Kirjoittaja Aihe: Laulaako Martta Hakala Jämsän Suomen kartalle? (Kuopio)  (Luettu 41087 kertaa)

0 jäsentä ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.

Memek

• 2. semifinaalin laulaja
  • *
    • Profiili
No enpä ole kuullut koskaan ihmisestä, jolle olisi tullut koti-ikävä viidessä minuutissa. Eihän se todellakaan ole "koti-ikävää", että tahtoo kotiin turistimatkalta tilanteessa, jossa leijona järsii parhaillaan päälakea. Eli kannattaa pysyä ihan siinä perinteisessä koti-ikävän käyttötavassa.

Minusta on ihan perinteistä sanoa, että tuli koti-ikävä tai äitiä ikävä, jos haluaa johonkin tuttuun ja turvalliseen paikkaan vaaratilanteesta. Joo, mutta turha tästä on enempää kiistellä. ;)

Ei Martan paikka suinkaan olisi jäänyt täyttämättä, jos hän olisi luopunut ennen semifinaaleja. Siihenhän olisi otettu tilalle joku. Eihän Martalta olisi kai muuta vaadittu kuin noin 15 rivin opettelu ja sen laulaminen. Siksi kilpailun jatkaminen ei olisi ollut niin hirveää. Pudottaminen olisi sitä voinut olla.

Joka tapauksessa olisi pitänyt valita, että kuka jo pudonneista ansaitsisi paikan ja millä perusteella. Ja tämän henkilö olisi joutunut kokemaan pudotetuksi tulemisen ym. hässäkkää.

Etkä voi sanoa, että kilpailun jatkaminen ei olisi ollut hirveää. Emme me voi tietää, kuinka hirveää tai ei se Martan mielestä olisi ollut, mutta kyllähän sen teatteriviikonlopun tarkoituskin on olla aika rankkaa. Ei ole kyse vain 15 rivin opettelusta ja laulamisesta. Täytyy kestää se jatkuva jännitys, suoriutua vaikeista tehtävistä ilman että voisi keskittyä ja olla parhaimmillaan, täytyy tulla muiden kanssa toimeen ja olla koko ajan median tarkkailtavana ja arvostelun kohteena. Ihan vain se, että on materiaalina jossain viihdepöperössä, jossa sinulla, sinun hyvinvoinnillasi ja tulevaisuudellasi, ei ole oikeastaan mitään väliä, vaan vain jollain katsojaluvuilla, niin ei se välttämättä tunnu kivalta.

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
Johdannoksi: En halua kertoa että Martta oli huono ihminen ja teki ilkeästi. Minä olen vain sitä mieltä, että ei ole tarpeen hehkuttaakaan Marttaa ja nostaa häntä muiden yläpuolelle - niiden yläpuolelle, jotka osallistuivat kilpailuun katkeraan loppuun asti. Ehkä huonosti valmentautuneina, ehkä väsyneinä. Aivan kuin Martta olisi kypsempi ja viisaampi kuin esimerkiksi Inkeri Aulio.

Joka tapauksessa olisi pitänyt valita, että kuka jo pudonneista ansaitsisi paikan ja millä perusteella. Ja tämän henkilö olisi joutunut kokemaan pudotetuksi tulemisen ym. hässäkkää.

Se olisi ollut yksinkertaista. Tuomarit olisivat vain valinneet yhden. Sellaista sattuu American Idolissakin.

tkä voi sanoa, että kilpailun jatkaminen ei olisi ollut hirveää.

Jaa, kyllä minä voin sen sanoa: ei se olisi ollut hirveää. Ihminen Marttakin on eikä ole mitään, yhtä ainoaa syytä, miksi hän olisi sen kokenut asian sen rankempana kuin muutkaan. Yhden kappaleen sanojen opettelu ei tässä maailmassa ole kauhean rankka homma. Ei ole mitään syytä, miksi se olisi ollut kestämätöntä Martalle.

Emme me voi tietää, kuinka hirveää tai ei se Martan mielestä olisi ollut,

Kyllä me sen tiedämme: ei sen rankempaa kuin muidenkaan mielestä eikä lopettamisia ole Idolsin historiassa ollut kuin yksi. Eli samalla lailla asian kaikki tuntuvat kokevan.

mutta kyllähän sen teatteriviikonlopun tarkoituskin on olla aika rankkaa. Ei ole kyse vain 15 rivin opettelusta ja laulamisesta. Täytyy kestää se jatkuva jännitys, suoriutua vaikeista tehtävistä ilman että voisi keskittyä ja olla parhaimmillaan, täytyy tulla muiden kanssa toimeen ja olla koko ajan median tarkkailtavana ja arvostelun kohteena.

Ei kuitenkaan sillä lailla rankkaa, etteikö sitä kestäisi. Hollywoodissa sen kestivät 15-vuotiaatkin. Eikä siellä mikään "media" ole koko ajan tarkkailemassa vaikka kameramiehiä onkin. Valtaosan ajastaan laulajat viettävät omassa hotellihuoneessaan, jossa kamera käy korkeintaan vierailemassa.

Ihan vain se, että on materiaalina jossain viihdepöperössä, jossa sinulla, sinun hyvinvoinnillasi ja tulevaisuudellasi, ei ole oikeastaan mitään väliä, vaan vain jollain katsojaluvuilla, niin ei se välttämättä tunnu kivalta.

En ymmärrä mitä halusit sanoa, mutta Marttaan ja hänen "kärsimyksiinsä" ne eivät kyllä liity.  8)

Ja totta kai sanaa "koti-ikävä" käytetään monessa mielessä leikillisesti. Mutta sitten eriksen on se käyttö, kun halutaan kotiin "koti-ikävän" vuoksi ihan oikeasti ja kotiin myös lähdetään. Kuten Martta muka teki.

Tässä kaikessa lähden siitä olettamuksesta, että Martan mielenterveys on kunnossa eikä asiaa siis selitä mielenterveydelliset seikat. Joten puhun ns. normaaleista ihmisistä.

Sitä ihmettelen kyllä, että Martta ei ollut saanut opeteltua yhtä laulua tai sen noin kahdeksaa riviä edes ryhmälauluun. Siinä vaiheessa kun sitä "rasitusta" ei vielä ihan kauheasti ollut ollut.

« Viimeksi muokattu: 01.03.2011 21:15:19 kirjoittanut Etsku-Etana »

Ellu87

• *
    • Profiili
Olen samaa mieltä Etskun kanssa siinä, että kyllähän tuossa oli kyse luovuttamisesta ainakin minun näkökannaltani. Miksi Martta ei olisi voinut yksinkertaisesti katsoa, saako jatkaa? Sitten olisi päässyt välillä kotiin lepäämäänkin ja opettelemaan biisejä, jos olisi päässyt jatkoon. Kyse on ollut ehkä tilanteesta, jossa Martta oli varma siitä ettei pääse enää pidemmälle ja halusi lopettaa, ettei joutuisi kuulemaan sitä tuomareilta. Siis sellainen psykologinen ikävän kokemuksen torjuntakeino, copingia..

Martan ulkoisesta olemuksesta sai sen kuvan, että hän olisi hyvin itsevarma ja valmis, mutta totuus varmaan oli että hän oli epävarma, eikä tarpeeksi kokenut tai pitkään laulamista harrastanut. Tämä ehkä harhautti sekä tuomareita että meitä katsojia. Odotimme Martalta vähän liikaakin.

Enkä minäkään tarkoita mitenkään lytätä tässä Marttaa. Odotan mielenkiinnolla jos hänestä kuuluisi vielä jotain ja hän pääsisi tekemään musiikkia vielä.

Jolanne

• Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
    • Profiili
Mun mielestä Martta ei kyllä koelauluissakaan ollut kovin vakuuttava, ekat sanojen unohteluthan tapahtui jo siellä. Jotenki ärsyttävää ja pikkasen raukkamaistakin luovuttaa. Toisaalta tuskinpa rahkeet olis enää riittänyt kovemmankaan paikan tullen.

Iita

• Tittelintuura
  • i
  • *
    • Profiili
Lainaus käyttäjältä: http://marttatyyri.blogspot.com/
Ja niin, toi mun lopettaminen.. Kaikki kyselee : D, apuaa, ja mä en itekkää tiiä mikä mun tarkka vastaus on.. Se vaan oli niin selvää sit siellä, että olin väärässä paikassa väärään aikaan.. Ehkä mua rupes pelottamaan se Idols-leima tai jokin siinä mua ahdisti koko ajan : S. En vaan tuntenut olooni hyväksi siellä, joten tulin kotiin.. Ehkä nuoruus helpotti mun päätöstä, koska tässä oikeesti ehtii vaikka mitä :p Mä tahdon sitten kuitenkin yrittää sitä perinteistä reittiä, tyrkyttää sitä demoani joka koloon : D.

Martan blogista bongasin.
Sometimes the dreams that come true are the dreams you never even knew you had.

Memek

• *
    • Profiili
En varmaan ole kauhean eri mieltä monesta asiasta. Kyllähän Martta luovutti, en minä sitä kiistä. Miksi hän sen pohjimmiltaan teki, niin en voi tietää. Ehkä hän koki, että kyvyt ei riitä, en minä yritä väittää etteikö näin voisi olla. En yritä väittää, että Martta olisi yhtään sen huonompi tai parempi kuin kukaan muukaan.

En ihaile häntä luovuttamisen takia. En halveksi häntä luovuttamisen takia. Ymmärrän, että luovuttaminen on joskus ihan hyvä päätös. Se, että koko ajan luovuttaa pienenkin vastoinkäymisen kohdatessa, voi muodostua ongelmaksi, ymmärrän tämänkin. Se, että monet muut ovat päättäneet jatkaa, on varmaan sekin oikein hyvä päätös heille. Jos joskus tekee huonoja päätöksiä, niin ei siihenkään maailma kaadu. En kuvittele, että täällä olisi kellään mitään erityistä Marttaa vastaan.  :D

Siitä olen eri mieltä, että kaikista tuntuisi yhtä rankalta olla siellä tilaisuudessa. Jotkut pelkäävät vaikka  lentämistä, toiset eivät. Toiset kestävät stressiä paremmin kuin toiset. Eivät tällaiset yksilölliset vaihtelut tarkoita, ettei olisi normaali (ja mitä sitten vaikka ei olisikaan). Ihmiset vain ovat erilaisia ja kokevat asiat eri lailla. Minusta on aika hassua väittää, ettei näin olisi.

Tuossa tilanteessa varmaan vaikuttaa hyvin paljon se, kuinka motivoitunut on koko touhuun. Ehkä se on jopa ratkaisevinta eli kokeeko, että ne ikävät asiat ovat kestämisen arvoisia vai eivät. Kysymys ei niinkään ole "kärsimyksen" määrästä, vaan sen suhteesta mahdollisesti saavutettavissa oleviin asioihin ja niiden haluttavuuteen.  8)

Siinä Etsku olet kyllä oikeassa, että siellä varmaan on otettu mahdolliset luovuttamiset huomioon, ja tuovathan nekin omaa draamaansa ohjelmaan. Ihan vain noin yleensä ottaen kuvittelisin, että siitä on useimmissa tapauksissa enemmän vaikutuksia mitä myöhemmin luovuttaa. Jos vaikka joku luovuttaa jo ennen koelauluja, niin eihän sitä kukaan edes huomaa.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
No ehkä Martta ei vain halua kertoa koko totuutta suurelle yleisölle. Mä olisin halunnut todellakin nähdä vielä Marttaa (eiköhän tämä toteudu joskus tulevaissudessa).

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
No ehkä Martta ei vain halua kertoa koko totuutta suurelle yleisölle.

Eipä taida hänellä sen kummempia totuuksia olla kerrottavana kuin mitä edellä on spekuloitu.  8)

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Maija Vilkkumaakin on näköjään huomannut Martan http://blogit.stara.fi/chaostube/?p=5865 Tuntuu varmasti hienolta saada suitsutusta laulajalta, joka on saanut niin paljon aikaiseksi.

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
Pakkohan oli lisätä Martankin upea koelaulu YouTubeen:

http://www.youtube.com/watch?v=pj8tjNxbSQE

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Marttakaan ei näköjään ollut tyytyväinen Jusun tippumiseen. Hän kirjoitti Jusun Facebook-sivulle: ":< nyyh "

Negativ

• Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Idols-Martta Hakala lämmittelee PMMP:tä vappuna Helsingissä!

Hehe, tajusin just, et tohon postaukseenhan on linkitetty Etskun lataama video! : DD
« Viimeksi muokattu: 20.04.2011 17:13:36 kirjoittanut Negativ »

~It feels good. Is that reason enough for you.~

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
Loistavaa!  :D

ilppez

• Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
  • Ja! Ja! JA! JAA! JAAAAAA!
    • Profiili
Etskun video goes viral. ;D
Ja ohi ollaan...*kodak moment*

I det Bjørndalske hjem...
Suihkulakki

Tiia

• Koelaulaja
    • Profiili
Tervehdys,

lauantai tulee ja Martta tulee vihdoin Helsinkiin keikalle ja näin ollen teen jotain videohässäkkää hänen kanssaan. Varsinaista haastattelijaa mulla ei ole nyt matkassa, mutta ottaisin mielelläni kysymyksiä SÄHKÖPOSTILLA vastaan. Käyttäkää mielikuvitusta, en kysele näitä perinteisiä, että "koska tulet kaupunkiin X", että niistä infotaan sitten Martan FB-sivuilla, kun keikkoja on ja tulee. Ja ei varmasti myöskään tarvitse lähettää kysymystä, että "miksi keskeytit Idolsin". Jos tulee kysymys tai kysymyksiä mieleen niin lähettäkää niitä tämän ja huomisen päivän aikana osoitteeseen chaostube @ welho.com (välit pois).

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
Mielelläni kysyisin Martalta vaikka mitä mutta eipäs se olekaan niin helppoa muotoilla täsmällisiä kysymyksiä. Täytyy yrittää kuitenkin!

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Chaos Tube oli Martan mukana PMMP-keikalla http://www.youtube.com/watch?v=XmezsIQNs1U http://www.youtube.com/watch?v=8lUYJkl4Fx0 Tuolla on videoilta tuttu Martan veli sekä toinen veli.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Ei tuo Martan kanssa videoilla esiintyvä taidakkaan olla Martan veli. Tyypin nimi on Eero-Pekka Damskägg. EP kyllä soveltuisi erinomaisesti Martan säestäjäksi jatkossakin.

jensky

• i
  • *
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
http://www.iltasanomat.fi/viihde/idolsin-keskeyttanyt-ennakkosuosikki-tekee-levyn-/art-1288408185153.html

Tuolla voi kuunnella Martta Hakalan sinkun "Steve Harris". Tämä ei kyllä iske minuun :S Tosin uskon kyllä, että tämä uppoaa joihinkin. Vähän PMMP-meininkiä kuultavissa, itse rakastan PMMP:tä mutta tämä ei nyt oikein kolahda, ei lyriikoiden eikä melodian osalta. Martan äänikään ei ole sellainen, joka itseäni ainakaan vielä koskettaisi. Hän on tosin nuori ja ääni tulee muuttumaan jatkossa, persoonallinen soundihan siinä on jo nyt :) Tosin tämä biisi on mielestäni hieman puhutun-olonen, äänestä uupuu se laulullinen sointi. Se varmaan suurin syy, miksen tätä jaksa usein alkaa stereoistani huudatammaan.
« Viimeksi muokattu: 19.08.2011 11:05:14 kirjoittanut jensky »
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
Ei nyt oikein vakuuttanu. Ei toi kyllä ihan huonokaan ollut. Ei missään nimessä. Ehkä paranee ku kuulee enemmän, voi hyvin kuvitella soivan radiossa. Jotenki oletin, et Martta laulaisi englanniksi.

Varmaan PMMP ollu taustajoukoissa. Kuitenkin Martta on ilmeisen hyvin ystävystynyt Miran ja Paulan kanssa.
« Viimeksi muokattu: 19.08.2011 22:05:09 kirjoittanut Negativ »

McKenzie

• kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Martta laulaa suomeksi?!?
Täytyy sanoa, ettei söpöpoppi iske.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

Iita

• Tittelintuura
  • i
  • *
    • Profiili
Olin kans luullu et biisi olis vähä omaperäsempi, mut toi on kyl ihan tusinatavaraa! En tykänny.
Sometimes the dreams that come true are the dreams you never even knew you had.

Katza

• Parahultainen Halitonttu
  • i
  • *
    • Profiili
Äh.. oon kyl nyt vähä pettyny, ootin jotai paljon enemmän. Ja luulin kans, et Martta laulais englanniks.. Noo. :/

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Halkean raivosta! Että Martan musiikkiura pitää tuhota heti alkuunsa tuollaisella bäzgämusiikilla.   
« Viimeksi muokattu: 21.08.2011 14:45:42 kirjoittanut Anteater »