Kirjoittaja Aihe: Artturi Mäkelä keskittyi ehkä liikaa kitaraan (Tampere)  (Luettu 5754 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
Artturi Mäkelä (18) pitää raskaan rokin esittämisestä, mitä ei ehkä osannut veikata ulkoisesta habituksesta.  Hyvin hän kuitenkin lauloi, mutta minua häiritsi kitaran liian suuri osuus. Väliinhän tuli esimerkiksi kohtia, jossa vain kitara soi. Olisi parempi, että laulettaisiin ihan sellaisenaan.

Toinen laulu miellytti minua enemmän.

Ulkoiset tekijät ovat Artturissa arvatenkin kohdallaan ja laulukin sujui aika hyvin, joten totta kai jatkoon.

« Viimeksi muokattu: 08.11.2017 10:34:24 kirjoittanut Etsku-Etana »

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Tuomarit käskivät hänen vaihtaa kappaletta. Itse olisin käskenyt panna skeban nurkkaan. Ei kitaroita koelauluihin, please! Ihan sympaattinen persoona, mutta laulusta en vielä tässä vaiheessa osaa sanoa mitään juuri tuon kitaran soiton takia. Teatterissa nähdään, miten suoriutuu ilman kitaraa.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Kuunneltuani Artturin tulkinnan Paratiisista http://www.mtv3.fi/ohjelmat/sivusto2008.shtml/viihde/idols/uutiset_koelaulut?1473787 en ole senkään vertaa vakuuttunut hänen laulutaidoistaan kuin aikaisemmin. Kitara taisi peittää aika tehokkaasti. Olisiko hän tuolla esityksellä päässyt jatkoon? Taitaa Artturin matka Idolsissa katketa teatteriviikonlopun ensimmäiseen vaiheeseen.

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
Artturin rivilaulu:

http://www.youtube.com/watch?v=_dRt8u082T4

Beatlesia lauloi. En kauheasti innostunut esityksestä. Energia puuttui.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili

Artturista yritettään rakentaa jotain uutta teinityttöjen suosikkia, mutta en ole ihan varma, onko hänessä tarpeeksi särmää idoliksi.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
En olis päästänyt rivilauluista jatkoon, koska siinä Artturilla ryhditön meininki. Kädetkin melkein taskussa.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Sorry, että mää oon tällainen. Mua vain kummastuttaa, että Artturi on yhä mukana. Esimerkiksi rivilaulussa joku selvästi paremmin onnistunut sai lähteä. Myöskään hänen ryhmäesityksensä ei ollut mitenkään kehuttava. Ainoa kerta, kun Artturi on onnistunut, oli koelaulu, ja siinäkin kitaran soitto saattoi peittää olennaisia virheitä. Artturi ei todellakaan ansaitse päästä finaaliin. Sitä paitsi tähän asti näkemieni haastattelujen perusteella Artturi vaikuttaa idolin uraa ajatellen myös tylsältä persoonalta. Anteeksi!
« Viimeksi muokattu: 14.02.2012 13:33:43 kirjoittanut Anteater »

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
Itsekin petyin Artturin rivilauluun. Hyvin aneemista eikä ollenkaan innostavaa. Miksi Artturi ei satsannut siihen enemmän?  En voisi enää kuvitella Artturia Idols-voittajana.

No, jos hän pääsee finaaleihin, ehkäpä häntä valmennetaan hieman yleisöystävällisempään suuntaan.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Kiinnostavan artistin rakentaminen olettaa, että tyyppi on pohjimmiltaan kiinnostava. Esimerkiksi viime kaudella Ali Elkharamista ei mitenkään saatu esiin kovin kiinnostavaa laulajaa tai persoonaa.

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
Ali Elkharam oli valitettavan tylsä koelauluista alkaen.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Artturi ei ole jatkossa. Häneltä kyllä meni koko teatteriviikonloppu huonosti!

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
Artturi ei ole jatkossa. Häneltä kyllä meni koko teatteriviikonloppu huonosti!

Taisi olla ennemminkin niin, että harjoiteltu koelaulu sai toivomaan hänestä enemmän kuin mitä hänellä oli tarjota.

Totuus paljastui sitten teatterissa.

sepe

• Idols-keskustelijat
    • Profiili
Mun on pakko nostaa tää ketju, vaikka Artturi nyt lähtikin mäkeen siellä teatterissa. Mä en vaan pysty unohtamaan tätä poikaa, harmittaa kun ei näy telkkarissa enää  ::) Oisko mulla yhtään kohtalotoveria täällä? Sinänsä mua ei haittaa että Artturi tippui, kun hän tekis varmasti parempaa musaa bändissä kuin Idolsissa ois päätynyt tekemään, tai siis tais olla enempi bändityyppi kuin sooloartisti, sellasen kuvan sain. Mutta miksei sen musaa voi olla netissä enempää? Yhen biisin löysin...
Huoh, kai mä sitten olen ns. Artturi-fani.  :P

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
sellasen kuvan sain. Mutta miksei sen musaa voi olla netissä enempää? Yhen biisin löysin...

Pelkäsinkin että tämä kommentti päättyy näin.  :D

Omalta osaltani pystyn auttamaan teatterin rivilaulun verran. Ehkäpä huomenna. Se jäi kiireen vuoksi väliin.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
^Mutta Etskuhan on jo ladannut sen rivilaulun!

Artturin rivilaulu:

anastasia

• Teatteriin selvinnyt
    • Profiili
Pitää sitä kotikylän poikaa hieman fanittaa. Ihan sympaattinen minusta.

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
^Mutta Etskuhan on jo ladannut sen rivilaulun!

Artturin rivilaulu:

No kiitos!!!!

Kun sepe puhui vain yhdestä laulusta. Mikäs sieltä sitten puuttuu? Artturihan putosi ennen ryhmälauluja. Vai putosiko? Alan jo unohtaa enkä jaksa nyt enää tarkistaa.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
^Mä ymmärsin, että hän tarkoitti sellaista musiikkia, jota Artturi on tehnyt bändin kanssa.

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
^Juu niin varmaan sitten! Kiinnitin vain huomiota siihen "yhteen biisiin".

Ei siis tarvetta toimenpiteille!

sepe

• Idols-keskustelijat
    • Profiili
^ Siis en mä noita Idolsissa esitettyjä biisejä tarkottanut, kyllä mä ne olen nähnyt :) Kaivelin vaan jotain bändijuttuja netistä.

anastasia: Jos tunnet kaverin, niin sanopa kotikylän pojalle sellasia terkkuja että musaa kaivataan saataville!  ;)

Alsatian

• Idols-keskustelijat
    • Profiili
Mun on pakko nostaa tää ketju, vaikka Artturi nyt lähtikin mäkeen siellä teatterissa. Mä en vaan pysty unohtamaan tätä poikaa, harmittaa kun ei näy telkkarissa enää  ::) Oisko mulla yhtään kohtalotoveria täällä? Sinänsä mua ei haittaa että Artturi tippui, kun hän tekis varmasti parempaa musaa bändissä kuin Idolsissa ois päätynyt tekemään, tai siis tais olla enempi bändityyppi kuin sooloartisti, sellasen kuvan sain. Mutta miksei sen musaa voi olla netissä enempää? Yhen biisin löysin...

Minä myös! :D Olin ihan silleen "EIH!" ku sanottii, et se ei päässy jatkoo. Sit kattelin noit aiempii vetoi Katsomost, ku jäi useempi jakso väliin, teatteriviikonlopun ekat päivät + viimesiä koelauluja. Artturia ei tosin taidettu telkkarissa näyttääkkään, sillä ainaki mitä noita muita Tampereen koelauluista päässeitä tänään tarkistin, niin osan muistin nähneeni, mut häntä en, ku ei siinä vielä kiinnittäny huomiota. Äänitin jopa sen You Know My Name -vedon mun kännykkään, ja yritin myös sitä ekstraryhmän vetoo, mut siit tuli iha huono.
Mut toisaalt oon kyl vähän samaa mieltä siitä, et hän ehkä soveltuu paremmin bändiin kuin sooloartistiksi Idolsiin. Sepe, oisko mahollista saada linkki tuosta "löydöksestäsi"? :D

sepe

• Idols-keskustelijat
    • Profiili

Minä myös! :D Olin ihan silleen "EIH!" ku sanottii, et se ei päässy jatkoo. Sit kattelin noit aiempii vetoi Katsomost, ku jäi useempi jakso väliin, teatteriviikonlopun ekat päivät + viimesiä koelauluja. Artturia ei tosin taidettu telkkarissa näyttääkkään, sillä ainaki mitä noita muita Tampereen koelauluista päässeitä tänään tarkistin, niin osan muistin nähneeni, mut häntä en, ku ei siinä vielä kiinnittäny huomiota. Äänitin jopa sen You Know My Name -vedon mun kännykkään, ja yritin myös sitä ekstraryhmän vetoo, mut siit tuli iha huono.
Mut toisaalt oon kyl vähän samaa mieltä siitä, et hän ehkä soveltuu paremmin bändiin kuin sooloartistiksi Idolsiin. Sepe, oisko mahollista saada linkki tuosta "löydöksestäsi"? :D

http://soundcloud.com/via-ductus/dystopia

Ja kyllä näytettiin koelaulujaksossa Artturin esitys. Tais muistaakseni Paasonen pistää sen vielä heittämään jotain kepakkoa tjsp. siinä käytävällä sen keihäänheittoharrastusjutun takia.  ;)

anastasia

• Teatteriin selvinnyt
    • Profiili
Artturihan oli vielä mukana ryhmälauluissa ja karsi jossain vaiheessa Mirellan kanssa. Yks neljän porukkahan sai uuden ryhmälaulun ja niistä kaksi pääsi jatkoon. Toinen Artturi ja toinen Mirella.

Katsomostahan löytyy tuon jälkeen sooloesitys säestyksen kanssa: You know my name tai jotain sellaista.

anastasia

• Teatteriin selvinnyt
    • Profiili
Olikos se niin, että Artturin esityksiä ei juurikaan ohjelmassa näkynyt, löytyvät vain katsomossa?