No musta roolimallin asemassa olevien pitäis vähän ottaa vastuuta siitä, että ala-asteikäset tytöt ottaa mallia niiden käytöksestä.
Mutta asetatko tällaisia roolimallivaatimuksia vain nuorille naisille tai tytöille?
Missä sanotaan, että jonkun ihmisen pitäisi elää elämänsä sen "roolimallin" mukaan, minkä jotkut täysin tuntemattomat ihmiset ovat heille asettaneet?
En minä usko, että Miley haluaa elää elämäänsä "roolimallina". Ei myöskään tulisi mieleenikään vaatia sitä häneltä. Jos ala-asteikäisille tytöille eivät omat vanhemmat tai opettajat tai valmentajat tai kerhonohjaajat tai veljet jne riitä roolimalleiksi, mitään ei ole heidän eteen tehtävissä. Roolimallihan antaa ohjeet siitä, miten hyvä elämä on elettävä. Jotain sellaista. Miten Miley voisi sellaisia ohjeita antaa täysin tuntemattomille tytöille? Miksi ihmeessä hänen velvollisuutensa olisi tehdä sellaista?
Ja jos laulun sanoma on "olen kuuma, kaikki pojat haluu mua", koen biisin vähän karmivaks etenkin kun oikeesti mietin, että tunnen paljon Mileyn ikäisiä, enkä todellakaan haluais nähdä heitä samanlaisessa tilanteessa.
Ja eniten oon tästä käärmeissäni sen takia, että Miley siirty ihan mukiinmenevästä musiikista "kiemurtelumusiikkiin" jonka poinnti on kahden muutaman melodialla luoda tausta tanssiesitykselle joka sisältää lähinnä sitä kiemurtelua.
No tätä mieltä "saat" tietysti olla (eli kyseessä on mielipideasia josta ei voi väitellä). Mutta en näe, että Mileyn velvollisuutena on elää elämäänsä muiden ihmisten tahdon mukaisesti. Sinä elät oman elämäsi ja Miley omansa. Miley sattuu vain olemaan superjulkkis mutta sinä et. Muuta eroa ei ole.
En ole nähnyt Mileyn kyseistä videota enkä ole kuunnellut edes koko kappaletta. Mutta hänen haastatteluunsa viitaten veikkaan, että Miley halusi julistaa, että hänen aikansa Hannah Montanana on ohi ja se on sitten bye bye, pikkutyttöfanini.
Tällaista keskustelua ei koskaan käydä miesartisteihin liittyen. Ja jos joku viittaa Ari Koivuseen, ei häneenkään liittyen. Vain naisille asetetaan vaatimuksia. Ikään kuin elettäisiin muhammedlandiassa.