Kirjoittaja Aihe: Smash  (Luettu 4800 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Negativ

• Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Smash
« : 20.08.2012 18:56:22 »

Smash @ AVA keskiviikkona 22.8.2012 klo 21.00!

Lainaus käyttäjältä: avatv.fi
Smashin tarinan keskiössä on musikaali Marilyn Monroesta, jota aletaan sarjan alussa suunnitella ja tuottaa. Musikaalia säveltävät ystävykset Julia (Debra Messing; Will & Grace) ja Tom (Tony-ehdokas Christian Borle), joiden molempien henkilökohtainen elämä kuitenkin häiritsee luomisprosessia. Julialla on aviomiehensä kanssa meneillään adoptioprojekti, joka kuitenkin uhkaa kariutua.

Musikaalia tuottaa voimanainen Eileen (Oscar-voittaja Anjelica Huston; The Royal Tenenbaums), jolla on vahvat mielipiteet ja oma tahto. Eileenin aisaparina toimii brittiläisohjaaja Derek (Jack Davenport; Paritellen, Pirates of the Caribbean). Hän on lahjakas työssään, mutta lipevä olemukseltaan ja havittelee näyttelijättäriltä intohimoa muuallakin kuin esiintymislavalla.

Pääosaroolista Marilyninä taistelee kaksi hyvin erilaista nuorta naista. Ivy (Megan Hilty) on itsevarma ja ylimielinen konkari, joka on varma että Marilynin rooli on hänelle pedattu. Ja hän on valmis tekemään kaikkensa, jotta saa haluamansa. Karen (American Idol -kakkonen Katharine McPhee) puolestaan on kiltti ja epävarma aloitteleva tähdenalku. Mutta onko hän valmis uhraamaan parisuhteensa unelmansa vuoksi? Ja onko hän ylipäänsä liian nöyrä kirkkaimmaksi tähdeksi, kun muut vain tallovat hänet alleen?

Musiikki pääosassa!

Sarjassa kuullaan täysin uutta, sarjaa varten sävellettyä musiikkia, jonka takaa löytyvät Tony- ja Grammy-palkitut Marc Shaiman ja Scott Wittman. Smash tempaa mukaansa loistavien laulu- ja tanssiesitysten lisäksi koukuttavalla ihmissuhdedraamalla, jonka käsikirjoituksesta vastaa mm. arvostettu Broadway- ja tv-käsikirjoittaja Theresa Rebeck. NBC on tilannut Smashista jo toisen tuotantokauden.

Smashista nähdään aloituspäivänä keskiviikkona 22.8. kaksi ensimmäistä jaksoa klo 20 ja 21. Jatkossa sarjan esitysaika on keskiviikkoisin klo 21. Ensimmäinen jakso nähdään ennakkomaistiaisena MTV3-kanavalla tiistaina 21.8. klo 21.

Tätä muutama forkkalainen olikin jo katsonut. Itse ajattelin nyt alkaa katsoa Avalta. Ja jos innostun enemmänkin, niin ehkä sitten 2.kauden katsonkin omaan tahtiin.

Kaksi jaksoa tulee siis peräkkäin 22.8!

~It feels good. Is that reason enough for you.~

ddrukki

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Vs: Smash
« Vastaus #1 : 20.08.2012 20:06:02 »
Katsokaa, mun mielestä aivan mahtava sarja. Saanut melkoisen tyrmäyksen kriitikoilta saippuamaisen juonen vuoksi, mutta minun huomioni vei ihan totaalisesti ne huikeat musikaalikohtaukset.

Ja Megan Hilty on huikea. Ihan harmittaa, kun en intin takia Suomen tahtiin sarjaa voi seurailla.
Dogs bark. Fish swim. I bitch grin.

jensky

• i
  • *
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
« Vastaus #2 : 20.08.2012 21:11:10 »
Loistava alussa, viiden jakson jälkeen taso hieman laskee. Megan Hilty on aivan MAHTAVA, harmi kun pääosan esittäjä on aika heikko. Alkuun sellainen "ummikkomaisuus" häneltä onnistuu, mutta ilmaisu en sen pidemmälle kehity. megan taas tekee loistavan roolisuorituksen ja hänen lauluosuutensa. Huh huh. Täydellinen Marilyn ;D En sitten kerro päätyykö lopulta siihen rooliin vai ei. Vai jääkö sekin vielä hieman auki.

2. kautta alan seurata omaa tahtia, toivottavasti homma hieman kehittyypi, eikä mene yhtään enää kaunarit-suuntaan.
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

capri

• Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
« Vastaus #3 : 24.08.2012 19:57:00 »
Mielestäni kahden ekan jakson jälkeen kelpo viihdykettä.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #4 : 25.08.2012 02:26:26 »
Mielestäni kahden ekan jakson jälkeen kelpo viihdykettä.
Samaa mieltä, varmasti tulen jatkossakin katsomaan. Katharine McPhee oli American Idolissa kilpailessaan aikoinaan suosikkini ja olen hänet jo aiemminkin nähnyt näyttelemässä, joten jo sen perusteella kiinnostuin (ja olen siis hänen musikkiaankin kuunnellut). Myös Debra Messing on mielestäni hyvä näyttelijä. Näiden kahden takia innostuin katsomaan ja kyllähän ne musikaalinumerot tempaisi mukaansa. Ehdin jo kertaalleen kuunnella virallisen sountrackinkin.

Megan Hiltystä tuli vähän samanlainen olo kuin Gleen Lea Michelestä - teknisesti lahjakas, mutta jättää kylmäksi. Aika näyttää muuttuuko mielipiteeni.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2012 03:30:02 kirjoittanut Negativ »

Kaitsu

• Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
« Vastaus #5 : 30.08.2012 23:44:26 »
Ihan hyvältä sarjalta vaikuttaa :). Tykkään erityisesti musiikkikohtauksista <3. Katherine McPhee on aivan upea laulaja, mutta näyttelijänä hän on hieman tylsä. Debra Messingistä olen aina tykännyt :). Megan Hiltystä en oikein pidä.. Hänen hahmonsa on hyvä laulaamaan, mutta muuten hän ei ole mieleeni.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #6 : 30.10.2012 21:15:30 »
Katsoin sarjan 1.kauden nyt omaan tahtiini loppuun, kun samaan aikaan alkoi keskiviikkoisin tulla neloselta Greyn Anatomia. Ihan kelpo sarja ja kyllä mä tykkäsin. Ehkä jossain kohtaa vähän tunnuttiin junnaavan samojen asioiden äärellä, mut kyl se siitä aina parani. Tää on vähän kuin Glee, mutta aikuisemmalle yleisölle suunnattu. (Bollywood kohtaus oli yksi hauskimmista/hienoimmista kohtauksista).  Yllättävän toimiva joka tapauksessa ja odottelen 2.kautta mielenkiinnolla. :)
« Viimeksi muokattu: 04.11.2012 22:23:15 kirjoittanut Negativ »

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #7 : 21.11.2012 19:58:49 »
Season 2 Sneak Peek

Jennifer Hudson! :P

ddrukki

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #8 : 28.01.2013 22:06:36 »
Katsoin äsken 2. kauden avausjakson. Jokseenkin oli aistittavissa muutoksia sarjassa, vaikka perusidea olikin sama.

- Mitään suurta aikahyppyä ei ollutkaan tapahtunut, vaan esim. Frank olikin vielä kuvioissa. Hyvä niin, koska joskus nuo aikahypyt tuntuu vähän katsojien huijaamiselta.
- Yllättäen miltei kaikki kappaleet oli vähän korneja. Varsinkin se "Broadway Here I Come" ei napannut yhtään. Onneksi Ivy pääsi taas ääneen. <3
- Uusista hahmoista ei vielä tässä vaiheessa saanut kyllä yhtään irti. Jerryn pistäisin sarjasta kokonaan pihalle, harmi että on vieläkin kuvioissa. Karen vaikutti jotenkin nokkavammalta kuin ennen.
- Yleisesti ottaen vähän laahaava tunnelma, oikeastaan mitään koko jakson aikana tapahtunut. Kaikki aika meni siihen, että kaikki saivat varmasti ruutuaikaa.
- Julian karmeat huivit olivat kadonneet! :D

Aloitusjaksolle arvosanaksi B, kyllä tästä vielä vauhtiin päästään. :)

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #9 : 21.04.2013 17:31:40 »
Lainaus käyttäjältä: avatv.fi

Smash jatkuu keväällä 2013 uusin, toisen tuotantokauden jaksoin. Muun muassa Debra Messingin, Anjelica Houstonin ja Jack Davenportin tähdittämä, Emmy-palkittu musikaalisarja palaa ruutuun sunnuntaina 12.5.2013 klo 22:00 Avalla.

« Viimeksi muokattu: 21.04.2013 17:52:33 kirjoittanut Negativ »

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #10 : 12.05.2013 13:19:09 »
Tänään alkaa 2.kausi avalla klo 22.00. Itse olen katsonut 2.kaudesta 5 jaksoa, piti jättää kiireiden takia kesken. Jospa siis hyppäisin avan tahtiin mukaan taas.

Surullisia uutisia. Sarja päättyy 2.kauteen, ellei joku kanava sitä pelasta. Se voisi olla mahdollista, mutta kuinka todennäköistä se tässä tapauksessa on, niin sitä en tiedä.

ddrukki

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #11 : 12.05.2013 17:40:46 »
Surullisia uutisia. Sarja päättyy 2.kauteen, ellei joku kanava sitä pelasta. Se voisi olla mahdollista, mutta kuinka todennäköistä se tässä tapauksessa on, niin sitä en tiedä.

Se on erittäin epätodennäköistä. Ensinnäkin Smash on aivan älyttömän kallis sarja tehdä, ja toisekseen sarjalla on katsojia noin 2 miljoonaa eli niin vähän, ettei millään kanavalla ole pienintäkään syytä pelastaa tätä sarjaa.

Enkä itse edes sure sitä, että Smash päättyy. Ainut asia mikä surettaa on se, etten pääse näkemään Megan Hiltyä enää televisiossa. Mitään muuta syytä ei sitten olekaan tätä sarjaa ikävöidä.

Kakkoskausihan on aivan täyttä kuraa. Avausjaksot antoivat olettaa, että tehdyt muutokset laittaisivat sarjan uuteen nousuun, mutta toisin kävi. Ekassa kaudessa oli heikkoutensa, mutta sen kuitenkin jaksoi katsoa ja jopa nauttia.

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #12 : 12.05.2013 18:21:57 »
Jep, en mä siihen oikeasti uskonutkaan, kunhan totesin. Megan Hiltyä en kyllä jää ikävöimään. ;D Harvoin musikaaliohjelmat pärjäävät. Glee on poikkeus, tosin sekin on nykyään pilattu.

ddrukki

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #13 : 12.05.2013 20:03:00 »
Megan Hiltyä en kyllä jää ikävöimään. ;D

Kannattaisi jäädä. ;)

Yksi asia mikä Smashissa jäi ärsyttämään eniten on Katharine McPhee. Katselin ensimmäisen kauden niin kiireellä putkeen, etten sillon edes ehtinyt tajutakaan, kuinka älyttömän huono näyttelijä hän on. Jos pitäisi valita perinteiseen Broadway-musikaaliin joko Hilty tai McPhee, niin kukaan tuottaja ei päätyisi McPheehen. McPheellä on ihan kiva popääni ja tanssii ihan maniosti, mutta näyttelijänä hän ei vakuuta pätkän vertaa.

Ja silti meille katsojille uskoteltiin alusta asti, että Karen Cartwright on suuri lahjakkuus, jolla on loistava tulevaisuus. Ja Karen saa mitä haluaa, vaikkei näytä minkäänlaista intohimoa tai oikeasti tee töitä minkään eteen. Entäs Ivy? Ihan absurdia, että Ivy ei olisi jo Broadway-maailman tähti. Vaikka ei otettaisi kantaa hänen taitoihinsa, niin hänhän on suuren Broadway-veteraani Leigh Conroen tytär. Ja silti katsojille kirkkain silmin väitetään, ettei Ivyn nimellä voi avata näytelmää - ja Kareninko sitten voi?

Ja kaikesta huolimatta Karenista pidettiin kiinni, ja kakkoskaudella hän on entistä selvemmin sarjan päähenkilö. Tapahtui juonellisesti sitten mitä tahansa, niin Ivy saa aina vähemmän ruutuaikaa ja vähemmän musikaalinumeroita kuin Karen.

McPheelle annettakoon sen verran armoa, että olihan Karenin hahmo myös kirjoitettu älyttömän huonosti. Mutta niin oli kaikki muutkin sarjan hahmot, ja silti hän jäi mieleen heikoimpana näyttelijänä. Kauden helmihetki on kuitenkin se, kun Karen saa kuulla huonoja uutisia, niin hän kirjaimellisesti kääntyy selin kameraa päin, ettei meidän tarvitse nähdä, kun McPhee yrittää esittää järkyttynyttä.

McPheelle toivottakoon siis hienoa uraa laulajana, sen homman hän kyllä osaa (vaikka Smashissa hänen esityksensä onkin pahasti autotunetettu). Näyttelijän hommat saisi jättää muille, sillä jos joku on yhden ilmeen ja yhden äänensävyn näyttelijä, niin se on hän.

P.S. Kaikille niille nillittäjille, joiden mielestä Karenin olikin tarkoitus olla täysin antiseksikäs ja viaton Marilyn, niin se ei ole viattomuutta, jos näyttelijä ei osaa esittää seksipommia.

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #14 : 12.05.2013 20:09:20 »

Kannattaisi jäädä. ;)

Heh, Megan on mulle kuin Gleen Lea Michele, kuten oon jo aikasemminkin sanonut. Lahjakas kiistatta, mut tietyt asiat ärsyttää ja lopulta kokonaisuus jättää kylmäksi.

ddrukki

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #15 : 12.05.2013 20:16:38 »

Kannattaisi jäädä. ;)

Heh, Megan on mulle kuin Gleen Lea Michele, kuten oon jo aikasemminkin sanonut. Lahjakas kiistatta, mut tietyt asiat ärsyttää ja lopulta kokonaisuus jättää kylmäksi.

Lea Michelestä olen kyllä samaa mieltä. Megan Hiltyyn en häntä kuitenkaan osaa verrata, ennemminkin Katharine McPheehen. Tosin sillä erotuksella, että Lea ei ole hillittömän huono näyttelijä. ;)

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #16 : 04.07.2013 17:36:37 »
Olen nyt yrittänyt katsoa kuitenkin jäljellä olevat jaksot, vaikka meinasin ensin jättää kesken ajanpuutteen vuoksi ja kun sarjakin tosiaan päättyi lopullisesti. Toisaalta oon tosi huono jättämään mitään kesken. :D Olen vasta kuudennessa jaksossa ja on kyllä alkanut lässähtää tässä kohtaa. Edes Sean Hayes ei innostanut, vaikka tykkään hänestä! 2.kauden paria ekaa jaksoa vielä katsoin ihan hyvillä mielin. Nautin kyllä suunnattomasti useimmista musikaalinumeroista/biiseistä. Muuten tulee keskityttyä aika huonosti.

Ja harmittaa silti, et tämä vähän aikuisemmille suunnattu musiikki/musikaalisarja ei ihan lupaavan startin jälkeen sitten vaan kantanut. :< Oon niin kyllästyny Gleehen ja tää ois voinu olla korvaavaa viihdettä Gleelle.
« Viimeksi muokattu: 04.07.2013 17:38:39 kirjoittanut Negativ »