Mua toisaalta vähän hirvittää ajatella, mitä Samulille tapahtuu JOS poika voittaa. Ainakin Idols-voittajien kohdalla mulla on jäänyt sellainen tunne, että levy-yhtiö vie ja artisti vikisee, eli voittajalle ei ainakaan ensimmäisellä levyllä anneta kovin vapaita käsiä ja päätösvaltaa sen suhteen, millaisia kappaleita levylle tulee jne. Samulilla on kuitenkin itsellään kovin vahva visio siitä, millainen haluaa artistina olla, ja pahoin pelkään, että formaattikisan voittamalla se visio jää ainakin jonkin verran taka-alalle.
Toki toivon, että Samuli pärjää kisassa pitkälle, mutta koko kisan voitto... Noh, se nähdään sitten, jos niin käy.
(Tosin mun pitäisi varmaan pysyä kaukana tästä ketjusta, koska olen puolueellinen ja tunnen Samulin jo vuosien takaa... En vaan malta vastustaa kiusausta!
)
Kysytäänpä, miten dariana haluaisi tämän kisan päättyvän? Ilmaisit aikaisemmin tuossa lainauksessa, että pelkäät voiton jättävän Samulin vision taka-alalle.
Edelleen hirvittää, mutta kenties vähän eri syistä kuin aiemmin. Tällä hetkellä tuntuu siltä, ettei kenties olisikaan huono juttu, jos Samuli voittaisi: sen perusteella, mitä olen kuullut kulissien takaisesta menosta, voisin kuvitella, ettei X-Factorin voittajaa/voittajan levyä yritetä lokeroida tai määritellä niin tiukasti kuin Idolsin aikoihin, eli Samulin visio saattaisi hyvinkin päästä oikeuksiinsa levyllä. Paljon on kiinni siitä, että miten hyvin Samuli saa pidettyä päänsä levy-yhtiön porukkaa vastaan.

TOISAALTA mua kuitenkin arveluttaa aiemmin tässä ketjussa ja "Voittajan levy" -ketjussa mainitut levyntekokiireet ja menestyspaineet, joita voittajalle ja tämän levylle aina asetetaan. Kuten Luottamusmies sanoi: kaksiteräinen miekka.
Anna Puustjärvestä jo huomattiin, ettei "hopia ole häpiä" ja että tällaisten kisojen kakkonenkin voi luoda menestyksekkään uran. Lisäksi musta ainakin on hienoa, että Anna P. tunnetaan nykyään nimenomaan omalla nimellään, ilman "Idols-"lisäliitettä. Mieluummin toivoisin Samulin tekevän musiikkia ilman X-Factor-Samulin leimaa ja tulevan tunnetuksi ihan vaan Samuli Taskisena.
Jännä nähdä, miten käy. Se nyt kuitenkin on varmaa, että huomenillalla meidän sohvassa on varmasti mun kynsien jättämän jäljet, kun puristan sohvatyynyjä kisaa jännittäessäni.