Tässä vielä mietteitä Idolslandian Voice-keskustelusta.
Helpompi olisi tehdä jaksoittain ne topikit, ja sitten luoda omat topikit selvästi erottuville kilpailijoille.
Totta kai olisi hyvä, jos olisi topikit myös jaksoittain. Mutta miksi kukaan niistä kiinnostunut ei ole käynyt tekemässä niitä? Jokaisella on oikeus tehdä juuri ne topikit, joista on kiinnistunut. Ei kuitenkaan pidä odottaa, että joku muu ne tekee. Minä itse en ole juuri koskaan samaan aikaan kotona kun Voice tulee vaan kirjoittelen kommenttini vasta myöhemmin.
Jokainen voi myös kommentoida vain niitä laulajakohtaisia aiheita, jotka kiinnostavat. Muut voi jättää väliin. Minua kiinnostaa kuitenkin jokainen ruudussa ollut laulaja.
Mitä laulajakohtaisiin topicceihin tulee, miitä on mielestäni liikaa, mikä vaikuttaa siihen, ettei kaikkia jaksa edes lukea läpi, saati sitten kommentoida - varsinkin kun otsikot ovat usein minun makuuni liian provosoivia.
Hmmm, onpas mielenkiintoinen kommentti. Jollain keskustelupalstalla on siis liikaa aiheita jos sinä, McKenzie, et jaksa lukea kaikkia aiheita läpi tai kommentoida niihin. Keskustelupalsta ei vaan toimi niin. Se riittää, että aiheen luoja on itse kiinnostunut asiasta. Minä itse en sitäpaitsi suinkaan tee aiheita vain tänne kirjoittavien 4-5 käyttäjän vuoksi vaan myös vieraita varten, jotka eivät ole rekisteröityneet forkalle. Idolsin aikaan ainakin täällä kävi varsin paljon vieraita lukemassa aiheita ja selväksi tuli, että juuri laulajakohtaisia aiheita käytiin läpi.
Jokainen lukee tietysti vain ne aiheet, joista on kiinnostunut ja kommentoi niitä aiheita, joista on sanottavaa. Kommentoidut aiheet nousevat kyllä listalla ylimmäiseksi, joten sieltä löytynevät mielenkiintoisimmat laulajat.
Rankkaa on myös elämä, jos ei pysty kommentoimaan sellaisiin aiheisiin, joiden "otsikko on omaan makuun liian provosoiva". Minä näkisin siinä hieman kukkahattutäteilyä. Enkä niin vähänkään.
Popparin kanssa samoilla linjoilla siis (alussa jaksokohtaista, ehkä kaksintaisteluiden jälkeen laulajakohtaista, ja tarvitsevatko jo ääni ratkaisee -jaksoissa pudonneet omat aiheensa?), mutta makunsa kullakin.
Juu, makunsa kullakin. Minulla on oma makuni enkä ole muiden mausta lainkaan kiinnostunut mitä tulee asiaan liittyvien aiheiden perustamiseen. Kommentoidut aiheet pysyvät kuitenkin listalla ylhäällä.
Mä olen prikulleen samaa mieltä. Esim. jos haluaa kommentoida yksittäisen jakson esiintyjiä, niin kovin on työlästä. Pitää Nelosen webbisivuilta katsoa, että keitäs nyt tällä kertaa olikaan, eikä ne Nelosen webbisivutkaan kovin selkeitä ole.
Kuten edellä jo kirjoitin, kuka tahansa asiasta kiinnostunut voi tällaiset jaksokohtaiset aiheet tehdä. Ellei kukaan niitä tee, niin ei niihin pääse kommentoimaankaan! Itse olen kiinnostunut käyttämään aikaa lähinnä laulajakohtaisiin aiheisiin, joita teen seuraavalla viikolla kun pikku hiljaa ehdin katsella jaksoa.
Jos nyt ihan välttämättä pitää perustaa joka hoilottajalle oma ketju, niin yksi tapa parantaa toimivuutta olisi laittaa otsikkoon päiväys, jolloin hän tuli kisaan mukaan. Tällöin on helpompi löytää yksittäisen jakson esiintyjät.
Minusta mukana ei ole ollut yhtään hoilottajaa. Mutta tottahan otsikossa voisi olla tieto siitä, mihin jaksoon laulajakohtainen aihe liittyy ja itseä on mieltä vaivannut, etten vaan ole jaksanut tietoa otsikkoon laittaa. Itse olen tehnyt aiheita tosi kiireessä, joten en ole jaksanut liikaa keskittyä asiaan. Ajattelin jossain vaiheessa käydä lisäämässä jaksotiedot otsikoihin.