Laitetaas nyt vähän tarkemmin kommenttia. Jonkinlaisessa järjestyksessä parhaasta huonoimpaan, tosin huomenna voisi mieli olla jo joidenkin kohdalla muuttunut.
1. Saara Aalto.
Tosiaankin aivan kuin Disney-prinsessa. Hieno sovitus hienosta kappaleesta. Saara on vaan yksinkertaisesti niin taitava laulaja, että vetää miltei sanattomaksi. Tykkään pirusti.
2. Lauri Mikkola.
Harmi, että putosi! Laurissa on hyvää energiaa ja erottuu muutenkin äänellään muista suomalaisartisteista. Ja muutenkin tarjosi eniten silmänruokaa tässä kisassa.
3. Amanda Löfman.
Tykkäsin yllättävän paljon tästä esityksestä! Ihana, positiivinen latinki! Olisi finaalissa ollut toisellekin naiselle paikka.
4. Kim Koskinen.
Kim on vaan niin jännä tapaus että oksat pois.
Huikea, persoonallinen soundi. Ymmärrän kyllä, miksi ei joihinkin pure - sama on esimerkiksi Idols 2012 -Susannan kohdalla: erikoinen soundi, jota monet saattavat vierastaa. Mutta Kimissä on kansansuosikin aineksia.
5. Mikko Sipola.
Mikko on vähän tylsä tapaus. Mikko kiinnitti minun huomioni jo kisan alussa, mutta ei ole oikein onnistunut tarjoamaan mitään uutta. Edelleenkin Mikolla on nautittava ääni, jota kelpaa kyllä finaalissakin kuunnella.
6. Jesse Kaikuranta.
Vahva, pehmeä ja kumea ääni. Kappale on hyvä, tosin tykkään enemmän Laura Närhen versioinnista.
7. Aki Louhela.
Jotenkin vähän plaaaaaah. Laulaa toki taitavasti, mutta ei pure minuun.
8. Mikko Herranen.
Kun tyylilaji ei pure, niin se ei vaan pure. Huutamista tämä minun korvissani oli. Eli olin huojentunut, kun putosi. Mutta Mikolla tuntuu olevan fanikuntaa ja varmasti hyvä ura edessä!
9. Von Hertzen Brothers.
Juu ei ole minun suosikkimusiikkiani tämä. Jos olisin voinut, olisin pikakelannut esityksen yli.
Finaalissa siis suosikkini tässä järjestyksessä:
1. Saara Aalto
2. Kim Koskinen
3. Mikko Sipola
4. Jesse Kaikuranta