Kirjoittaja Aihe: Samuli Taskinen - Tuleeko hänestä tähti?  (Luettu 124334 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Sami

• 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Hey, Lifesaver, I'm drowning in despair
    • Profiili
    • last.fm
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #250 : 19.04.2010 14:59:28 »
Nauroin nuille soittajille myös, eihän heidän "soittoa" kuulunut ollenkaan!

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #251 : 19.04.2010 15:48:19 »
Ehkä Samuli tiesi eilen julkisen kaapista tulon lähestyvän, ja siitä jännityksestä esitys kärsi.

PhineasMcClintock

• Vieras
« Vastaus #252 : 19.04.2010 15:56:09 »
Ei tuo Samulin laulaminen ja toikkarointi kyllä selity sillä, että herraa jännittäisi. Tässä on nyt neljä viikkoa menty ja siinä ajassa aivan varmasti alkaisi huuhtoutumaan pois isompi jännitys. Samulin tekeminen oli mielestäni eilen täysin samanlaista kuin kolmena aiempana viikkona. Ei mitään enempää, ei mitään vähempää. Luulen, että Samulin "olemukseen" kuuluu tahattomasti tuollainen "thing", joka meille näyttää jännitykseltä.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #253 : 19.04.2010 15:58:47 »
No, minä ainakin haluan katsoa, miten kaapista ulos tuleminen on vaikuttanut esiintymiseen.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #254 : 19.04.2010 16:06:06 »
Menin kysymään Samulilta haluaako hän tehdä uraa pienessä vai suuressa levy-yhtiössä. Se todella meni vielä vastaamaan tähän kysymykseen. :o Olen vähän tolaltani. :D
Siis Samuli on nyt verkkovieraana.
« Viimeksi muokattu: 19.04.2010 16:14:44 kirjoittanut Luottamusmies »

Hepsankeikka

• Teatteriin selvinnyt
    • Profiili
« Vastaus #255 : 19.04.2010 17:19:08 »
Luulen, että Samulin "olemukseen" kuuluu tahattomasti tuollainen "thing", joka meille näyttää jännitykseltä.

Joku jollain foorumilla tiesi kertoa, että Samulin kädet ovat aina hieman tärisseet sairauksista johtuen.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #256 : 19.04.2010 17:50:24 »
Menin kysymään Samulilta haluaako hän tehdä uraa pienessä vai suuressa levy-yhtiössä. Se todella meni vielä vastaamaan tähän kysymykseen. :o Olen vähän tolaltani. :D
Siis Samuli on nyt verkkovieraana.

Noin kysyin:
"Kaksi vaihtoehtoa: 1. Voitat X Factorin. Saat levytyssopimuksen isoon levy-yhtiöön, joka on asettanut kovat tavoitteet levyn menestymiselle. Toisaalta saat myös valtavan markkinoinnin ja paljon keikkoja. Sinusta tehdään julkkis hetkessä. Urasi alkaa huipulta. 2. Putoat seuraavaksi. Saat kuitenkin levytyssopimuksen pieneen levy-yhtiöön. Levynmyynti ei alussa yllä kovin korkealle tasolle, mutta levy-yhtiön edustaja uskovat mahdollisuuksiisi kehittyä artistina, ja saat paljon tukea. Ura alkaa pohjalta, mutta sinulla on mahdollisuudet päästä huipulle. Jos näiden kahden vaihtoehdon välillä pitäisi valita, kumman ottaisit? PS. Olet todella taitava siinä mitä teet. Valitettavasti Gugin kappalevalinta ei ollut onnistunut."
T:luottis
Noin Samuli vastasi: "Hei ja hoi! Täällä Samuli nyt vastaileepi teille seuraavan tunnin ajan :) Ja moi Luottis, Aika pahan kysymyksen heitit :D Miusta molemmat vaihtoehdot olis tosi hyviä, ja täähän ei oo sinänsä miusta kiinni. Jos vaan saan tehdä musiikkia elääkseni, niin olen tyytyväinen. "

Memek

• *
    • Profiili
« Vastaus #257 : 19.04.2010 22:12:57 »
^Kirjoitit varsin perusteellisesti muotoillun kysymyksen, joten hienoa, että sait myös vastauksen. :D

PhineasMcClintock

• Vieras
« Vastaus #258 : 19.04.2010 22:29:50 »
Luottamusmies ei jätä mitään puolitiehen, kun Samulista on kyse, tai puhe. 8)

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #259 : 19.04.2010 23:34:18 »
Minusta vastaus oli varsin kypsä. Ei teinisekoilua tyyliin: "mä haluun päästä idoliksi ja olla kaikkien sankari ja käydä kaikissa siisteissä bileissä..." Samuli tuntuu olevan musiikin kanssa tosissaan. :D

Jolanne

• Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #260 : 20.04.2010 08:44:06 »
No joo, olihan toi Samulin vastaus aika klassista linjaa millä näissä kisoissa on menty kautta aikojen.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #261 : 20.04.2010 09:42:07 »
Aika klassista linjaa, mutta kuitenkin mukavaa klassista linjaa. ;) Vastaus riitti minulle 100-prosenttisesti. Se kertoo enemmän kuin voisi kuvitella.
« Viimeksi muokattu: 20.04.2010 09:51:13 kirjoittanut Luottamusmies »

Ellu87

• *
    • Profiili
« Vastaus #262 : 20.04.2010 13:15:04 »
Luottamusmies, tuo sun uskollisuus fanina ja kannattajana on jotenkin tosi hellyttävää.  :-* :) Sanon tämän täysin positiivisesti! Olin itse aika samanlainen silloin Idolsin 2007 aikaan. Tuolloin suurin osa fanitti Aria, ja mä olin vakuuttunut että Anna Abreusta tulee tähti. :) Koin, että Anna nähtiin silloin ihan väärässä valossa, häntä väitettiin pelkäksi pissikseksi yms.. Puolustin häntä siis (mm. Etskun kanssa) keskustelupalstoilla. :D No, nykyään hänellä on todella paljon faneja ja teinilaulajan leima on varmaan melko pian mennyttä.

Aelether

• Pississtanian ikimuistoinen vainooja
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #263 : 20.04.2010 14:41:17 »
Nyt tajusin, että se monien kehuma Samulin äänessä oleva vibra on se mikä minua ärsyttää. Minusta hänen äänensä värisee liikaa.

Susan says don't get afraid, get angry
Terry Pratchett: Hogfather

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #264 : 20.04.2010 16:27:08 »
Olen vähän harmissani, etteivät Kim Kuusi ja Patric Sarin arvosta nuorta nousevaa laulajalupausta, vaan haukkuvat tätä lavakarisman puutteesta. Tässä on mielestäni koko Idols-formaatin ongelma. Liian valmiita paketteja etsitään ja jotain kehityskelpoisia laulajia jätetään pois.
Säästänpä tuon Iltalehden, jotta voin viiden vuoden päästä nauraa Sarinin ja Kuusen suurelle virhearviolle. ;D Kuusen kyvyt Idols-tuomarina on nähtävissä toisen kauden finalistien menestyksessä. Toivon, että Samuli ei voita X Factoria vaan päätyy johonkin levy-yhtiöön, joka jaksaa uskoa ja kannustaa.
« Viimeksi muokattu: 20.04.2010 16:29:39 kirjoittanut Luottamusmies »

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #265 : 20.04.2010 16:53:59 »
Nyt tajusin, että se monien kehuma Samulin äänessä oleva vibra on se mikä minua ärsyttää. Minusta hänen äänensä värisee liikaa.

Noinhan se on, etteivät kaikki pidä kaikista lauluäänistä. Erityisesti persoonalliset lauluäänet jakavat mielipiteitä. Miusta J Karjalaisen lauluääni on aivan kauhea. (jäi tuosta yhdestä sanasta vahingossa pois n-kirjain, mutta kirjoitetaan nyt sitten tällä karjalan murteella ;D)

PhineasMcClintock

• Vieras
« Vastaus #266 : 20.04.2010 17:16:08 »
Kauniisti sanottuna J.Karjalainen ei nyt ole hyvä vertauskohta yhtään mihinkään.

Mutta mitä Samulin ääneen tulee, niin voin itsekin myöntää että onhan se kisan ehdottomasti persoonallisimpia, vaikken nyt välttämättä Samulista muuten allekirjoita kauheasti.

Ongelma nyt onkin ollut siinä, että tuollaisen vibran omaavalle laulajalle pitäisi ehdottomasti valita kappaleita, joissa tulee ns. "pitkiä ääniä" ja ääni pääsee oikeuksiinsa silloin eli soi komeasti. Esim. viva la vidassa näki sen, että Samulin vibrasaundi ei päässyt oikeuksiinsa koska kappaleessa on kuitenkin hyvin paljon laulettavaa, eli sanoja melko tiuhaan.

Ehkä Samulin omin juttu olisi iskelmä-poppia tai popahtavaa iskelmää.

Ihmettelen edelleen Gugia enkä voi tätä toistaa liikaa. Hän kuitenkin saa valittua Eliakselle onnistuneita kappaleita, mutta Samulin suhteen tuntuu että kappalevalinnat on jatkuvasti vähän juosten kustuja. Pelaako Gugikin yhden kortin varassa?

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #267 : 20.04.2010 17:18:40 »
Lisäksi Samuli voisi saada vihdoin tanssittavan kappaleen. Viimekertainen oli ilman muuta huonoin kappalevalinta. Onneksi oli kuitenkin niitä ihmisiä jotka kaikesta huolimatta jaksoivat äänestää. Ei yksi huono esitys koko kilpailua välttämättä kaada, niinkuin ei kaatanutkaan. En usko, että Gugi tätä nyt aivan yhdellä kortilla pelaa. Hän ehkä haluaa kokeilla erilaisia tyylejä. Kukaan muu ei välttämättä näe Samulissa samaa potentiaalia kuin minä. Minusta Samulissa on sitä persoonaa. Minulla on joissakin asioissa ollut kyky huomata asioita, joita muut eivät välttämättä huomaa. Olen harjoitellut ahkerasti näitä tähden bongauksen taitoja. Miten pääsee ensi kaudelle tuomariksi? Mitä tulee Kim Kuuseen ja Patric Sariniin, he ovat mielestäni olleet kaksi kaikkien aikojen huonointa Idols-tuomaria.
« Viimeksi muokattu: 20.04.2010 18:52:07 kirjoittanut Luottamusmies »

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #268 : 20.04.2010 22:36:01 »
Jos Samuli ei ole saavuttanut kymmenen vuoden päästä menestystä musiikissa, lupaan syödä likaiset kalsarit. ;D

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #269 : 20.04.2010 22:50:38 »
Jos Samuli ei ole saavuttanut kymmenen vuoden päästä menestystä musiikissa, lupaan syödä likaiset kalsarit. ;D

Luulenpa, että tästä aiheesta tulee herkullinen aihe forkalla vuonna 2020!  ;D

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #270 : 20.04.2010 22:52:43 »

Luulenpa, että tästä aiheesta tulee herkullinen aihe forkalla vuonna 2020!  ;D

Sitä ennen syy syödä kalsarit poistuu. Olen niin varma.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #271 : 20.04.2010 23:39:27 »
Luottamusmies, tuo sun uskollisuus fanina ja kannattajana on jotenkin tosi hellyttävää.  :-* :) Sanon tämän täysin positiivisesti! Olin itse aika samanlainen silloin Idolsin 2007 aikaan. Tuolloin suurin osa fanitti Aria, ja mä olin vakuuttunut että Anna Abreusta tulee tähti. :) Koin, että Anna nähtiin silloin ihan väärässä valossa, häntä väitettiin pelkäksi pissikseksi yms.. Puolustin häntä siis (mm. Etskun kanssa) keskustelupalstoilla. :D No, nykyään hänellä on todella paljon faneja ja teinilaulajan leima on varmaan melko pian mennyttä.
Minusta tämä kannatus menee vähän liian pitkälle. En vain jaksa uskoa Samulin olevan ihan massaa. Toivon, että joku musiikkivaikuttaja olisi huomannut saman. Mielestäni Samuli tarvitsee aikaa kehittyä todella hyväksi. On tämä minun kannatus vähän naurettavaa. Ei tässä ohjelmassa vain olisi mitään ilman Samulia.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2010 09:14:25 kirjoittanut Luottamusmies »

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #272 : 21.04.2010 22:27:51 »
Outo kuva

Hepsankeikka

• Teatteriin selvinnyt
    • Profiili
« Vastaus #273 : 21.04.2010 23:33:23 »

Ihmettelen edelleen Gugia enkä voi tätä toistaa liikaa. Hän kuitenkin saa valittua Eliakselle onnistuneita kappaleita, mutta Samulin suhteen tuntuu että kappalevalinnat on jatkuvasti vähän juosten kustuja. Pelaako Gugikin yhden kortin varassa?

Nyt tullaan siihen X-Factorin ongelmaan: riskittömyyteen. Olen aivan varma, että jos kisaajat olisivat itse saaneet valita biisinsä, oltaisiin kuultu paljon monipuolisempaa musiikkia. Yrjänä lauloi karsinnoissa David Bowieta, Samuli Nightwishiä, Merja Olavi Virtaa jne.

Tässä vaiheessa kisaa kukaan (tuomari) ei uskalla enää ottaa riskejä. Gugi ei näe ja kuule Samulissa mitään muuta kuin irkkusaundin. Piste.

Samuli sanoi haastattelussa tämän hetken suosikkibiisinsä olevan Kate Bushia. Samuli olisi takuulla laulanut Katelta jotain X-Factorissa, jos olisi saanut valita.

Minkä biisin Samuli lauloi muuten karsintaleirillä tehtävässä, missä piti valita mahdollisimman erilainen laulu, silloin kun Merja lauloi Olavi Virtaa?

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #274 : 21.04.2010 23:46:36 »

Gugi ei näe ja kuule Samulissa mitään muuta kuin irkkusaundin. Piste.

Nyt tulee älährys. Tuollaista ei kannata väittää, kun emme tiedä Gugin ajatuksia. Minäkään en pitäisi omien ajatuksieni väärästä tulkinnasta. Ainakin omien sanojensa mukaan Gugi näkee Samulissa potentiaalia. Joko Gugi on valehdellut kaikelle kansalle tai sitten Hepsankeikka on unohtanut, ettei täällä pidä väärää tietoa levittää. Emmehän tiedä, miksi Gugi on valinnut Samulille juuri niitä kappaleita kuin on. Ehkä hän haluaa kokeilla, millaisissa kappaleissa Samuli on omimillaan. Hepsankeikalle toivon taas faktoissa pysymistä. Vielä jos puhutaan tuosta suosikkibiisistä, niin suosikkibiisi ja se mitä haluaa itse laulaa, ovat monesti kaksi eri asiaa. Ehkä Samuli pitää tuosta kappaleesta Kate Bushin laulamana.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2010 23:52:02 kirjoittanut Luottamusmies »