Mä olin livelähetyksessä paikalla.
Fiiliksiä:
- Näytti siltä, että lähes kaikilta paikoilta oli hyvä näkyvyys, eli siinä mielessä ei ollut väliä, että missä päin istui. Itse istuin C1-katsomossa, eli "takanurkassa". Heti tuomarien takana näytti tosin olevan "muuri", jonka kohdalla ei kyllä olisi ollut kiva istua, kun ainakin ylhäältä katsoen näytti, että esiintyjää ei näkisi ainakaan istuen. Siinä muurissa oli kyllä telkkareita, joissa näkyi sama lähetys kuin tv:ssä, mutta ei tuolla hinnalla viitsi telkkaria mennä katsomaan.
- Äänenvoimakkuus oli maltillinen, ääni ei puuroutunut. Tuntui siltä, että laulajat lauloivat aika eri voimakkuuksilla. Luca ja Antti lauloivat ihan hemmetin kovaa. En ole katsonut lähetystä telkkarista vielä, mutta voisin kuvitella, että telkkaria varten äänenvoimakkuudet tasataan.
- Antti on tosi isokokoinen tyyppi (leveyssuunnassa), veikkaan 150-kiloiseksi.
- Illan oudoin juttu oli vierailevan esiintyjän eli Lauri Ylösen She's a bomb -biisi. Ei kovinkaan maistreamia. Esiintymisasut olivat kyllä hauskat.
- Axl Smith heitti hyvää läppää myös silloin kun ei ollut lähetys menossa. Hyvä tyyppi.
- Lähetyksen jälkeen olisi ollut viime vuoden finalisti Jari-Pekka Salo heittämässä keikkaa Logomossa, mutta jäi väliin.
Ja sit ne esiintyjät:
- Gary oli suht hyvä, tosin Lucan esityksen jälkeen tuli fiilis, että Gary lauloi aika hiljaa. Gary oli tosin yksi näistä, jotka esiintyivät sairaina.
- Eve Hotti oli varsin uskottava. Yllätyin positiivisesti. Tosin huippukohdissa ei kuulostanut enää niin hyvältä, mutta saattoi johtua äänentoistostakin (meni vähän kakofoniseksi huippukohdissa osin myös bändin takia).
- Luca Sturniolo lauloi kovaa ja korkealta. Ei huono.
- Dennis Fagerström: Boring, boring... Tylsintä tähän mennessä. Ei saanut kyllä salia haltuunsa, vaikka joku valmentaja taisi niin väittää.
- Jone Ullakko esiintyi ihan hyvin, tosin ehkä vähän vanhanaikaista. Ihan mukava meininki.
- Marija Tauriainen kuulosti livenä ihan hemmetin hyvältä. Piti nyt tarkistaa, että miltä se lähetyksessä kuulosti, ja ehkä biisin alkupuoli ei mennyt ihan täydellisesti. Paikan päällä olin tosi yllättynyt kun hän tippui jatkosta ja sen sijaan joku !"#$% Dennis Fagerström meni jatkoon.
- Inga Söder oli tosi hyvä. Nyt ruutu.fi:stä katsoessa tuntui, että meni ehkä hiukan överiksi, mutta livenä intensiteetti oli juuri passeli.
- Osku Ketola ei innostanut, tosin syynä varmaan suurelta osin biisivalinta. Iskelmä ei niin innosta.
- Niina Kähönen oli illan huonoin. Minusta hän lauloi hetkittäin tosi epävireisesti. Plussaa esiintymisasusta. Ekaa kertaa hän näytti oikeasti hyvältä. Olin tosi yllättynyt, kun hän meni jatkoon.
- Toni Savolaisen kohdalla ärsytti tanssityyli. Laulu oli kyllä hyvää, ja tykkäsin hänestä enemmän kuin kaksintaisteluissa.
- Laura Savion putoaminen oli ehkä illan suurin yllätys itselleni. Esityksessä huvitti pieni ristiriita esiintymisasun ja rock-biisin välillä. ruutu.fi:ssä esitys näytti vähän vaisummalta kuin livenä.
- Antti Railio oli illan paras. Livenä ääni oli ihan mieletön. Katsoin ruutu.fi:stä esityksen, ja sen perusteella esim. loppukiekauksen tehosta jäi tv:n kautta puolet kuulematta, kun ääni on vissiin kompressoitu tv-lähetystä varten.
Nojoo, tätä kirjoittaessa tulikin sitten katsottua ruutu.fi:stä suurin osa esityksistä.
Liven perusteella olisin pudottanut Niina Kähösen, Dennis Fagerströmin, Osku Ketolan ja ehkä Lucan.