Albanian viisufinaali tuli katsottua & kylläpäs teki Albania niin väärän valinnan.. Albanian hyvien viisujen putki meni sit valitettavasti katkesi. Viimeisinä kolmena vuotena putkeen Albanialta on tullut sellainen viisu, josta itse olen pitänyt. Albanian finaalin sit voitti albaniankosovolainen Rona Nishliu kappaleella
Suus. Toi kappaleen nimikin kuulostaa ihan karsealta, mutta itse kappalekin on aikamoista sontaa.. Pelkkää huutoa on koko kappale & lisäksi ei tuossa mitään hyvää juurikaan ole. En yllättyisi yhtään, että jos Albania jäisi ensi vuonnakin semifinaaliin. Viime vuosien tapaan Albanian viisu voi kuitenkin vielä vaihtua englannin kieliseksi. Ties auttaisiko englannin kieli tätä kappaletta juurikaan.. No sen aika näyttää. Tossa finaalissa oli muuten paljon parempiakin kappaleita kuin tää Suus.
Toi linkki on semifinaalista, kun näköjään youtubessa ei ole vielä finaaliesiintymistä.
Kaksi maata on nyt valinnut sekä edustajan että kappaleen & pitää sanoa, että heikolta näyttää ensi vuoden viisut... No toivottavasti jatkossa muut maat valitsee paljon parempia kappaleita kuin Sveitsi & Albania.
Espanja on muuten valinnut edustajansa monen muun maan tapaan ilman julkista karsintaa. Laulajatar nimeltä Pastora Soler on Espanjan viisuedustaja. Tästä Solerista en olekaan kuullut aikaisemmin & on ihan mielenkiintoista, kun kerta yhdistelee flamencoa elektronisiin pop-soundeihin. Espanjan viisukappale valitaan julkisessa karsinnassa helmikuussa.
Venäjä on viimeisimpänä varmistanut osallistumisensa Bakun viisuihin. 42 maata on varmistanut osallistumisensa, mutta näistä Slovakiasta ei oikein tiedä, kun ovat viime kuukausina heillä on ollut aikamoinen eipäs juupas leikki, että osallistuvatko vaiko eivät
.
// Muuten olen nyt päättänyt, että kun kaikki viisut on selvillä niin laitan sit vasta linkit tänne
. Maaliskuun puoliväliin mennessaä pitäisi kaikki viisut olla selvillä.