua kiinnostaa yksinkertaisesti erilaiset ihmiset, en näe Samulissa mitään ihmeellistä. Itsehän en Samulia henkilökohtaisesti tunne, mutta ohjelma ei anna mitään mielenkiintoa kiinnostua ihmisestä. Onko se sitten formaatin vika, sitä en tiedä.