Kirjoittaja Aihe: Putous  (Luettu 91835 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jolanne

• Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
    • Profiili
Vs: Putous
« Vastaus #75 : 29.04.2010 14:17:01 »
Mut kyl se oli silti paras tehtävä se juoppolaulu ja sen yllätystehtävä!

Rico

• Klingonien pitsinnypläyskerhon ehdokasjäsen
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #76 : 30.04.2010 17:35:11 »
Marja Tyrni oli nerokas hahmo mutta nyt siitä on tullu ihan ylikäytetty 8(

Thesugarangel92

• Potkiva irokeesi-fanaatikko
  • i
  • *
  • Restless heart syndrome
    • Profiili
« Vastaus #77 : 02.05.2010 15:58:04 »
Marja Tyrni oli nerokas hahmo mutta nyt siitä on tullu ihan ylikäytetty 8(

Tää on kyllä totta :( mutta naurettiin silti kaverin kaa hulluna, ku tätä haastateltiin Novalla (ok, väsymys paino myös päälle, mutta silti %D) "olin armeijassa kattomassa sotapoikia ja jaoin torttua koko komppanialle"
AH. 8d

Rico

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #78 : 02.05.2010 16:22:22 »
Ei oo meidän komppanialle kukaan jakanu torttua =|

ilppez

• Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
  • Ja! Ja! JA! JAA! JAAAAAA!
    • Profiili
« Vastaus #79 : 02.05.2010 16:23:33 »
Mä osallistuin "Paikallista Pallivaha"-kisaan, jossa voi päästä mukaan Marja Tyrnin vetämälle kiertoajelulle Pallivahaan asti.
Ja ohi ollaan...*kodak moment*

I det Bjørndalske hjem...
Suihkulakki

Thesugarangel92

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #80 : 02.05.2010 16:45:18 »
Ei oo meidän komppanialle kukaan jakanu torttua =|

:o törkeää. Ehkä kete rahkonen tulee jakamaan teille sit jotain. ;>

Mä osallistuin "Paikallista Pallivaha"-kisaan, jossa voi päästä mukaan Marja Tyrnin vetämälle kiertoajelulle Pallivahaan asti.

Cool :o

ilppez

• Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
  • Ja! Ja! JA! JAA! JAAAAAA!
    • Profiili
« Vastaus #81 : 02.05.2010 17:48:02 »

Cool :o

http://www.lomaturussa.fi/pallivaha/ Tästä vaan osallistumaan. 8)
Ja ohi ollaan...*kodak moment*

I det Bjørndalske hjem...
Suihkulakki

Iita

• Tittelintuura
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #82 : 08.05.2010 13:51:39 »
Pallivaha on paras paikka! Ihan ikävä XD
Sometimes the dreams that come true are the dreams you never even knew you had.

Iita

• Tittelintuura
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #83 : 18.05.2010 18:10:42 »

Jolanne

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #84 : 18.05.2010 21:24:38 »
Miks toi Marja Tyrni-juttu on viety noin yli :/

Iita

• Tittelintuura
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #85 : 18.05.2010 22:02:51 »
Miks toi Marja Tyrni-juttu on viety noin yli :/

Mietin ihan samaa. Ei se jaksa enää naurattaa.

PhineasMcClintock

• Vieras
« Vastaus #86 : 16.06.2010 22:57:45 »
Käytin toisaalla Marja Tyrni-efekti -sanaa ja ajattelin nyt kirjoittaa pari sanaa tästä "hassuakin hauskemmasta" hahmosta. Tämä lienee oikea paikka sille. Pitänyt jo aikaisemmin kirjoittaa mutta nyt vasta juolahti mieleen.

Eli minuun ei jostain ihmeellisestä syystä kolahtanut tämä kiekuva mummohahmo, jonka taustalla on kokonaisella kahdella eri ilmeellä varustettu lahjakkuus suomalaiselle huumorille, Aku Hirviniemi.

Syy voi toki olla siinä, että tämä ko. juttu tulee kymmenen vuotta myöhässä minulle. 2000-luvun tienoolla/alussa oli ensiluokkaisen hauskaa venytellä itsekin naamaa, kiekua ja kiljua typeriä juttuja kovaan ääneen. Tämä kaikki johtui pääosin siitä, että Jim Carrey Ace Venturana oli kova juttu silloin.

"Mies naiseksi puettuna" -asetelmakaan tuskin on täysin uusi juttu kenellekään, puhumattakaan mainitsemastani kiekumisesta ja naaman venyttelystä. Pikkutuhmat torttu-jutut ovat myöskin kuin suoraan tätä päivää eikä tällaista ole koskaan aiemmin nähty.

Mutta turha valittaa ;) "Pakkohan" tämän olla hauskaa kun Tyrnin Marja oekkeen levynkin pääsi tekemään ja ihmiset nauraa. :)

Sanon loppuun, että huumori on asia jota ei pitäisi tähän tapaan liikaa miettiä(minun syntini tämä). Mutta huumori on ainakin minulle sellainen asia, jonka ei pidä aiheuttaa uskomatonta myötähäpeää. Siis nimenomaan sellaisessa tapauksessa, jossa niin ei ole tarkoitettu.

Mutta suut makiaks ja torttua kaikille 8)
« Viimeksi muokattu: 16.06.2010 23:00:36 kirjoittanut PhineasMcClintock »

menni

• Tuplapistesieluinen fordemehiläinen
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #87 : 16.06.2010 23:02:33 »
Mua vähän masentaa kun kaikki kaverit sanoo että kuulostan välillä Marja Tyrniltä.. =(
"Anyone who says that
sunshine brings happiness,
has never danced in rain"

PhineasMcClintock

• Vieras
« Vastaus #88 : 16.06.2010 23:08:00 »
^ Mutta eikös se juuri nyt ole trendikästä kuullostaa Tyrnin Marjalta ;)

menni

• Tuplapistesieluinen fordemehiläinen
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #89 : 16.06.2010 23:13:15 »
No ainakin kavereita se viihdyttää....... (;
VÄlillä kun heitän tahallaan joka väliin "Ihanaa Suomen kansa" mun Tyrni-äänellä...
"Anyone who says that
sunshine brings happiness,
has never danced in rain"

Thesugarangel92

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #90 : 17.06.2010 16:52:40 »
Phineas: Aku Hirviniemi on aivan ÄÄRETTÖMÄN lahjakas nuori näyttelijä : DD
Esimerkiks just improvisaation osalta.Se voi tuntua liiottelulta, mutta se johtuu vaan siitä, että Marja Tyrni on nyt kaikkialla. Ite 10 vuotta teatteria harrastaneena tiedän kyllä, kun näen lahjakkaan improvisaationäyttelijän. :pp

Iita

• Tittelintuura
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #91 : 17.06.2010 17:04:34 »
Oon täysin samoilla linjoilla ku Suga! Marja Tyrni ei jaksa kyl mua naurattaa enää (ainakaan kovin paljoa) mutta se ei vaikuta siihen, ettenkö tykkäis Aku Hirviniemestä. Se on niin tajuttoman lahjakas ja ihan loistava improvisoimaan (kuten Sugakin sanoi) ettei voi muuta kun olla kateellinen! ;D

PhineasMcClintock

• Vieras
« Vastaus #92 : 17.06.2010 17:14:36 »
Presidentin kansliassa Hirviniemi oli ihan okei jos en aivan väärin muista.

Nuori mieshän Hirviniemi on, joten aikaa tehdä vielä vaikka mitä. Mutta Marja Tyrni ON ja tulee olemaan hänen uransa suurin alisuoritus. Alun alkaenkin keskinkertainen ja vuosia sitten sitten jo nähty läppä ylimitoitetaan tällä tavalla. Hei come on oikeasti! 8)

Improvisaationäyttelemisestä en mitään tiedä, mutta sen tiedän että improvisointi on suunnattoman vaikeaa. Varsinkin silloin kun pitäisi yrittää olla hauska. Siksi onkin hyvien tapojen mukaista yrittää nauraa keskinkertaiselle tekemisellekin ;)

Thesugarangel92

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #93 : 17.06.2010 17:20:00 »
Voi Phineas :p ensinnäkään, vaikka sun mielipide Marja Tyrnistä on toi, se ei välttämättä tarkota, että se on maailman huonoin vitsi/idea. Miljoona kärpästähän ei voi olla väärässä ;) Joten sä et voi yksin asettaa sitä lopullista ja ainoaa mielipidettä.

Ja toisekseen, jos et kerran improvisaatiosta mitään tiedä, niin sillon sitä on turha arvostellakaan. :p ite oon tehny improa (kuten nyt jo mainitsin) kaheksanvuotiaasta lapsukaisesta asti ja oon nähny satoja eri improesityksiä. Itse en naura edes keskinkertaisuuksille, nauran sille mikä naurattaa. Eikä improvisaatiossa ole kyse siitä, kuka keksii hauskimmat jutut (impro tuskin aina on huumoria), vaan siitä, kuka keksii ne parhaiten, nopeiten ja sujuvimmin. Ja Hirviniemeltä se taito löytyy. Valitettavasti, sun kannaltasi :(

PhineasMcClintock

• Vieras
« Vastaus #94 : 17.06.2010 17:37:12 »
Olet Suga oikeassa. Yhden ihmisen mielipide ei kaada eikä haavoita tätä kulttihahmoa ja minun mielipiteeni on vain yhden ihmisen mielipide, ei siis totuus.

Ja tiedän kyllä mitä improvisaatio on ja olen nähnytkin sellaista yllätys yllätys. En ole vain opiskellut sitä. Ja edellisen viestini viimeinen kommentti ei ollut mikään loukkaus. Uskon että improvisaatio on todellakin vaikeaa ja siksi pitää tällaisen tollonkin arvostaa sitä, vaikkei se aina olisi huippulaadukasta. No hard feelings siis tästä 8)

Marja Tyrnistä vielä. Hahmossa ei ole mitään omaperäistä. Ei jutuissa, eikä tässä "mies-naiseksi-mummoksi" -asetelmassa. Ja jutun kruunaa jo aiemmin mainitsemani överi naaman venyttely sekä kiekuminen. Silloin ei haittaa jos kopioi vain yhtä asiaa. Mutta kun koko paketti on sitä, niin ei kiitos. Luova ja lahjakas ihminen osaa tuoda hahmoon varmasti jotain omaakin, eikö? Mummomaiset jutut pikkutuhmien heittojen kera eivät sitä ole kun lisätään mukaan jo ed.main. kopioidut ideat. Like a said before, Hirviniemestä on parempaankin!

Tuotan pettymyksen, mutta en ole ajatellut hyppääväni kaulukiikkuun, vaikken itse keksinyt Marja Tyrniä Aku Hirviniemen sijaan. Monesta asiasta osaan olla kateellinen, mutta tästä en. ;) 

« Viimeksi muokattu: 17.06.2010 18:08:10 kirjoittanut PhineasMcClintock »

Rico

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #95 : 17.06.2010 20:11:20 »
No voi prrrrkele.. Pitkä postaukseni on täältä tullut etskun poistamaksi tai kadonnut muuten vain bittiavaruuteen(??)

No lyhyesti viestin sanoma:

Siinä missä muut kilpailun sketsihahmot sortuivat hokemiin ja itsensä toistamiseen, Hirviniemi toi kokoajan hahmoon jotain lisää ja reagoi nokkelasti uusiin tilanteisiin ja muiden hahmojen sanomisiin "marjamaisella" tavalla. Hyvänä esimerkkinä kerta kun Kete imitoi Tyrniä ja Tyrni nauraa tekopirteästi ja sanoo "hienoa lihava poika... en loukkaantunut ollenkaan".

PhineasMcClintock

• Vieras
« Vastaus #96 : 17.06.2010 20:43:01 »
Tässä tapauksessa en edes halunnut puuttua muihin hahmoihin. Tuosta näkökulmasta katsottuna Hirviniemen Tyrnimarja oli klassikko muihin verrattuna.

Lähinnä Marja Tyrnin nostin sen vuoksi esiin, koska olen ihmetellyt tätä kohtuuttoman suurta ylihypettämistä hahmon suhteen. Onhan Marja todella hauska hahmo sellaisille ihmisille, joille tämä juttu on uutta ja tuoretta. Sitä en kiellä. Tämän tyyppinen humour oli itsellenikin kova juttu kymmenen vuotta sitten kuten jo mainitsinkin aikaisemmin.
« Viimeksi muokattu: 17.06.2010 20:47:06 kirjoittanut PhineasMcClintock »

Jolanne

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #97 : 17.06.2010 20:55:58 »
Itsehän olen koko ajan kuvitellut, että HAHMO Marja Tyrni voitti siksi, että se on niin läpikulutettu, ennalta-arvattava ja huono juttu. Tuskinpa Aku on Tyrniä kehitellessään ajatellut että tuonpa tähän nyt tälläisen UUDEN ja HAUSKAN hahmon, vaan idea on nimenomaan kai (toivottavasti) ollut se, että hahmossa on vähän just sitä minkä kaikki tietää.

Se, että Marja Tyrni on venytetty ihan uskomattomiin sfääreihin kuuluu kyllä katsojille. Ei se sitä levyä olis väsänny jos ketään ei kiinnostais.. En kyl tajuu ketä oikeesti kiinnostaa, mut kuten mainittu edellä, miljoona kärpästä ei voi olla väärässä tms..

Mutta Aku Hirviniemi on loistava koomikko ja Marja Tyrni on kyllä loistava keksintö siinä mielessä, että joku on voinut 2010 luoda hahmon, joka on jo 100 x nähty, mutta silti se ihmisiä kiinnostaa. Se ei ole tyhmä joka myy, vaan se/ne jotka ostaa ;D

PhineasMcClintock

• Vieras
« Vastaus #98 : 17.06.2010 21:04:51 »
^Tuota en tullutkaan ajatelleeksi. Itse asiassa varsin nerokas ajatus jos näin on toimittu, eli otettu läpikulutettu juttu uudestaan esille. Olinpas hölmö kun en tätä alkuunkaan hoksannut.

Nyt vain Putouksen kakkoskaudelle härskin pieruhuumoriin uusi tuleminen, vaikkei se valitettavasti ole ehtinyt edes kadota kunnolla. Myöskin joku hahmo huutamaan Kummelista tuttuja kommentteja!

Thesugarangel92

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #99 : 18.06.2010 13:57:43 »
Jossain haastattelussahan Hirviniemi jopa sano, että Putouksen kulisseissa ne lähti tekemään hahmoista oikeastaan aika yksinkertasia ja "tylsiä", koska eivät ajatelleet sketsihahmokilpailun olevan mikään iso juttu katsojille (mikä se lopulta oli), joten itse näyttelijätkään ei aluksi ottaneet asiaa ihan niin tosissaan. Joten tämänkään nojalla en usko, että Hirviniemi tosiaan olis luullu lyövänsä pöytään jonkun uuden kortin : D