Multa ei tilastoihin järjestettyä listaa saa - ihan liian epämääräisen subjektiivisia nää mun mielipiteet (tai no, niin kai mielipiteet on aina, mut tällaset "ei Eliaksen bravuuribiisiin saa muut koskea"-tyyppiset tuomiot on erityisen epäreiluja
)
Stina: tykkäsin yllättävän paljon. Biisi oli vieras, mut ekan kerran aloin saada kiinni siitä, miksi Stinan äänestä niin paljon tykätään. Ja kitara rauhotti esityksen kivasti verrattuna siihen viime kerran vääntelehtimiseen
Martti: ei ois tosiaan kannattanu lähteä Eliasta haastamaan. Versio sentään oli onneksi aika erilainen, rokimpi, mut en vaan tykännyt. Ja tän seurauksena en nyt sit tykkää Martistakaan. Symppis olemuskin alko vaikuttaa leuhkalta (eli TODELLA epäreilua arviota... katotaan pystynkö antamaan tän vielä Martille anteeksi
).
Hennariikka: alkaa persoonana viehättää enemmän ja enemmän, mutta esiintyjänä ei kovin luonteva (tuli "onko sillä olkapäät korvissa"-fiilis) ja lauluääni jotenkin ykspuolinen, ehkä turhan kimeä mulle noin kaikenkaikkiaan.
Jerkka: onnistui toisen kerran putkeen yllättämään positiivisesti. Rento meno ja hyvä ääni. Ainakin tällä hetkellä jos pitäs valita yksi "äijäkiintiöstä" niin se olis Jerkka.
Fatima: tykkäsin, ja ehkä erityisesti just noista Etskun vihaamista "korinoista"
(kiva mauste, kunhan ei innostu liikakäyttämään). Mun korvaan miellyttävin ääni tytöistä ja esiintyjänä sellanen jota viitsii seurata (vain ne turhan hurjat kengät häiritsi keskittymistä lauluun
).
Ilpo: jees! Yllättäen toimikin aika hyvin. Kunnon rokkikukkoilua. Tuli taas vertaus mieleen, eli X factor-Christianilla oli samaa yritystä, mikä meni ihan meuhkaamiseksi. Ilpon tekemisessä oli vauhdista ja liikkeestä huolimatta kiva rauha ja rentous (joitain hieman väkinäisiä rock-poseerauksia lukuunottamatta
). Ja edelleen - ainoa ääni, joka aiheuttaa hetkellisiä väristyksiä (en uskois, että se on niin hyvä, mut siinä on vaan joku juttu... enkä mie liiemmin niitä falskiuksia huomaa, tai ainakaan ne ei häiritse). Kun Ilpon ulkonäkö nyt väkisin on osatekijä sitä "idoliutta", mitä tuomaritkin kehu, niin pakko lisätä tällanen huomio: Ilpo näyttää minusta välillä aivan ihanalta - mut sit taas toisesta "kulmasta", eri tilanteessa, ei ollenkaan niin hyvältä. Esim. se sen virallinen "otsa rypyssä, muka-rock"-esittelykuva on KAMALA!
Lotta: laulullisesti vahvempi kuin alunperin oletti, ja tämäkin esitys oli hyvä. Ja tyttöhän on ihan mielettömän kaunis, mut herttasella ei-ärsyttävällä tavalla
Ali: komea ääni edelleen, mut... no, tätä en niinkään verrannut Yrjänään, vaan Koopiin, joka vetää sen kitaratrionsa kanssa aivan mieletöntä versiota biisistä. Aattelin, että Alin upealla äänellä biisi ois silti tehnyt vaikutuksen, mut ei oikein toiminut. Ja esiintyminen vaikutti minusta väkinäiseltä, rock-tähden näyttelemiseltä.
Näiden perusteella jos valitsisin neljän parasta, niin ainakin Stina, Fati ja Ilpo, ja ehkä Jerkka. Kerrankin tytöt onnistu nousemaan minunkin top-listalle, kun miehet munas noi biisivalinnat (siis edelleen MUN hyvin subjektiivisesta näkökulmasta
).