Artistin persoonan vaikutus fanitukseen (tai lievempäänkin kiinnostukseen) on mun lempiaiheita. Vaikkei kukaan kisaajista ole kovin suuresti säväyttänyt, niin olen kuitenkin tyytyväinen, että tuli tuo finalistien esittely mulkaistua. Annoin kisaajille tavallaan mahdollisuuden herättää kiinnostusta myös persoonan kautta. Eihän nuo toki mitään syvällisiä henkilöhaastatteluja ole koskaan olleetkaan, mutta sellasta kivaa pientä - ja vahvistaa tuota mielikuvaa, että ihmiset noin yleensä on mukavia ja kiinnostavia

.
Otetaan nyt vaikka esimerkiksi Heikki, joka ei TV-lavalla valloittanut minua juuri ollenkaan. Eilisessä jaksossa oli tosi symppis, synttäriruusu toiselle Heikille (vaikkei se sit ehkä yksin sen idea ollutkaan) ja rennosti paljan jaloin sohvan kaiteelle höpöttelemään. Plus ajatus (melkein?) lääkäristä Idolsista on kiinnostava - että voisko sen musamotivaatio olla VIELÄ suurempi kuin jonkun, joka lähtee yrittämään esim. kaupan kassalta tai suoraan peruskoulun penkiltä? Jotenkin tuon jälkeen Heikin laulupätkäkin kuulosti vähän paremmalta

Pistää muuten miettimään näin monta vuotta jälkijunassa, että oisko mun ekasta kunnon lauluesityksestä alkanut, muka pelkkään ääneen perustunut Koop-fanitus sittenkin saanut hitusen pohjustusta mummon halkojen hakkaamisesta ja Idols-talon pihan haravoinnista... Se on selvä, ettei musa ole ollut mulle puhtaasti musaa enää vuosiin, vaan kiinnostun tietyistä muusikoista hyvin kokonaisvaltaisesti

(tosin omalla tavallani, ilman kuolaamista ja kiljumista). Ja siksi oonkin näiden myös persoonaa esittelevien laulukisaohjelmien otollisinta kohderyhmää.
Mut takas tän vuoden Idolsiin. Susannaa seurasin silleen jännänä kuriositeettina, mietin miten ite oisin pienet lapset voinut jättää lähteäkseni yhtään mihinkään noin pitkäksi aikaa - ja ehkä vielä enemmän sitä "just ja just salaa voi käydä postin hakemassa ilman meikkiä" juttua, kun se on NIIN kaukana mun omasta elämästä

Ja sööttiä Diandraa kuuntelin ihan ihmeissäni, että onpa sekin ehtinyt - ymmärsinkö oikein, että se oli viittä valmis MUUSIKKO, siis ihan koulutettuna ammattilaisena? Tuossa iässä? Huh!