Duetot tähtivalmentajan kanssaAksel KankaanrantaSäkeistöt oli mun mielestä tässä biisissä vähän hapuilevia, mutta kertsi meni hyvin. Ei siis ihanteellisin kappale Akselille. Anna ei ottanut liikaa valokeilaa haltuun, joten duettona meni ihan hyvin.
Tiina NyyssönenOlli tuntui olevan tosi isossa roolissa tässä. Olli laulamassa Apulantaa, aika painajaismaista. Olen samaa mieltä Anteaterin kanssa. Tää biisi sovitettu täysin Ollille, eikä Tiina pystynyt ihmeisin (ei ole kyllä eka kerta Ollin kohdalla). Puuduttava esitys kaiken kaikkiaan.
Saija SaarnistoAika kovan biisin olivat ottaneet Redin kanssa käsittelyyn, Redrama tietysti oli omassa elementissään tässä. Tykkäsin kyllä Saijastakin, mielestäni hän handlasi tämän hyvin ja oli sellaista biisiin sopivaa ja tarvittavaa asennettakin mukana!
Andrea BrosioAika kovaa tykitystä. Tämä duetto tuntui olevan eniten tasapainossa, vaikka Mike onkin kovin räiskyvä persoona ja vauhdikas lavalla. Biisi oli itselle tuntematon, mutta toimi siitä huolimatta todella hyvin.
SooloesityksetTiina NyyssönenViime viikon parannuksesta ei ollut enää tietoakaan ja koin jälleen Tiinan esitykset tylsänä. Onneksi oli sentään valinnut Chisun sovituksen ja version, sopi paremmin.
Saija SaarnistoTämä oli kaunis esitys, mutta edelleen vaan pohditutti se, että jaksaako Saijan ääntä pidemmän päälle kuunnella? Kaipaisi kyllä vielä niin paljon harjoitusta esiintymiseen ja tunteiden tulkitsemiseen, pelkkä erikoinen ääni kun ei riitä.
Andrea BrosioOlin aika pettynyt biisivalintaan. Onneksi Andrea kuulosti silti hyvältä niin kuin aina. Mietin vain, että söiköhän liian samantyyliset kappalevalinnat Andrealta ääniä finaalissa. Olisin kaivannut toiseksi esitykseksi jotakin erilaista.
Aksel KankaanrantaMielestäni tämä meni paremmin kuin duetto, sopivampi biisi Akselille. Siitä huolimatta en päässyt niihin fiiliksiin kuin monilla muilla esityskerroilla. Toivon silti Akselille onnea ja menestytä, sen verran erottuu suomalaisista mieslaulajista äänellään.
Odotin, että Andrea olisi ollut toisena ja arvelinkin Saijan voittavan. Myös Tiina sijoittui odotetusti neljänneksi. No loppujen lopuksi Andrea ja Akseli vaihtoivatkin paikkaa. Suomalaiset äänestävät kovin huonosti ulkomaalaistaustaisia kisassa, vaikka he olisivatkin hyviä, eli en missään vaiheessa odottanut Andrean voittavan. Toisaalta olen helpottunut, ettei hän voittanutkaan, voi olla paremmat mahdollisuudet saada luotua uraa. Siinä mielessä on hyvä olla Miken tiimissä, että Mike näyttää pitävän yhteyttä entisiin tiimiläisiinsä aika hyvin ja tukee heitä uransa kanssa.
Mulle tämä kausi taisi jäädä tähän astisista upeimmaksi, vaikka tuntui, että aluksi mietin, tuleeko tästä mitään.
Äänestin jopa ekaa kertaa kauden aikana kaksi kertaa tekstiviestillä. Aiemmin olen äänestänyt vain ilmaisia äänestystapoja käyttäen (aiemmin kun on tullut ääniä videoita katsomalla tai Spotify kuunteluiden perusteella). Ja tietysti loistavan kauden kruunasi se, että pääsin paikan päälle katsomaan Semifinaalia, joka oli myös livelähetyksistä parhain.