Itse en ole kyllä kuullut kenenkään viitoskauden tyypin biisiä radiosta. Ilmeisesti Radio Nova on Ilpon kappaleita ainakin soittanut kyllä. Mutta ei ne isoja radiohittejä olleet.
Riippuu tietysti ison määritelmästä. Pakko oli kaivaa jotain tilastoja. biisit.info kertoo, että Ilpon Kleinbussia olisi soitettu 653 kertaa vuonna 2012 (ja tuolta puuttuu esim. Iskelmän soitot - Iskelmä ja Nova noita erityisesti soittelee). Tokihan todellisten megahittien soittoluvut on vielä paljon isompia (esim. Vie mut kotiin 1856 - laskin yhteen 2 lukua, kun biisi on jostain syystä kahteen kertaan tuolla tilaistossa). Mutta kyllä minusta reiska kolmannes megahitin soittoluvuista on vielä aika paljon (Terveiset sinne taivaaseen-biisiä on soitettu noin puolet vähemmän, eli okei, vain puoltoista isohkoa radiohittiä
).
En tiedä miks mulla on nyt niin tarve puolustaa Ilpoa. Eiku tiedänpäs - kävin just Ilpon ja Aurinkokunnan keikalla, ja oli toooodella loistava. Törkeen hyvin toimi erityisesti levyn menevimmät biisit (Meren rantaan jne). Mitenkähän tän nyt kietoisi takas tulevaan kauteen? Noh, mun mielestä on hienoa, että näiden kisojen kautta tulee monenlaisia muusikoita, myös pienempiä keikkoja tekeviä (monia todella hyviä, vaikka suurempi suosio vielä odotuttaa itseään).
Edit: ja koska tilastot on jänniä
niin lisätään samasta biisit.info-palvelusta vielä Martti Saarisen "Kaipaus nousee siivilleen", 460 soittoa eli noin 1/4 megahitti
ja Stina Girsin "Anna mun mennä" vielä isompi, 860 soittoa (tää oli mulle enempi ylläri). Nämä tosin kumpikin "nollia" tänä vuonna, toisin kuin Ilpon biisit, joita vielä soitetaan.