Kirjoittaja Aihe: Heroes  (Luettu 8491 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sinisimpukka

• Tarkkaileva kyttäsini
  • i
  • *
  • j'ai ecouté que tu aime manger..
    • Profiili
Heroes
« : 01.04.2009 18:16:07 »
höhöö, kummaa ettei tälle löytynyt vielä aihetta!
Eli siis televisiosarja semmosista ihmisistä joilla on jotain erikoisia kykyjä joita evoluutio on niille tuonu tai jotain.

Mä rupesin kattomaan kun noi rupes tulee uusintana ja kohtahan se toinen tuotantokausikin alkaa teeveestää! Koukuttavaa!

Negativ

• Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Heroes
« Vastaus #1 : 02.04.2009 13:13:05 »
Mjoo, sunnuntaina 2.kausi subilla klo 21.00. :> (hieman kesti ton 2 kauden saapuu Suomeen)... Ite tosin en ole enää niin innostunut kyseisestä sarjasta.  :P

~It feels good. Is that reason enough for you.~

McKenzie

• kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
« Vastaus #2 : 02.04.2009 20:11:12 »
Moneskohan kausi jenkeissä on nyt menossa, vissiin nelonen? Seuraan siis netistä tätä jenkkitahtia; vain uusin jakso on katsomatta. Tää sarja paranee vanhetessaan.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

Rico

• Klingonien pitsinnypläyskerhon ehdokasjäsen
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #3 : 02.04.2009 20:35:38 »
Kolmoskausi jenkeissä, mutta tosiaan kun tää etenee niinkun sarjakuvamaisesti niin "neljäs albuumi" menossa.

tirppaliisa

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #4 : 04.04.2009 22:01:51 »
Mä oon kyllä huomenna niin tv:n edessä ja tv subilla klo 21.05. Tätä on kyllä odotettu...
Osu ja uppos!!!

sinisimpukka

• Tarkkaileva kyttäsini
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #5 : 06.04.2009 17:46:30 »
Oli kyllä hyvä jakso tuo toisen tuotantokauden ensimmäinenkin. Nyt vaan venailemaan seuraavaa! äärettömän koukuttava sarja! >:---D

tirppaliisa

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #6 : 06.04.2009 18:31:06 »
Siis tässä on vaan yksi vika tässä sarjassa....

Ja se on se että tunnin jakso tuntuu ihan liian lyhyeltä...Nii ja tän pitäis tulla ainakin 5 kertaa viikossa:)
Osu ja uppos!!!

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #7 : 04.02.2010 22:26:33 »
Oho oho... 3.kausi alkaa subilla tänä lauantaina klo 22.00. Kökkö päivä. En ikinä muista kattoo lauantaina mitään.

sinisimpukka

• Tarkkaileva kyttäsini
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #8 : 07.02.2010 15:56:37 »
^ Mulla on ihan sama vika! Oon varmaan sitäpaitsi ihan out kaikesta, sillä huomasin ihan vahingossa ku selasin Tv-opas juttua telkasta et HEROES. Luulin eka et se on joku uusinta, et plääh. mut sit aattelin et Hittolainen: laitanpa sen tallennukseen ni verestän muistia. Ja kas se oliki ihan uus jakso :'D En oo nähny mitää mainostusta. höhö. Hitto vaa ku en muista mitää enää menneistä jaksoista. Oliks Lindermanilla jotain kykyjä?

Rico

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #9 : 07.02.2010 16:11:30 »
^ Mulla on ihan sama vika! Oon varmaan sitäpaitsi ihan out kaikesta, sillä huomasin ihan vahingossa ku selasin Tv-opas juttua telkasta et HEROES. Luulin eka et se on joku uusinta, et plääh. mut sit aattelin et Hittolainen: laitanpa sen tallennukseen ni verestän muistia. Ja kas se oliki ihan uus jakso :'D En oo nähny mitää mainostusta. höhö. Hitto vaa ku en muista mitää enää menneistä jaksoista. Oliks Lindermanilla jotain kykyjä?
Linderman pysty parantamaan =p Mutta se sai yköskaudella nyrkistä päähän ja kuoli. Tietty tässä sarjassa ei oo aina niin selvää et onko se kuolema lopullinen %)...

Pakko kyllä sanoa että tää sarja menetti makunsa tällä kolmoskaudella. Ensimmäinen kausi oli suorastaan nerokas, toinenkin vielä tosi jees. Kolmas kausi oli aluks sitä vanhaa tuttua menoa, mutta alkaa sitten aikapian heikkenemään lopullisesti 8<

sinisimpukka

• Tarkkaileva kyttäsini
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #10 : 07.02.2010 19:08:18 »
eka kausi oli kyl helmi!!! Miks kaikki sarjat rupee kusemaan loppua kohden >:---( Not nice.
Hittolai ai Linderman kuali :'D Hyvin muistan kaiken, selkee. Siks se just on ärsyttävää ku tulee taukoja kausien välissä ni oon ehtiny unohtaa kaiken oleellisenkin..

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #11 : 07.02.2010 19:08:56 »
Musta tää ei ollu oikeen missään vaihees helmi. :'D

Rico

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #12 : 07.02.2010 19:17:43 »
Sä edustatkin jotain Lost-sukupolvea =|

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #13 : 07.02.2010 19:19:08 »
Sä edustatkin jotain Lost-sukupolvea =|
Mä arvasin, et jotain kommenttii tulee.  Anteeeeeeex tuhannesti ettei meiän maut kohtaa. 8<

ilppez

• Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
  • Ja! Ja! JA! JAA! JAAAAAA!
    • Profiili
« Vastaus #14 : 07.02.2010 19:30:21 »
eka kausi oli kyl helmi!!! Miks kaikki sarjat rupee kusemaan loppua kohden >:---( Not nice.

Hyvii juonenkäänteitä ei enää keksitä tietyn kohdan jälkeen.
Ja ohi ollaan...*kodak moment*

I det Bjørndalske hjem...
Suihkulakki

Thesugarangel92

• Potkiva irokeesi-fanaatikko
  • i
  • *
  • Restless heart syndrome
    • Profiili
« Vastaus #15 : 07.02.2010 19:31:41 »

Jos on liian nerokas idea aluks, ni sitä on vaikea pitää yllä kovin pitkään :< varsinkin jos se on liian "vaikea". Siks tällaset sarjat kun Täydelliset Naiset ja Greyn Anatomia menestyy, koska niissä ei mitään sen "yliluonnollisempaa" tms oo. Ja just tän takia Pako, Heroes yms, alkaa vaan huononemaan loppua kohti. :<

sinisimpukka

• Tarkkaileva kyttäsini
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #16 : 07.02.2010 19:33:36 »
tottah ^:/

ps. mäki oon Lost sukupolvea (ja Grey's Anatomy sukupolvea ja Sex and the City, The Mentalist, Flashforwars, Desperate Housewiwes ja mitähä muuta sukupolveeee.. Kaikkee vaa sekasin jee)

Thesugarangel92

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #17 : 07.02.2010 19:36:14 »
tottah ^:/

ps. mäki oon Lost sukupolvea (ja Grey's Anatomy sukupolvea ja Sex and the City, The Mentalist, Flashforwars, Desperate Housewiwes ja mitähä muuta sukupolveeee.. Kaikkee vaa sekasin jee)

mäki oon kaikkee sukupolvee 8'))

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #18 : 07.02.2010 19:41:21 »
Grey's Anatomy ja Despikset vasta surkeeta kamaa nykyään onki. :s

Thesugarangel92

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #19 : 07.02.2010 19:42:35 »
Grey's Anatomy ja Despikset vasta surkeeta kamaa nykyään onki. :s

Mun lempiohjelmia 8')
mut makunsa kullaki : D

sinisimpukka

• Tarkkaileva kyttäsini
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #20 : 07.02.2010 19:44:50 »
Mun mielestä Despikset on petrannu viime aikoina!! Ja Grey on aina hyvä. (vaik totta Meredithiä ei näytetä kauheemmin nyt, mut se näyttelijä oli vissii raskaana tuolloin niini)

OKEI MENI OFFIKS

SYLAR ON IHANA <3

Rico

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #21 : 07.02.2010 19:49:53 »

Tää johtuu siitä että kirjottajat suunnittelee jonkun sarjan pilottijaksoa ja ensimmäistä kautta useita vuosia. Sitten kun ne sarjan suunnittelijat kokee sen tarpeeks hyväks että se voidaan myydä ja joku kanava lopulta sen sarjan ostaa niin se ensimmäinen kausi tuotetaan pitkällisten suunnitelmien pohjalta. Mahdollisesti on suunniteltu hieman sarjan jatkokuvioitakin, mutta usein ei. Sarjan toinen tuotantokausi starttaakin sitten jo vuoden päästä ensimmäisestä, tarkoittaa siis sitä, että kakkoskausi pitää käsikirjoittaa paljon pienemmällä aikavälillä kuin ensimmäinen. Tulee hutilointia ja pikkuhiljaa alkaa homma karata käsistä kun käsistä (hehe näittekö mitä tein) kirjotetaan kiireellä. Kausi kaudelta se yleensä näkyy selvemmin.

Toinen syy on se, että jos sarja onkin suunniteltu vaikkapa kaksikautiseksi, se menestyy ja kanava tilaa sarjaa lisää. Rahanhimo yllättää sarjan tekijät, ja he kirjoittavat lisää tarinaa vaikka todellisuudessa kaikki on jo kerrottu. Usein tämä kirjoittaminen alkaa hieman ennenkuin tarina ehditään päättämään ja juoni muuttuu sekaiseksi. Esimerkiksi Prison Breakia suunniteltiin 13 jakson pakotarinaksi. Kaikki sarjaa seuranneet saattavat muistaa kuinka jaksossa #13 porukka on pakenemaisillaan, kunnes yllättävä käänne pilaa homman ja karkurit joutuvat palaamaan selleihinsä ja aloittamaan homman alusta. Tällaisten käänteiden seurauksena sarja usein karkaa tekijöidensä käsistä.

Lost ja Prison Break ovat loistavia esimerkkejä tällaisista sarjoista. Prison Breakissa porukan oli tarkoitus päästä kuiville kolmessatoista jaksossa, mutta toisin kävi ja tarinaan lisättiin salaliitto jota setvittiin vielä neljännelläkin kaudella. Lostissa taas alunalkaen ei ollut tarkoitus olla mitään mytologiaa taustalla, mutta sarja menestyi ja tarinaan lisättiin Dharma Initiative (jota ei alkuperäisissä tarina-arkeissa siis ollut edes olemassa).

Heroes nyt ei varsinaisesti kuulu tähän kategoriaan. Heroeksen tarkoituksena oli joka kausi tuoda uusi tarina superkykyjä omaavista ihmisistä uusilla hahmoilla. Ihmiset kuitenkin ihastuivat hahmoihin ja halusivat nähdä ah niin ihanat Peterin ja Clairen vielä seuraavallakin kaudella. Näin loppuun kerrottua tarinaa jouduttiin jatkamaan keinotekoisesti. Tämän lisäksi käsikirjoitustiimikin vaihtui kakkoskaudelle ja kolmoskaudelle jolloin homma lähti menemään sekaisin.

Mielestäni Desperate Housewives on loistava esimerkki sarjasta jossa tilatut lisäkaudet ovat pilanneet sarjan. Saman kierrätystä kaudesta toiseen. Joka kaudella kadulle muuttaa joku uusi perhe johon liittyy joku mysteeri. Samalla kun tätä taustajuonta pyöritellään, jokaisen kotivaimon arjen ongelmia puretaan jaksojuonien merkeissä. Ihan hyvä idea, mutta liika toisto on liikaa. Ensimmäinen kausi oli vielä hyvä, siitä kaksi seuraavaa ihan siedettäviä nelos ja vitoskaudet alkoivat jo olemaan aika heikkoa.
Greys Anatomya ei varsinaisesti vaivaa mikään näistä ongelmista, tuntuu vain että sen käsikirjoitustiimi ei ole tarpeeksi lahjakas kirjoittamaan hahmoista mielenkiintoista kerrottavaa niin pitkäksi aikaa kuin sitä tehdäänkin. Yli 20 jaksoa on aika paljon käsikirjoitettavaa vuodeksi. Greyn Anatomy oli pari ensimmäistä kautta ihan huippu sarja, mutta en tiedä mitä tapahtui. Jotenkin sen katsominen vain jäi. En edes muista että sen taso olisi juuri huonontunut. Ei vaan tullut pakottavaa tarvetta katsoa lisää jaksoja..

Tulipas asiallinen selostus %D....

Thesugarangel92

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #22 : 07.02.2010 19:53:19 »
^ en noteeraa mitenkään sun viimesiä kommentteja kun ei jaksa väittää vastaan. : DD
mut toisaalta tiedän myös, et sä tykkäät IHAN ERILAISISTA sarjoista ku mä, joten väitteleminen ois siinäkin mielessä aika väsyttävää : DD

capri

• Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
« Vastaus #23 : 07.02.2010 21:38:41 »
Ricon kommentit ihan asiallisia. Ja noinhan se menee, mutta toisaalta toistokin on joskus ihan jees, jos tykkää sarjan tunnelmasta ja hahmoista.

Ai ni ja Heroeksesta piti sanoo, että tää kolmoskausi oli mun mielestä jotenkin tosi SEKAVA. Mutta kyllä mä sen kokonaan jaksoin kattoo, ja nelostakin jaksan odottaa canalilta tulevaksi.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #24 : 25.02.2010 19:01:15 »
3.kausihan on ollu (no okei vast 3 jaksoo tullu ;D) ihan viihdyttävä, ku ite kyllästyin kauheesti 2.kauden aikana ja katoin pari jaksoo kelauksella. :p Ennustan, et tuun pitämään tästä kaudesta ja näin ollen olen taas vastarannan kiiski. :'DD