Minusta Marialla oli juuri parasta se, että hänessä oli itsevarmuutta eikä nöyristellyt turhia. Joten persoona oli juuri sellainen, mitä karismaan tarvitaan. Mutta eihän hänellä olisi ollut mahdollisuuksia yleisöäänestyksissä juuri sen vuoksi. Suomessa ollaan ja äänestäjätkin valikoituja.
Samaa mieltä persoonasta. Harva noin nuori on noin itsevarma ja rohkea erittäin jännässä tilanteessa
Hänen äänensäkin oli niin persoonallinen, ettei sellaisella koskaan päästä läpi suiomalaisen kykykilpailun tuomaristosta. Kuitenkin erottuva radioääni on kullanarvoinen asia ja Marialla oli sellainen ääni. varmaan hän olisi sitten pystynyt hieman säätämään sitä myöhemmin. Ei kaikkien tarvitse olla annaeriksoneita.
Nimenomaan, MYÖHEMMIN. Kuten aikaisemmin sanoin, pari vuotta lisää niin persoonallisuus olisi äänessä se kiva lisä, eikä ärsyttävä piirre. Itse en ääntä tuollaisenaan jaksaisi kuunnella TOSIN jännitys saattoi pahentaa nasaalivibraa-pahemmaksi mitä se olisi. Mutta jos jännitystä ei saa hallintaan, niin ei se auta kuin koittaa myöhemmin uudestaan. Annaeriksoneja ei tietenkään tarvitse olla, mutta kyllä äänessä jotain miellyttävää pitää olla.
Tässä mitattiin laulutaitoa ja esiintymistaitoa. Ei sitä, miten "eläytyy" johonkin kappaleeseen.
Kyllä sen eläytymisen kuuluu laulusta ja siksi kannattaa valita laulaakseen kappaleita, joihin pystyy eläytymään. Tosin ehkä hän pystyisikin, mutta jännitys veti jäihin. Mutta se on ymmärrettävää, kuka tahansa laulaja (etenkin amatööri) jännittää tuollaista tilannetta.
Suomessa ei voi olla nainen - varsinkaan nuori - jos on itsevarma ja päättäväinen eikä ole nöyrä. Jos siis haluaa menestyä tällaisissa kykykilpailuissa, joissa yleisö päättää voittajan.
Anna Abreu?
Pärjäsi todella hyvin, vaikka toiseksi jäikin (voiton oisin suonut hälle).
Jos luulet, että tämä on "ääni ratkaisee"-kilpailu ihan oikeasti, arviosi laulajien viehättävyydestä ovat ehkä samaa tasoa.
Kuten olen sanonut jo monesti, mielestäni tämä on "ääni ratkaisee"-kilpailu alkuvaiheessa, en ole kieltänyt sitä, etteikö muut tekijät ala vaikuttaa näiden jaksojen jälkeen.
Nythän ei näet puhuta siitä, kenet kelpuuttaisi puolisoksi vaan siitä, minkälainen ulkonäkö on hyvästä tai huonosta esiintyvän artistin työssä. ne ovat eri asoita.
Noin minä olenkin ajatellut. Ja mielestäni olen nähnyt jo useamman henkilön, joilla ei ole artistille sopivaa ulkonäköä, mutta uskon myös, että sen voi kompensoida lahjakkuudella. Tuohonkin vaikuttaa henkilökohtaiset mielipiteet, sillä olihan esimerkiksi Martti Saarinen joidenkin mielestä artistiksi ja idoliksi sopiva ulkonäöltää, kaikki eivät olleet.
Kannattaa nauttia hyvistä laulajista eikä keksiä yleviä mutta valheellisia syitä ohjelman katsomiselle ("en välitä laulajan ulkonäöstä'"). Kyllä taitavien laulajien seuraaminen on nautinto sinänsä.
Sinä et ole edes muodollisesti pätevä sanomaan sanonko valheellisia syitä, vaiko en. Ja samoin olen sanonut, että rakastan tätä formaattia jo siksi, että tässä kuulee oikeasti loistavia laulajia, ja kenenkään puolesta ei tarvitse hävetä.
Huoh.