Käytin toisaalla Marja Tyrni-efekti -sanaa ja ajattelin nyt kirjoittaa pari sanaa tästä "hassuakin hauskemmasta" hahmosta. Tämä lienee oikea paikka sille. Pitänyt jo aikaisemmin kirjoittaa mutta nyt vasta juolahti mieleen.
Eli minuun ei jostain ihmeellisestä syystä kolahtanut tämä kiekuva mummohahmo, jonka taustalla on kokonaisella kahdella eri ilmeellä varustettu lahjakkuus suomalaiselle huumorille, Aku Hirviniemi.
Syy voi toki olla siinä, että tämä ko. juttu tulee kymmenen vuotta myöhässä minulle. 2000-luvun tienoolla/alussa oli ensiluokkaisen hauskaa venytellä itsekin naamaa, kiekua ja kiljua typeriä juttuja kovaan ääneen. Tämä kaikki johtui pääosin siitä, että Jim Carrey Ace Venturana oli kova juttu silloin.
"Mies naiseksi puettuna" -asetelmakaan tuskin on täysin uusi juttu kenellekään, puhumattakaan mainitsemastani kiekumisesta ja naaman venyttelystä. Pikkutuhmat torttu-jutut ovat myöskin kuin suoraan tätä päivää eikä tällaista ole koskaan aiemmin nähty.
Mutta turha valittaa

"Pakkohan" tämän olla hauskaa kun Tyrnin Marja oekkeen levynkin pääsi tekemään ja ihmiset nauraa.

Sanon loppuun, että huumori on asia jota ei pitäisi tähän tapaan liikaa miettiä(minun syntini tämä). Mutta huumori on ainakin minulle sellainen asia, jonka ei pidä aiheuttaa uskomatonta myötähäpeää. Siis nimenomaan sellaisessa tapauksessa, jossa niin ei ole tarkoitettu.
Mutta suut makiaks ja torttua kaikille