Portugalin edustaja Bakussa on Filipa Sousa. Hänen kappaleensa on nimeltään
Vida Minha. Hieman tylsähkö on tämä biisi.. Laulajalla on kyl kiva ääni, mutta ei se pelasta tätä kappaletta. Pitää myöntää, että on tämä nyt huomattavasti parempi kuin se viime vuoden järkyttävä viisu. Enpä usko Portugalin pärjäävän tänä vuonna kovinkaan hyvin. Finaalipaikka tulee olemaan erittäin tiukassa! Kaksi tähteä näin ensi alkuun.
Romanian karsinnat voitti Mandinga kappaleella
Zaleilah. Tää kappale on niin hyvä & uskon Romanian pärjäävän Bakussa. Jos tätä vertaa Bulgarian viisuun niin tämä on sitä selvästi parempi! Pidän kovasti laulajan äänestä
. Vahvat neljä tähteä.
Zeljko Joksimovićin viisukappale kuultiin eilen ensimmäistä kertaa. Hänen viisunsa nimi on
Nije ljubav stvar. Kappaleesta on myös englanninkielinen versio, jonka nimi on
Synonym. Tulevalla viikolla selviää kumpi niistä sit kuullaan Bakussa. Itse toivon ehdottomasti tuota serbiankielistä, koska se on niin mykistävän upea & olen jo tykästynyt siihen aika lailla <3. Serbiankielinen versio saa multa viisi tähteä!
Tuo Synonym ei ole kylläkään kauhean paha, mutta haluan kuulla Bakussa mieluummin tuon toisen version. Uskoisin Serbian erottuvan & pärjäävän paremmin Bakussa serbiankielisellä versiolla. Serbian uskon muutenkin pärjäävän hyvin tänä vuonna.
Ruotsia Bakussa edustaa kaunis nainen nimeltä Loreen & hänen viisukappaleensa on nimeltään
Euphoria. Oon varmaan ylistänyt tätä jo ihan tarpeeksi paljon täällä
. Mä vaan pidän tästä todella paljon & uskon Ruotsin pärjäävän Bakussa hyvin. Euphoria on omasta mielestäni Ruotsin viisuhistorian kaikkein paras viisu! <3 <3
Ruotsin, Serbian & Romanian viisujen myötä tämä viisuvuosi vaikuttaa aivan huikean hyvältä! Tuskin maltan odottaa toukokuun viimeistä viikkoa. Mulla on tällä hetkellä peräti 13 viiden tähden kappaletta & pitää myöntää, että olen niin yllättynyt et pidän tosi monesta tämän vuoden viisusta tosi paljon. Ruotsi meni mun puntarillani ykköseksi & Serbiakin seitsemänneksi. Tuo viiden tähden kappaleiden määrä tulee jatkossa tuosta vielä kasvamaan, kun alan tykästymään joihinkin valittuihin viisuihin vielä enemmän. Mulla ei tule tänä vuonna olemaan pulaa suosikeista, kun tasokkaita biisejä on valittu jo niin monta. Hieman tulee olemaan sääli, että moni hyvä kappale tulee jäämään huonoille sijoille tänä vuonna. Ruotsin viisu tulee suurella todennäköisyydellä pysymään mulla ykkösenä koko viisukauden ajan. Ruotsin perässä tulee varmasti tapahtumaan vielä muutoksia.
// Muuten semifinaalien ketjuihin laitoin tän vuotisten viisukappaleitten säveltäjät & sanoittajat
. Ajattelin, että jos joitain kiinnostaisi ne tietää.