Kirjoittaja Aihe: Elokuva ja tv-sarja muistoja  (Luettu 31956 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Negativ

• Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Elokuva ja tv-sarja muistoja
« : 13.07.2009 19:21:57 »
Ensimmäinen kosketuksesi tv:n tai elokuvien ihmeelliseen maailmaan. Muistatteko itse jotain vai onko teille kerrottu tarinoita?

Mä en itse ole ihan varma onko tää mun oma muistikuva vai sellainen "valheellinen" joka on muodostunut mulle kun vanhemmat ovat kertoneet juttuja. No kuitenkin mulle on kerrottu, että ensimmäisen kerran olin elokuvateatterissa 4.vuotiaana ja oltiin silloin katsomassa 101 Dalmatialaista piirretty. Mulla on mielessä sellainen hämärä tuntemus, että ihmettelin niitä penkkirivistöjä ja sitä suurta kangasta. En tosiaan mene vannomaan, että onko toi muodostunu mulle kerrotuista jutuista vai muistanko itse. : D Loppu on kuitenkin historiaa. Olen viime vuosina käynyt ahkerasti leffassa. Isin kanssa muutenkin käytiin melko usein kun olin pieni.

Sitten mulle on kerrottu miten aloin aina itkeä kun muumit loppui, se oli mulle ihan sietämätöntä kun olin siihen niin koukussa. Myös peukaloisen tunnusmusa itketti mua, koska ilmeisesti se oli niin surullinen.
Katsoin kuulemma pienenä mielenkiinnolla Marienhofia vaikka en siitä mitään ymmärtänytkään. Mulle on jäänyt siitä pari raakaa muistoa, joku nainen kompuroi rappuset alas korkokengillä ja loukkaantui ja sitten joku kuristettiin puhelimen johdolla...ja joku taidettiin jopa hukuttaa uima-altaaseen.  ;D
Frendejä kuulemma pidin lemppariohjelmana ennen kuin osasin edes lukea. Sen muistan miten riemuitsin kun opin lukemaan ja vihdoin ymmärsin ne tekstit. Tapitin jotain Frendit maratonia maikkarilta. No vitsit meni silti suurimmaksi osaksi edelleen ohi. Opin myös nopeasti lukemaan telkkarien tekstit koska olin iltaisin isovanhemmilla hoidossa ja mamma katsoi aina Kauniit & Rohkeat. ;)

~It feels good. Is that reason enough for you.~

ilppez

• Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
  • Ja! Ja! JA! JAA! JAAAAAA!
    • Profiili
Vs: Elokuva ja tv-sarja muistoja
« Vastaus #1 : 13.07.2009 21:09:24 »
No kuitenkin mulle on kerrottu, että ensimmäisen kerran olin elokuvateatterissa 4.vuotiaana ja oltiin silloin katsomassa 101 Dalmatialaista piirretty.

101 dalmatialaista on eka leffa jonka mä muistan nähneeni leffateatterissa!! :D Mikä sattuma... ;D
Toinen minkä muistan oli Hiljaiset sillat. Kävin kattomassa sen äitini ja sen kaverin kanssa. Lapsen silmissä se niiiiin übertylsä ku olla ja voi. Tuskaisen pitkä ja odotin koko leffan ajan että millon se loppuu ja söin sipsejä vaan koko ajan. :P
Ja ohi ollaan...*kodak moment*

I det Bjørndalske hjem...
Suihkulakki

capri

• Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
« Vastaus #2 : 13.07.2009 21:15:40 »
Hmm.. en millään saa päähäni sitä leffaa, minkä näin ekana. Koska on ilmestynyt eka Beethoven-leffa? (en jaksa millään imdb:stä tarkistaa)... mutta varmaan se. Ainakin muistan, että olin katsomassa Tom Hanksin Forrest Gumpin leffateatterissa, silloin taisin olla 11 v. (äitin kanssa olin, että kai se oli multa sallittu).

//no jaksoin sittenkin tarkistaa... Beethoven (1992) taitaa olla mun eka leffa, jonka oon leffateatterissa kattonu

//haha übertylsistä leffoista tuli mieleen, että kun oltiin joskus ehkä v. 94-95 Porvoossa koko perheen voimin lomalla, ja käytiin Helsingissäkin loman aikana leffateatterissa, ni äiti meni kattoon sitä leffa Kolme väriä: sininen (tai valkoinen tai punainen) ja "pakotti" mut mukaan, ja veljet ja isi meni kattoon Die Hardia (joku niistä)... olin vähä ärtynyt.
« Viimeksi muokattu: 13.07.2009 21:19:44 kirjoittanut capri »
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Kaitsu

• Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
« Vastaus #3 : 13.07.2009 21:21:53 »
Kiviset & Soraset taitaa olla eka leffa jonka oon nähnyt leffateatterissa  :D... Vai onko siitä leffaa? Muistaakseni on...
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #4 : 13.07.2009 21:41:21 »
Kiviset & Soraset taitaa olla eka leffa jonka oon nähnyt leffateatterissa  :D... Vai onko siitä leffaa? Muistaakseni on...

Mun mielestä on tehty ainakin pari leffaa...siis niitä piirrettyjähän on tuhottomasti, mutta pari sellaista leffaa joissa näyttelee ihan ihmiset. :'P

ilppez

• Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #5 : 13.07.2009 22:07:30 »

//haha übertylsistä leffoista tuli mieleen, että kun oltiin joskus ehkä v. 94-95 Porvoossa koko perheen voimin lomalla, ja käytiin Helsingissäkin loman aikana leffateatterissa, ni äiti meni kattoon sitä leffa Kolme väriä: sininen (tai valkoinen tai punainen) ja "pakotti" mut mukaan, ja veljet ja isi meni kattoon Die Hardia (joku niistä)... olin vähä ärtynyt.

Voi capri parkaa. Perheen miehet pääs kattomaan toimintaa ja sä sait taidepläjäyksen.

Suihkulakki

Jolanne

• Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #6 : 13.07.2009 22:34:56 »
Opin myös nopeasti lukemaan telkkarien tekstit koska olin iltaisin isovanhemmilla hoidossa ja mamma katsoi aina Kauniit & Rohkeat. ;)

MEE TOOOO! Opin 5 vuotiaana lukemaan Kaunareiden ansioista <3

Muistan pienenä katsoneeni sitä Blondi tuli taloon-ohjelmaa, jossa Anu Hälvä oli se blondi.. Muutenkin pienenä tykkäsin enemmän kotimaisista. Puhtaat valkeat lakanat, Ruusun aika ja sitten se yks sairaalasarja.. mikä hitto sen nimi oli. No siinä oli kuitenkin Matti Ranin just ja sen poika...

ilppez

• Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #7 : 13.07.2009 22:46:18 »
Muistan pienenä katsoneeni sitä Blondi tuli taloon-ohjelmaa, jossa Anu Hälvä oli se blondi.. ..

Mäkin katoin aina ton Blondi tuli taloon sillon kun sitä tuli. Sen takii meillä on joku Anu Hälvän cd-levykin. ( ::))

Suihkulakki

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #8 : 13.07.2009 22:58:52 »
Muistan pienenä katsoneeni sitä Blondi tuli taloon-ohjelmaa, jossa Anu Hälvä oli se blondi.. ..

Mäkin katoin aina ton Blondi tuli taloon sillon kun sitä tuli. Sen takii meillä on joku Anu Hälvän cd-levykin. ( ::))
Mäki katoin! Ja paljon kans suomalaisii. Sit oli se joku lääkärisarja Ihmeidentekijät (?), sitä rakastin. Ja totta kai nää Isä osaa ja muut komediasarjat uppos.

Kaitsu

• i
  • *
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
« Vastaus #9 : 13.07.2009 23:02:09 »
Ihmeidentekijät ihan paras <3... Puhtaat valkeat lakanat sarjaa taisin myös katsoa.. Ruusun aika & Blondi tuli taloon <3..
from broken mirrors

Jolanne

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #10 : 13.07.2009 23:16:06 »
Joo, Ihmeidentekijät se oli :D
Tykkäsin sillon ihan hitosti Nicke Lignellistä, huomioikaa imperfekti :D

Blondi tuli taloon-tunnari
« Viimeksi muokattu: 13.07.2009 23:19:18 kirjoittanut JLNE »

capri

• Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
« Vastaus #11 : 13.07.2009 23:59:11 »
Mäkin seurasin Puhtaita valkeita lakanoita, se oli mun suosikki. Katsoin myös Blondi tuli taloon. Nykyään ei kiinnosta suomalaiset sarjat pätkääkään.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #12 : 14.07.2009 00:04:44 »
Harvoin suomalaiset sarjat jaksaa kiinnostaa enää...

mut oikeesti toi Ihmeidentekijät voitais näyttää ihan hyvin uusintana ku uusintoi tulee koko ajan joka tapauksessa, jotain vammasii salkkareitaki 24/7!!!

Kaitsu

• i
  • *
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
« Vastaus #13 : 14.07.2009 00:07:07 »
Joo nykyään kotimaiset ohjelmat on ihan sukkia mm. salkkarit, kotikatu ja mitä niitä nyt onkaan  ;D...
from broken mirrors

Jolanne

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #14 : 14.07.2009 11:54:43 »
Muistatteko sellasen ohjelman kun Passions? :D Olin siihen ihan sekona ku se tuli mut muistaakseni se loppu ihan kesken!

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #15 : 14.07.2009 11:55:59 »
Hahaa, joo muistan Passionsin. En kyllä seurannu sitä... Päivien viemää tais tulla tilalle ku toi Passionsin näyttäminen Suomessa lopetettiin. Tykästyin tietty sit päikkäreihin. ;D

Passionsissa oli vissiin se joku ihme noita jolla oli joku puhuva nukke? Vai muistanko väärin?

Kaitsu

• i
  • *
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
« Vastaus #16 : 14.07.2009 13:52:33 »
Mäkin muistan Passionsin  :)... Taisin katsoa sitä silloin ei se mikään ihmeellinen ollut.... Joo taisi olla joku nukke en oo ihan varma kyllä..

Päivien viemäätä aloin seuraamaan silloin ku se tuli Suomeen, mut enää en kato kun muutamat henkilöt on siinä ihan Matti Vanhasia.. ja Zack kuoli...
from broken mirrors

menni

• Tuplapistesieluinen fordemehiläinen
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #17 : 14.07.2009 14:37:02 »
Mulla on hämärä muistikuva Passionsista ja noidasta+nukesta..
Muistelen, että se oli jotain hyvin hämärää..
"Anyone who says that
sunshine brings happiness,
has never danced in rain"

ilppez

• Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #18 : 14.07.2009 15:14:29 »
Muistatteko sellasen ohjelman kun Passions? :D Olin siihen ihan sekona ku se tuli mut muistaakseni se loppu ihan kesken!

Muistan toki. Mun lukiokamu oli ihan rakastunut Luisiin. ;D

Suihkulakki

Juhkunautti

• Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
« Vastaus #19 : 14.07.2009 16:01:13 »
Nimi Passions kuulostaa kyllä tutulta.
"Taylor, you'll be fine...""

peikkis

• ruusuillatanssija
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #20 : 14.07.2009 18:58:28 »
Muistan pienenä katsoneeni sitä Blondi tuli taloon-ohjelmaa, jossa Anu Hälvä oli se blondi.. Muutenkin pienenä tykkäsin enemmän kotimaisista. Puhtaat valkeat lakanat, Ruusun aika ja sitten se yks sairaalasarja.. mikä hitto sen nimi oli. No siinä oli kuitenkin Matti Ranin just ja sen poika...

Minäkin katsoin näitä kaikkia.
Sitten se yksi sarja; Samaa sukua eri maata. Muista ikuisesti sen tunnusbiisistä yhden kohdan (vaikka saattaa olla vähän kuulo/muisti vääristääkin) "kun mustat paahtoleivät lentää halki ilmojen"

Ensimmäinen elokuvani elokuvateatterissa oli Bambi vuonna 1992, olin kaksivuotias. Taisin hieman hätääntyä siinä kohdassa kun Bambin äiti ammuttiin ja äiti sai selittää jotenkin kaunistellusti miksi semmoista tapahtui. Heti sen jälkeen käytiin katsomassa Muumipeikko ja Pyrstötähti. Olin kuulemma marssinut elokuvateatterista ulos sanoen, että se evokuva ovi ihan evivainen kuin se avkupeväinen kivja (huomaa, l- ja r-kirjaimet ei ollut vielä hallussa - ja kirjan äiti oli lukenut aiemmin mulle ääneen)
why every poem I write
every sketch I paint
every word I say

turn meaningless when exhaling it?

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #21 : 14.07.2009 19:02:33 »
Olin kuulemma marssinut elokuvateatterista ulos sanoen, että se evokuva ovi ihan evivainen kuin se avkupeväinen kivja (huomaa, l- ja r-kirjaimet ei ollut vielä hallussa - ja kirjan äiti oli lukenut aiemmin mulle ääneen)
Oi ihana. :')) Loistavaa tarkkaavaisuutta jo noin nuorena!

Mulle usein jouduttiin toistelemaan lausetta "se on vain elokuvaa!" kun otin herkkänä tapauksena kaiken niin raskaasti ja tosissani. Olen edelleen samanlainen.

ilppez

• Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #22 : 14.07.2009 23:52:11 »
Meijän äitin perushokema oli aina kun tuli joku hiemankin väkivaltaan vivahtava kohtaus, että toi on vaan näyttelimistä tai toi on vaan ketsuppii.

Suihkulakki

Thesugarangel92

• Potkiva irokeesi-fanaatikko
  • i
  • *
  • Restless heart syndrome
    • Profiili
« Vastaus #23 : 14.07.2009 23:56:45 »
^ Ihana toi ketsuppijuttu 8DD

ilppez

• Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #24 : 15.07.2009 00:05:59 »
Sitä jatku vielä ku olin joku yli 15-wee. Sit me ruvettiin sanoo äitille aina et hei, toi on vaan ketsuppii.

Suihkulakki