Apua. : DD En olis ikinä uskonu että paras suomalainen biisi pitkään aikaan tulee ulos yhdeltä mun inhokkiartistilta... Nyt tekee mieli oikeen avautua tästä ja suomalaisesta musiikista ylipäänsä. Tässä siis vain oma mielipiteeni ja mun musiikkimieltymykset on varmasti aika erilaiset kuin monella. Ja kyllä otan hyvän musiikin erittäin tosissani. XDD
Viimesen muutaman vuoden aikana oon seurannu kauhulla miten Suomessa tunnutaan julkaisevan koko ajan vaan kauheampaa musiikkia. Kaikki biisit kuulostaa keskenään ihan samalta, koska niissä on taustalla se sama halpa jumputusbiitti ja vokaalit höystetään tosi mauttomalla autotunella, eikä musiikintekijöitä tunnu kiinnostavan mikään muu kuin se että humalaiset pystyy baareissa tanssimaan niitten halpabiittien tahtiin. Mitä typerämpi biisi, sen parempi. En enää jaksa sitä että kaikki on niin ennalta-arvattavaa! Samaan aikaan taas ulkomailla valtavirtamusiikki on tuntunu menevän paljon monipuolisempaan suuntaan. Erilaisia rytmejä ja äänimaailmoja on kokeiltu rohkeammin ja tuloksena on saatu niin monta freesin kuuloista hittiä!! Valtavirtakin on jotenkin alkanu arvostamaan biisejä jotka kuulostaa oikeasti mielenkiintoisilta eikä vaan yksinkertaisilta toistensa kopioilta. Mutta suomalaisiin se sama jumputipumputiblaablaa vaan edelleen toimii. Ja se on jopa kasvattanut suosiotaan.
Oon kunnostautunu useamman vuoden ajan oikeen äänekkäänä Mikael Gabriel -vihaajana, koska se on aina vaikuttanu musta persoonaltaan niin vastenmieliseltä ja naiivilta pikkukakaralta. Okei tykkäsin kyllä Sä olit oikees -biisistä sillon joskus 15-vuotiaana kun se oli just tullu, mutta sen jälkeen mun viha on vaan kasvanut kasvamistaan, eikä biisitkään oo iskeny.
Vain Elämäässä moni katsoja tuntu lämpeävän Mikael Gabrielin charmille mutta muhun ei purru vieläkään, tuntui että näin sen kultapoikaroolin lävitse.
MUTTA SITTEN!!!
Riippumatto!! Paras suomalainen biisi pitkään aikaan. Eikä ole suomijumputihalpabiittiä KERRANKIN!! Tykkään myös biisin musiikkivideosta ja Mikael Gabrielin tyylistä, pilke silmäkulmassa selvästi jäljitelty valtamerentakaisia räppäreitä. Okei täytyy sanoa ettei Riippumattokaan oo vielä ihan semmoinen täysosuma, joka päätyis mun soittolistalle tai muutenkaan aktiiviseen kuunteluun, mutta pitkästä aikaa joku suomalainen valtavirta-artisti on uskaltanut yrittää leikitellä edes vähän rytmeillä ja äänimaailmoilla. Lopputulos on jotain vähän sinnepäin, mutta tää biisi valaa mulle toivoa että ehkä, EHKÄ, jos suomalaiset näkis vähän enemmän vaivaa ja yrittäis tosissaan luoda jotain mielenkiintoista niin täältä vois vielä joku päivä tulla oikeasti hyvä biisi.
Sitä hyvää biisiä odotellessa siis!