Hei jees! Mä ajattelin ihan samaa. VoF laulajat vaikuttavat aivan uskomattoman taitavilta verrattuna Idols untuvikkoihin, mutta todellakin on epäreilua verrata juurikin Etskun mainitsemasta syystä ja myös syystä että kaikki VoFiin osallistujat ovat jonkin asteen ammattilaisia, ikärajaa ei ilmeisesti ole, huomenna siellä taitaa kisata joku 4-kymppinen mies, jolla on jo keikkavuosia takana huikea määrä, kuten muillakin varttuneimmilla kilpailijoilla.
Mielestäni on ihan ok verrata näiden formaattien laulajien tasoa keskenään, kunhan muistaa sen, että näissä myös haetaan hivenen eri asioita. Idolsissa etsitään alusta asti tähtipotentiaalia ja jujuna on nähdä kehityskaaria yms. Voicessa taas valmiiksi lahjakkaat ja enemmän ja vähemmän menestyneet kisaavat vastakkain, eikä samanlaista kehityskaarta ole odotettavissa.
Ei millään pahalla VoF kilpailijoita kohtaan, mutta heidänkin esiintymisestä jäisi paljon pois ilman säestystä ja vastaavasti ääneltä vaadittaisiin enemmän. Jotenkin tuntuu myös, en siis tosiaankaan tiedä, mutta tuntuu että laulajien on myös helpompi esiintyä ja eläytyä musiikin säestyksellä.
Säestys ei suoraan tee esityksestä parempaan. Sävelpuhtauden huomaa paremmin ja lisäksi laulun ja musiikin kontrasti tulee esille jos ne ovat ristiriidassa. Esim. jos musiikki lähtee "lentoon", mutta ääneen ei tule yhtään enempää voimaan niin se kuulostaa huomattavasti pahemmalta niin kuin, että se olisi vedetty ilman säestystä. Lisäksi mikrofoni tuo esille äänenmuodostuksen mahdolliset virheet paremmin. Toki taustamusiikki helpottaa eläytymistä ja esiintymistä, mutta toisaalta se tuo myös paineen nimenomaan Esiintyä
Mutta samoin itsestäni Idolsin esikarsintatilanne tuntuisi pahemmalta paikalta kuin VOF:in ääniratkaisee-jaksossa mukana oleminen.
En ole hirveän vaikuttunut kaikista jatkoon päässeistä vielä, mutta ohjelma vaikuttaa ainakin näin alkuun aika hauskalta ja kiinnostavalta. Onkohon tuomarien välinen kinastelu käsikirjoitettu, esim. Tähkän ja Elan kuittailut toisilleen. Anteeksi Paula-fanit, mutta mä olen jotenkin pettynyt Paulan esiintymiseen, jotenkin laimeaa, mutta toivotaan että parantaa kun varsinainen mentorointi alkaa. Tosin arvostan Paulassa sitäkin, ettei ole aina suunapäänä niinkuin juurikin edellämainitut herrat ja mitä ihmettä Mike Monroe, vähän pettynyt olen häneenkin, alkaako ikä painaa vai mikä, odotin verbaalista ilotulitusta, mutta ehkä olen sekoittanut hänet johonkin toiseen..?
Itseäni alkaa ärsyttää Lauri todella
se jatkuva keskeyttäminen ja huudahteleminen. Plääh. Mike Monroe on ollut myös pettymys, tosi laimea ainakin vielä. Elastinen on yllättänyt positiivisesti, vaikka onkin suunapäänä, mutta ei silti riehu niin kuin Lauri
Samaa mieltä siitä, että Paula on myös jäänyt jotenkin syrjään. Silti hän tuntuu mentoreista ammattitaitoisimmalta ja jotenkin "vakuuttavimmalta". Sen toki näkee kunnolla vasta kun kaksintaistelu-vaihe alkaa