Tässä on menty toiseen suuntaan, eli ääni on miksattu erityisen hyvänkuuloisena
Epäilen edelleen, että ainakin Kellyn, Leevin ja myös Allin tapauksessa kyse oli muustakin kuin "miksauksesta".
Minua hieman närästi, kun Mira kutsui Voice Kidsiä "lasten laulukilpailuksi". Se on mielestäni vähättelevä ilmaisu. "Ne ovat vain lapsia, joten ihme kun osaavat laulaa". Eihän laulamisen taito kuitenkaan ole mikään sellainen taito, että se paranee pelkän iän myötä. Hyväksi laulajaksi tulemiseen vaaditaan yleensä harjoittelua ja ahkera 12-vuotias on voinut harjoitella paljon enemmän kuin vaikkapa 22-vuotias. Tämähän näkyy usein Idolsissa, kun koelauluun tulee laulaja, jolla on sinänsä hyvä ääni mutta koelaulu epäonnistuu, koska harjoittelu puuttuu.
Ikä vaikuttaa asiaan esimerkiksi siten, että osaaminen paranee, koska vanhempi on ehtinyt laulaa useampia lauluja. Hänen ohjelmistonsa on laajempi. 11-14-vuotias voi olla vielä muutaman bravuurinumeron varassa. Alle 10-vuotiailla on lisäksi äänielinten kehitys kesken ja se asettaa tiettyjä rajoituksia ("lapsen ääni").
En minä osaa esim. Mollyä ajatella "lapsena". Kyllä hän on melkeinpä täysi ammattilainen (artisti) eikä hänen ikäänsä pidä ajatella vähättelymielessä. Ei Molly ole mikään "lasten laulukilpailun" osallistuja. Nuori hän toki on, vasta teini-ikäiseksi ehtinyt. En minä silti hänen ikäänsä ajattele. Ihailen vain!