Unkari, Norja & Islanti ovat nyt valinneet edustajansa Bakuun

.
Unkarissa suosikkini meni & voitti

. Compact Disco on Unkarin viisuedustaja tänä vuonna. Heidän kappaleensa nimi on
Sound Of Our Hearts. Mä tykkään tästä tosi paljon & toivon, että Unkari pärjäisi Bakussa. Ei tää kappale nyt mikään kauhean erikoinen ole se on pakko myöntää. Voittajan valitsi nelijäseninen tuomaristo tekstiviestiäänestyksen neljästä eniten ääniä saaneesta sävelmästä.. Compact Disco sai kaksi ääntä & se riitti voittoon. Tämä Compact Disco on perustettu vuonna 2008.
Norjassa yksi suosikeistani myös voitti

. Mies voitti Norjassa kahden vuoden tauon jälkeen! Tooji on edustajan nimi & kappale on
Stay. Täytyy sanoa, että Tooji on hieman Eric Saaden näköinen

. Mä pidän aika paljon tästä hänen kappaleestaan & uskon, että Norja tulee hyvin pärjäämään Bakussa. Kenties Tooji tekee Eric Saadet eli sijoittuu finaalissa erittäin korkealle

. Tooji on syntynyt Iranissa & muutti pakolaisena Norjaan vuoden vanhana äitinsä kanssa. Hän on musiikin ohella toiminut mallina.
Päivä huipentui Islannin finaaliin, joka päättyi ykkössuosikkieni Gréta Salóme & Jónsin voittoon. Heidän viisunsa on nimeltään
Mundu eftir mér. Tää kappale on niin törkeän upea & voimakas <3 <3. Toivoin kovasti tämän voittoa & se myös toteutui. Olen tosi tyytyväinen Islannin valintaan

. Uskon Islannin menevän jälleen kerran finaaliin! Luultavasti tämä kappaleen esityskieli & nimi vielä muuttuvat tässä kevään aikana. Uskon, että tykkään myös tästä uudesta versiosta. Greta on muuten säveltänyt & sanoittanut itse tämän kappaleen. Jonsi on tuttu viisuympyröistä! Sillä hän oli Islannin viisuedustaja kahdeksan vuotta sitten Istanbulin viisuissa.
Nämä kaikki kolme valittua kappaletta ovat siis kaikki aivan mahtavia & menivätt mun viisupuntarillani neljän joukkoon. Islanti on uusi ykköseni, Norja meni kolmanneksi & Unkari neljänneksi. Nyt mulla onkin sit neljä viiden tähden kappaletta & jatkossa tulee varmasti vielä useampia, jos maat vaan valitsevat hyvin.
Tänään ilmeisesti Azerbaidzan valitsee edustajansa. Heidän viisunsa selviää myöhemmin. Kaipa heidän viisunsa säveltää & sanoittaa jälleen kerran joku ruotsalainen :/. Ensi viikolla Valko-Venäjä, Saksa, Latvia & Ukraina valitsevat edustajansa. Kroatian viisu taas julkaistaan ensi lauantaina. Kroatian edustajahan on tänä vuonna Nina Badrić.
// Ai niin vielä sellainen uutinen, että Israelin edustaja on bändi nimeltä Izabo & heidän viisunsa on nimeltään Time. Time todennäköisesti kuullaan ensimmäisen kerran maaliskuussa.