Kirjoittaja Aihe: Yleinen musahölinäpölinä  (Luettu 216536 kertaa)

0 jäsentä ja 25 Vierasta katselee tätä aihetta.

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
Vs: Yleinen musahölinäpölinä
« Vastaus #350 : 10.05.2010 19:43:03 »
^^ Musta toi on tosi karu ja mauttomaks vedetty, kun miettii ensin Mileyn ikää ja sitten sen fanikannan ikää..
Ja biisin sanoma ei myöskään oo mikään ylentävin..

Ketkä kaikki muut joutuvat elämään sen mukaan mikä fanikunta on sillä hetkellä? Vain nuoret naisartistit?

Kenen lauluissa on mieltä ylentävä sanoma? Mikä se sanoma on?

Minusta ihan asiallisia kysymyksiä.

menni

• Tuplapistesieluinen fordemehiläinen
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #351 : 10.05.2010 19:48:02 »
No musta roolimallin asemassa olevien pitäis vähän ottaa vastuuta siitä, että ala-asteikäset tytöt ottaa mallia niiden käytöksestä.
Ja jos laulun sanoma on "olen kuuma, kaikki pojat haluu mua", koen biisin vähän karmivaks etenkin kun oikeesti mietin, että tunnen paljon Mileyn ikäisiä, enkä todellakaan haluais nähdä heitä samanlaisessa tilanteessa.
Ja eniten oon tästä käärmeissäni sen takia, että Miley siirty ihan mukiinmenevästä musiikista "kiemurtelumusiikkiin" jonka poinnti on kahden muutaman melodialla luoda tausta tanssiesitykselle joka sisältää lähinnä sitä kiemurtelua.
"Anyone who says that
sunshine brings happiness,
has never danced in rain"

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #352 : 10.05.2010 20:09:50 »
No musta roolimallin asemassa olevien pitäis vähän ottaa vastuuta siitä, että ala-asteikäset tytöt ottaa mallia niiden käytöksestä.

Mutta asetatko tällaisia roolimallivaatimuksia vain nuorille naisille tai tytöille?

Missä sanotaan, että jonkun ihmisen pitäisi elää elämänsä sen "roolimallin" mukaan, minkä jotkut täysin tuntemattomat ihmiset ovat heille asettaneet?

En minä usko, että Miley haluaa elää elämäänsä "roolimallina". Ei myöskään tulisi mieleenikään vaatia sitä häneltä. Jos ala-asteikäisille tytöille eivät omat vanhemmat tai opettajat tai valmentajat tai kerhonohjaajat tai veljet jne riitä roolimalleiksi, mitään ei ole heidän eteen tehtävissä. Roolimallihan antaa ohjeet siitä, miten hyvä elämä on elettävä. Jotain sellaista. Miten Miley voisi sellaisia ohjeita antaa täysin tuntemattomille tytöille? Miksi ihmeessä hänen velvollisuutensa olisi tehdä sellaista?

Ja jos laulun sanoma on "olen kuuma, kaikki pojat haluu mua", koen biisin vähän karmivaks etenkin kun oikeesti mietin, että tunnen paljon Mileyn ikäisiä, enkä todellakaan haluais nähdä heitä samanlaisessa tilanteessa.
Ja eniten oon tästä käärmeissäni sen takia, että Miley siirty ihan mukiinmenevästä musiikista "kiemurtelumusiikkiin" jonka poinnti on kahden muutaman melodialla luoda tausta tanssiesitykselle joka sisältää lähinnä sitä kiemurtelua.

No tätä mieltä "saat" tietysti olla (eli kyseessä on mielipideasia josta ei voi väitellä). Mutta en näe, että Mileyn velvollisuutena on elää elämäänsä muiden ihmisten tahdon mukaisesti.  Sinä elät oman elämäsi ja Miley omansa. Miley sattuu vain olemaan superjulkkis mutta sinä et. Muuta eroa ei ole.

En ole nähnyt Mileyn kyseistä videota enkä ole kuunnellut edes koko kappaletta. Mutta hänen haastatteluunsa viitaten veikkaan, että Miley halusi julistaa, että hänen aikansa Hannah Montanana on ohi ja se on sitten bye bye, pikkutyttöfanini.

Tällaista keskustelua ei koskaan käydä miesartisteihin liittyen. Ja jos joku viittaa Ari Koivuseen, ei häneenkään liittyen. Vain naisille asetetaan vaatimuksia. Ikään kuin elettäisiin muhammedlandiassa.

Thesugarangel92

• Potkiva irokeesi-fanaatikko
  • i
  • *
  • Restless heart syndrome
    • Profiili
« Vastaus #353 : 10.05.2010 20:26:35 »
Musta toi Mileyn biisi on ihan hyvä ja videoki aika magee. Ja joltsun sanoin, en yhtään ihmettele, että Miley haluaa eroon hannah Montana -imagosta. Sitä paitsi Miley on tänä vuonna täysi-ikäinen (ellei oo täyttäny jo), eikä se siis tarkota enää kovinkaan nuorta ihmistä: D onhan sitä nuoremmiltaki pahempaa näyty. Mileystä sitä on varmaan vaan vaikea uskoa, koska sen on tottunu näkemään sellasena kilttinä kullannuppuna. Ja veikkaan, että Miley yrittää saada itelleen myös vähän vanhempaa kuulijakuntaa, joten on vaan sen vanhan pikkutyttökuulijakunnan harmi, jos sen videot ei enää sovi niille :P

En nyt halua ottaa osaa mihinkään riitaan, mutta oon etskun kanssa samaa mieltä, että jos mä olisin julkkis, ni mäki haluaisin vaan elää omaa elämääni ja tehdä sellasta mikä tuntuu hyvältä, enkä miettiä KOKO AJAN mitä pikkutytöt ajattelis musta. Eihän Miley oikeastaan oo ketään ees loukannu.

mutta sori että taas sanoin oman mielipiteeni :P

Negativ

• Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #354 : 10.05.2010 20:31:55 »
Eihän kukaan vaadi ketään olemaan roolimalli, mut jos (mun mielipide) ihminen on julkisuudessa, tulee sen muistaa, et hän on julkisuudessa lähes koko ajan, halusi sitä tai ei. Ammatin varjopuolia...jokaisessa ammatissa on. Eli vois vähän välillä miettiä miten käyttäytyy ja mitä sanomaa haluaa välittää vai haluaako välittää mitään yms. :p

Ja en ymmärrä miks siitä pikkutytön roolista pitää yrittää irtautua aina niin vauhdilla? Hitaammin tulee parempi, ku alottaa maltilla eikä heti sillee "oooh laitoin jalkaani 50 sentin korot ja minihameen päälle ja nyt vähän niinku vatkaan takamustani tähän tyyliin."

~It feels good. Is that reason enough for you.~

Juhkunautti

• Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
« Vastaus #355 : 10.05.2010 20:33:28 »
Musta toi Mileyn biisi on ihan hyvä ja videoki aika magee. Ja joltsun sanoin, en yhtään ihmettele, että Miley haluaa eroon hannah Montana -imagosta. Sitä paitsi Miley on tänä vuonna täysi-ikäinen (ellei oo täyttäny jo), eikä se siis tarkota enää kovinkaan nuorta ihmistä: D onhan sitä nuoremmiltaki pahempaa näyty. Mileystä sitä on varmaan vaan vaikea uskoa, koska sen on tottunu näkemään sellasena kilttinä kullannuppuna. Ja veikkaan, että Miley yrittää saada itelleen myös vähän vanhempaa kuulijakuntaa, joten on vaan sen vanhan pikkutyttökuulijakunnan harmi, jos sen videot ei enää sovi niille :P

En nyt halua ottaa osaa mihinkään riitaan, mutta oon etskun kanssa samaa mieltä, että jos mä olisin julkkis, ni mäki haluaisin vaan elää omaa elämääni ja tehdä sellasta mikä tuntuu hyvältä, enkä miettiä KOKO AJAN mitä pikkutytöt ajattelis musta. Eihän Miley oikeastaan oo ketään ees loukannu.

mutta sori että taas sanoin oman mielipiteeni :P

mä komppaan nyt tätä : D Ja joo marraskuussa se on 18.
"Taylor, you'll be fine...""

capri

• Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
« Vastaus #356 : 10.05.2010 20:35:42 »
Mä oon kyl sitä mieltä, että naisjulkkiksiin kohdistuvat paineet on paljon suuremmat kuin vastaaviin miesjulkkiksiin. Tapaukseen Miley en osaa ottaa sen kummemmin kantaa, mutta tehkööt mun puolesta mitä lystää.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Thesugarangel92

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #357 : 10.05.2010 20:37:27 »
Mä oon kyl sitä mieltä, että naisjulkkiksiin kohdistuvat paineet on paljon suuremmat kuin vastaaviin miesjulkkiksiin.

Tää on NIIN totta! miksei miesjulkkikset saa aina riehua ja rällästää, eikä kukaan valita, että ne on huonoja esikuvia. :p

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #358 : 10.05.2010 20:39:55 »
Naiset rakastaa renttuja, that's why. ;D

Ja mitä tohon Mileyyn tulee, ni ei se mua henk.koht. hetkauta, koska en oo Mileystä koskaan pitäny. Mut siis ihan yleisesti ottaen oon sitä mieltä, et noi nuoret naisartistit yrittää liian nopeesti irtautua kiltin tytön roolista ja sit se saattaa mennä semmoseksi ihme sekoiluksi.

capri

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #359 : 10.05.2010 20:40:20 »
Pojat on poikia. Meinasin sanoa ;D
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

menni

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #360 : 10.05.2010 20:40:32 »
Tätä keskustelua käydään naisartistien kohdalla sen takia, että miehet pitää useimmiten vaatteet päällä..
Ja kyllä mua ainakin ällöttää yhtälailla miesten esittämä kiemurtelumusiikki (tosin sellaista ei tule heti mieleen) ja roolimallikäyttäytymisen kaikenmoisen riehumisen osalta.

Lisäks se, että haluaa pikkutyttöjen idolista eteenpäin ja uskottavuutta artistina, ei mun mielestä ainakaan edellytä harppausta huoramaiseen pukautumiseen ja tankojen kanssa tanssimiseen (ainakaan sitä uskottavuutta toi biisi ja video ei mun mittapuulla todellakaan lisänny..). Miley saavutti suosiota "vakavammissa piireissä" The Climb -biisillä eikä se todellakaan ole kiemurtelumusiikkia, vaan musta oikeasti hyvä kappale jossa on todellakin parempi viesti kuin tässä "olen kuuma ja kaikki pojat haluu mua" -biisissä. Linkki biisiin sanojen kera. Linkki videoon
"Anyone who says that

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #361 : 10.05.2010 20:42:26 »
Lisäks se, että haluaa pikkutyttöjen idolista eteenpäin ja uskottavuutta artistina, ei mun mielestä ainakaan edellytä harppausta huoramaiseen pukautumiseen ja tankojen kanssa tanssimiseen (ainakaan sitä uskottavuutta toi biisi ja video ei mun mittapuulla todellakaan lisänny..)

Oon täysin samaa mieltä.

Jolanne

• Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #362 : 10.05.2010 20:44:32 »
No, valitettavasti se kai on niin, että artistin kun artistin on tehtävä sitä musiikkia mikä myy ja tällä hetkellä se on sitä rohkeempaa tanssittavaa musaa.

capri

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #363 : 10.05.2010 20:49:11 »
Seksi taitaa myydä valitettavasti aina ja ikuisesti.

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #364 : 10.05.2010 20:52:28 »
Vaikka myytäisiinkin seksillä, sitä voi musta aina tehdä hyvällä maulla.

Thesugarangel92

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #365 : 10.05.2010 20:54:47 »
The Climb on tosiaan hyvä biisi ja ihan uskottavakin, mutta Miley on tehny päätöksensä, enkä ymmärrä miks sitä pitää niin kauhistella. Eniten mua ihmetyttää tässä keskustelussa toi roolimallijuttu. Ei Miley oo tekemisistään velvollinen kenellekään. : D
Tiedän, että nyt kaikki on sillee "jos sugarista tulee julkkis, ni se varmaan kulkee tuolla kaduilla alasti, ku ei sitä kiinnosta olla kenenkään roolimalli". Kysehän ei ole siitä, vaan siitä, että jos Miley on valintansa tehny, ni se on sen tehny.

En ymmärrä miksette valita vaikka jostain Britney Spearsista, joka kulkee vielä vähemmissä vaatteissa. Asiahan on täysin sama. Ei Spearsiakaan mitkään neljäkymppiset (ainakaan valtakuuntelijakuntana) kuuntele. : DDDD

Mutta hei, whaaaatever.

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #366 : 10.05.2010 20:55:19 »
Eihän kukaan vaadi ketään olemaan roolimalli, mut jos (mun mielipide) ihminen on julkisuudessa, tulee sen muistaa, et hän on julkisuudessa lähes koko ajan, halusi sitä tai ei. Ammatin varjopuolia...jokaisessa ammatissa on. Eli vois vähän välillä miettiä miten käyttäytyy ja mitä sanomaa haluaa välittää vai haluaako välittää mitään yms. :p

Oletko sitä mieltä siis, että vaikkapa myös Negativen bändin jäsenten pitää elää elämäänsä näiden neuvojen varassa?

http://www.hs.fi/viihde/artikkeli/Negative+tuhosi+taas+hotellihuoneita/1135240199776

8) 8)

(tiedän, olen ilkeä)

Tällaiset kysymykset otan aina esille, jotta joskus saisin selville sen, asetetaanko vaatimuksia vain nuorille, kauniille naisille.

Jokainen artisti päättää tietysti ihan itse miten varjelee julkisuuskuvaansa ammattinsa vuoksi. Mutta jos artisti hyväksyy sen, että joku fani lähtee, jos artisti käyttäytyy julkisuudessa "väärin", ei muilla ole asiaan nokan koputtamista. Minun mielestäni.

Ja en ymmärrä miks siitä pikkutytön roolista pitää yrittää irtautua aina niin vauhdilla? Hitaammin tulee parempi, ku alottaa maltilla eikä heti sillee "oooh laitoin jalkaani 50 sentin korot ja minihameen päälle ja nyt vähän niinku vatkaan takamustani tähän tyyliin."

Sitä mieltä saat tietysti olla, mutta Mileyn velvollisuudet kuunnella elämänohjeitasi ovat nollan luokkaa. Kuten muidenkin ihmisten ohjeita. Haluaisitko sinä elää päivittäistä elämääsi ventovieraiden ihmisten neuvojen mukaan? Tai edes perheenjäsenten neuvojen mukaan?

Luulen, että Miley on joutunut elämään koko Hannah Montananin ajan aika tiukasti tiukan Disney-sopimuksen mukaan. Olen aika varma, että sellaisen elämän eläminen on alkanut sapettaa rajusti. Sekin on suuri syy siihen, että Miley halusi eroon Hannah Montanasta vaikka varmaan olisi muuten voinut sitä vielä jatkaa.

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #367 : 10.05.2010 20:56:21 »
Seksi taitaa myydä valitettavasti aina ja ikuisesti.

Miksi se on "valitettavasti"?

menni

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #368 : 10.05.2010 20:58:09 »
Koska sillon sitä ei myydä musiikin takia, ja musta musiikissa on ainakin tärkeämpää musiikki kuin laulajan kuppikoko!
"Anyone who says that

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #369 : 10.05.2010 20:59:09 »

Oletko sitä mieltä siis, että vaikkapa myös Negativen bändin jäsenten pitää elää elämäänsä näiden neuvojen varassa?

http://www.hs.fi/viihde/artikkeli/Negative+tuhosi+taas+hotellihuoneita/1135240199776

8) 8)

(tiedän, olen ilkeä)

Haha, et sitten yhtään vanhempaa juttua ois voinu kaivaa. Ja kyllä olen sitä mieltä. Bändi on parantanut käytöstään paljon. Jonnekin on jättänyt alkoholin ja tupakan.

capri

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #370 : 10.05.2010 20:59:45 »
Vaikka myytäisiinkin seksillä, sitä voi musta aina tehdä hyvällä maulla.

Tästä olen samaa mieltä. Monilla markkinoivilla tahoilla on kyl käsittämättömän huono maku.

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #371 : 10.05.2010 21:03:57 »
Koska sillon sitä ei myydä musiikin takia, ja musta musiikissa on ainakin tärkeämpää musiikki kuin laulajan kuppikoko!

Miksi jollakin olisi velvollisuutena myydä musiikkiaan pelkän musiikin vuoksi? Tai siis pelkän musiikin avulla.

Käsittääkseni monet nuoret miesartistitkin myyvät musiikkiaan ulkomusiikillisin keinoin.

capri

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #372 : 10.05.2010 21:05:30 »
Saa kai sitä myydä, mitä haluaa.

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #373 : 10.05.2010 21:06:41 »
Saa kai sitä myydä, mitä haluaa.
;D ;D ;D

Kai se hyvä ulkonäkö aina auttaa menestymään, mut siis oikeesti rajansa kaikella.

Jolanne

• Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #374 : 10.05.2010 21:08:40 »
No, tuo Mileyn Cant be tamed-video ei kyllä ylittänyt vielä mitään rajoja lähimainkaan.