Pakko laittaa tähän Ina-aiheeseenkin, että Inan TOP 15 Show -esitys on yksi kaikkien aikojen parhaita Idols-esityksiä! Ainakin minun mielestäni. Huikeaa, huikeaa! Tykkäsin myös kaikista pikku asioista laulun aikana mitä Ina teki.
Öh... En voi kyllä olla kuin eri mieltä. Harhanuotteja oli tuossakin esityksessä jonkin verran (ylemmät nuotit) ja mikrofoniakin hän käytti Martina-tyyliin eli välillä se oli tosi kaukana suusta.)
Harhanuottikommentit muuttuvat minulle kiinnostaviksi aina vasta, kun kerrotaan tarkka paikka (paikka sekunneissa YouTube-videolla).
Mutta olen sanonut ennenkin sen, että minulle lauluesitykset eivät ole Singstar-kilpailu, vaan elämys ratkaisee. "Harhanuotin" on oltava erittäin selvä, jotta sillä olisi minkään valtakunnan merkitystä. Minulle siis.
En ole myöskään missään nähnyt sellaista sääntöä tai lakia, että laulajan pitäisi pitää mikrofonia lähellä suuta. Vain se ratkaisee, kuuluuko laulajan ääni ja minä kyllä kuulin Inan äänen koko ajan vallan erinomaisesti!
No joo, mikrofonin ei tarvitse olla edes lähellä suuta, mutta hyvä olisi, jos se edes osoittaisi suuta kohti. Ja jos tahdot tehdä harhanuotti- ja mikrofonikommentit kiinnostaviksi, niin täältä pesee.
http://www.youtube.com/watch?v=rd1DFr7mefgPari poimintaa:
Kohta 0:28 kuulosti korvaani pahalta. Kohdassa 1:07-1:09 mikki on tosi oudossa asennossa --> ääni ei kuulu kunnolla. Ja "tired"-kohta heti siihen perään ei
minusta kuulostanut hyvältä. Ja kohdasta 1:11 alkaen, kun mennään korkeisiin nuotteihin, niin ei, ei, ei, ei. Tosin siinä kohtaa ei ole kyseessä harhanuotti, vaan pahalta kuulostava nasaalisoundi. Ja nämä maininnat näin lyhyesti poimittuna.
Ina huomasi esittäessä välillä itsekin, että mikki lipsui vähän minne sattui. Mutta tuollainen ongelmahan nyt on helposti korjattavissa, joten ei siitä nyt enää sen enempää.
Minulle nämä Idols-esitykset ovat enemmänkin mainitsemasi "Singstar-kilpailu". Minulle esitys on hyvä, jos se kuulostaa hyvältä, vaikka pitäisin silmiä kiinni. Minulle siis ulkoisella habituksella ei ole juurikaan väliä, vaan "ääni ratkaisee"
(köhköh VoF on parempi ohjelma köhköh).
Ei Inan esitys näin muutaman kuuntelu-/katselukerran jälkeen niin pahalta kuulostanut kuin ekalla kerralla, mutta ei se minun mieleeni mitenkään erityisesti jää.
Yhtään täydellistä esitystä ei TOP15-lähetyksessä nähty, joten vastaavanlaisia poimintoja löytyisi taatusti muidenkin esityksistä. Mutta Ina ei tällä hetkellä kuulu suosikkeihini, ja hän saa kyllä vetää ihan pirun hyvin, että minä unohdan sen teatteriviikonlopun katastrofin.