Kirjoittaja Aihe: 5. finaali  (Luettu 44265 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Merri

• Koelaulaja
    • Profiili
Vs: 5. finaali
« Vastaus #100 : 25.04.2010 20:52:52 »
Illan vahvimmat esitykset:

Leena
Samuli
(ensimmäistä kertaa diggasin miehestä!)

Keskivertoa:

Yrjänä

Huonot ja rasittavat:

Enchant
Elias

Negativ

• Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #101 : 25.04.2010 20:53:33 »
Tää oli sellanen Jorma Uotis-tyyppinen taidepläjäys, jota osa ei varmasti tajua yhtään. Mut mä jotenkin tykkäsin itse asiassa!
Joo, en tajua...enkä häpeä sitä. :'D

Samuli lauloi ihan hyvin, mut oli se silti TYLSÄÄ.

Järkkä menee jotenki näin;

1. Yrjänä
2. Leena (vaikka oli tylsä, ni laulo  kans ihan hyvin)
3. Samuli
4. Enchant
5. Elias

Elias kotiin tai Leena.

~It feels good. Is that reason enough for you.~

Sami

• 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Hey, Lifesaver, I'm drowning in despair
    • Profiili
    • last.fm
« Vastaus #102 : 25.04.2010 20:57:07 »

Siinä vielä bongausmatskua!
Itse erotan joukosta siis M&M ja Tonin ja Jonnen.

Jolanne

• Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #103 : 25.04.2010 20:58:10 »
On siellä myös Anna Paatero vasemmassa reunassa.. ja Onko SoulSistersin tyyppi tossa Rennen takana?

Sami

• *
  • Hey, Lifesaver, I'm drowning in despair
    • Profiili
    • last.fm
« Vastaus #104 : 25.04.2010 21:00:17 »
Joo, itsekin katoin että onko tuo Paatero vai ei, kai se sitten on.

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #105 : 25.04.2010 21:01:04 »
Yrjänä
Kerrankin kunnon esiintymisvaatteet!  :D Ajoittain pidin kovastikin Yrjänän esityksestä - niistä korkeammista äänistä. Sitten se meni liikaa suomirokki-tulkinnan puolelle.

Elias
Perinteistä Elias-raspia. En kauheasti innostunut. Se häiritsee hieman, että englanniksi laulaessaan hän jotenkin lausuu sanat laiskasti.

Enchant
Ihan kauheaa kohellusta ja koikkelehtimista. Mikä mielenhäiriö oli koreografia vaivannut, jos Linda oli jo ehtinyt hieman rauhoittaa koreografiaa? Kappale on niin haastava, että olisi kannattanut keskittyä laulamiseen ja pyrkiä tuottamaan vaikuttava kuuloelämys.

Leena
Varmaan Leenan paras esitys tähän asti. Mutta ei vaan ole sitä X-Factoria, jota Gugikin kaipaili kananlihoillaan.

Samuli
Kappale oli tosiaan hieman tylsä. Samulin liikehdintä oli hyperoutoa. En sellaista ole koskaan nähnyt. Olisi kannattaunut keskittyä laulamiseen. Kappale ei vaan vaatinut kummempaa liikehdintäää, koska se on niin raukea.

Ellu87

• *
    • Profiili
« Vastaus #106 : 25.04.2010 21:03:37 »
Haluaisin Leenan lähtevän kotiin. Tai Eliaksen. Mutta pliis, ei Enchantia!

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #107 : 25.04.2010 21:11:25 »
En pidä Eliaksen äänen puuroisuudesta oikeastaan yhtään.

Tämä liittyy siihen aiskasti ääntämiseen, mistä mainitsin. Samalla asialla ollaan! Tosiaan jotenkin puuromaista, vetelää.

PhineasMcClintock

• Vieras
« Vastaus #108 : 25.04.2010 21:13:06 »
Missähän vaiheessa kansa saa päättää pelkästään jatkoon menijät?

Varmaahan on kuitenkin se, ettei Enchantia tuomaripäätöksellä tänään pudoteta, vaikka he olisivat saaneetkin vähiten ääniä. Kyllä yhden ryhmän nyt pitää mukana olla, vaikka sitten muiden kustannuksella.

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #109 : 25.04.2010 21:14:49 »
Miks Enchant laulaa ihan epäpuhtaasti ja tanssikin menee päin ***  :(

Sillä koikkelehdinnalla katsomoa myöten ei kertakaikkiaan VOI laulaa tuollaista kappaletta hyvin!

Enchant oli suuri pettymys minulle erityisesti siksi, että pidän heidän esittämästä kappaleestaan todella paljon.

McKenzie

• kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
« Vastaus #110 : 25.04.2010 21:16:10 »
Yrjänä: Onnistunut stailaus ja biisivalinta. Tykkäsin kovasti. Illan paras.
Elias: Stailaus vähän turhan naisellinen, niin kuin edelä on jo kommentoitukin, mutta miun mielestä tämä biisi sopi Eliaksen äänelle. Jotain kertonee, että virkkasin huivia koko ohjelman ajan, ja Elias oli ainoa, jota pysähdyin kuuntelemaan ja lopetin virkkaamisen. Toimi siis, minulle ainakin.
Enchant: Todella onnistunut stailaus, tykkäsin. Laulu hieman epäpuhdasta ja koreografia hieman korni. Todennäköisesti joutunevat pudotusuhkaan, mutta toivottavasti eivät tipu.
Leena: Mitkä ihmeen mustat mummosukkikset/saappaat Leena oli vetänyt jalkaansa??? Laulu soi puhtaana ja lausuminen hyvää, mutta jätti illan esityksistä kylmimmäksi. Siksipä pudottaisin Leenan tänään pois, siitäkin huolimatta, että on ainoa nainen jäljellä.
Samuli: Vastoin Phineas McClintockin mielipidettä miun mielestä Samulin asuvalinta oli harvinaisen onnistunut. :) Muutenkin Samuli onnistui paremmin kuin kertaakaan aikaisemmin. Silti hänen äänessään on edelleen jotain, joka ei vetoa minuun, ja edelleenkin se lausuminen, se lausuminen.

Ammattilaisena miun on valitettavasti todettava, että kisassa on mukana enää kaksi, jotka lausuvat englantia hyvin, Elias ja Leena. Yrjänän lausuminenkaan ei tänään jäänyt häiritsemään, mutta silti jotenkin koen hänelle suomen vahvemmaksi kieleksi, mikä on harmi, sillä suomenkielinen musiikki ei ole miun juttuni. Niin, ja Elias EI lausu enkkua laiskasti vaan amerikkalaisittain. ;)
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

ilppez

• Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
  • Ja! Ja! JA! JAA! JAAAAAA!
    • Profiili
« Vastaus #111 : 25.04.2010 21:17:44 »
Parasta näissä x-factor esityksissä on se, että mitä randomia tuomarit on taas keksineet esityksen ajaksi. Kuten Yrtsin lumisade ja kitarasoolo Eliaksen esityksessä. xD

Yrjänä... se on hyvä, mutta jotain puuttuu mikä saisi mut oikeesti innostamaan Yrjänän laulamisesta.

Elias... matalista kohdista pidin, mutta kertsi ei oikein toiminut. Mutta ei niin paha kuin pelkäsin se xtra factorin pienen pätkän perusteella.

Enchant... voi ei. Niin paljon kuin heistä pidänkin, niin tollasessa esityksessä kaikkien pitäis olla täysillä messissä ja koreografian synkanssa, ja valitettavasti nää ei toteutuneet. Laulu kuulu hiljaisempana kuin ennen. ??? Biisi on sen saman toistoa, joten Lindalta pliis nyt jotain parempia valintoja.

Leena... eikö alkuperäisesityksessä ollut enemmän poweria. Sitä jäin kaipaamaan tästäkin. Mutta positiivinen yllätys, koska biisivalinnan perusteella odotin mahalaskua. Mut ei se ollutkaan paha. Mutta mekko oli huono stailausvalinta, koska se sai Leenan näyttämään pyöreämmältä mitä se todellisuudessa on. Ei hyvä.

Samuli... miloin milloin Samuli vihdoin revittelisi? Koska sen ääni on tosi hyvä, mutta silti se laulaa niin tasasesti koko ajan. Mä oikeestaan pidin tanssimisesta, koska nyt ei ainakaan oikea käsi vatkannut.
Ja ohi ollaan...*kodak moment*

I det Bjørndalske hjem...
Suihkulakki

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #112 : 25.04.2010 21:19:29 »
Joo minäkin nauroin Enchantin esityksen aikana. En halua heitä enempää kritisoida, joten en kerro miksi nauroin, mutta sanotaan ettei se johtunut hauskuudesta ja veijarimaisuudesta.

Ehkä siksi nauroit hysteerisesti, että olit niin onnessasi, kun Enchant viimein täytti kaikki toiveesi laadukkaasta esityksestä? 8)

Negativ

• Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #113 : 25.04.2010 21:21:52 »
Parasta näissä x-factor esityksissä on se, että mitä randomia tuomarit on taas keksineet esityksen ajaksi. Kuten Yrtsin lumisade ja kitarasoolo Eliaksen esityksessä. xD
Haha, totta. :'DD

~It feels good. Is that reason enough for you.~

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #114 : 25.04.2010 21:22:08 »
Mulla menee hermot, kun koko ajan on näitä mainostaukoja. GRRR, MTV3!

Tämähän oli taas ihan loistavaa! Koska olin pannut X-Factorin levylle American Idolin vuoksi, katsoin sitten myöhemmin mainoskatkojen aikana ne esitykset, joita en ollut nähnyt.  ;D

HIENOA, MTV3!!!

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #115 : 25.04.2010 21:24:14 »
Tuota. En nyt halua Samulia suuremmin kritisoida, mutta..

Minä en mikään muoti-ihme ole, mutta mistä tuo karmea paita on ongittu?

Löytyykö Samulin aluspaidalle kannattajia? 

Minustakin se oli aika hirveä.

Ellu87

• *
    • Profiili
« Vastaus #116 : 25.04.2010 21:26:34 »
^Minunkin ensimmäinen ajatus Samulin paidasta oli, että kamala paita :D

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #117 : 25.04.2010 21:29:34 »
Niin, ja Elias EI lausu enkkua laiskasti vaan amerikkalaisittain. ;)

Puhumme eri asiasta. En tarkoita sitä, miten hän lausuu sanat englannin kielen mielessä. Tarkoitan sitä, että hänen suunsa on VETELÄ. Eli sanat kuulostavat jotenkin lyllerömäisiltä. Amerikan englantiin tämä ei liity. En minä samaa koskaan huomaa, kun amerikkalainen laulaa.

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #118 : 25.04.2010 21:31:37 »
Leena...
Mutta mekko oli huono stailausvalinta, koska se sai Leenan näyttämään pyöreämmältä mitä se todellisuudessa on. Ei hyvä.

ilppez kiteytti hyvin keskeisen ongelman Leenan asussa.

PhineasMcClintock

• Vieras
« Vastaus #119 : 25.04.2010 21:33:10 »
Joo minäkin nauroin Enchantin esityksen aikana. En halua heitä enempää kritisoida, joten en kerro miksi nauroin, mutta sanotaan ettei se johtunut hauskuudesta ja veijarimaisuudesta.

Ehkä siksi nauroit hysteerisesti, että olit niin onnessasi, kun Enchant viimein täytti kaikki toiveesi laadukkaasta esityksestä? 8)

Väärin. Nauroin siksi, että olen aiemmin ollut suunnattoman kateellinen noille nuorille ja komeille miehenaluille, kun itse taasen olen elänyt parin vuoden kuluttua jo neljännesvuosisadan täällä, eli toinen jalka on jo haudassa.

Tällä kertaa tuo iloisuus kääntyi poikia vastaan ja siitä tunsin vahingoniloa, koska olen sikamainen 8)

Juhkunautti

• Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
« Vastaus #120 : 25.04.2010 21:33:49 »
1. Yrjänä
2. Samuli
3. Leena
4. Enchant
5. Elias

Vitsit, kun meni ihan varpaat kippuralle yrjänän esityksessä, varsinkin lumisadekohtauksessa. Ehdottomasti PARAS tänään.
"Taylor, you'll be fine...""

leena

• *
    • Profiili
« Vastaus #121 : 25.04.2010 21:46:44 »
Yrjänä: odotin positiivisella mielellä, kun biisi on niin hieno, mutta... No, mulle se sen englanti kolahti NIIN pahasti korvaan, etten pystynyt enää keskittymään muuhun. Mutta laulakoon suomeksi jatkossa - minä nimenomaan tykkään suomirokista (sehän tässä vähän jurppiikin, kun mulla on jo Koop brittipoppeineen, niin pitäskö tässä nyt sit muka seuraavaksi ruveta kuuntelemaan Eliaksen britti-jenkki-whatever-poppi-folkkia? Mut minkäs teet kun Elias kolahtaa ja Yrjänä ei niinkään ;) ).

Elias: wau... Biisin alku veti ihan sanattomaksi, todella upeeta. Sit tuli sähkökitaristi ja eka "onko pakko tunkea aina jotain spesiaalia lavalle"-ajatus. Ja sit vielä ne tytöt kainaloon - Renne lausui just sen mitä minä ajattelin. Joku raja kosiskelussa... Mutta selvästi illan upein LAULUesitys minusta. Olin Lindankin kanssa samaa mieltä siitä, että hieman vieraampi biisi soi kauniimmin ja luonnollisemmin, ilman rutiinivetojen maneereja.

Enchant: vaikken osaa sanoa ketä kahta Renne tarkoitti, niin olin taas samaa mieltä. Ei vaan kolahtanut mun huumoriin tuo show. Ja "liidi" oli vissiin valittu komeuden perusteella, ääni ei tuntunut riittävän. Hetkittäin ihan kivan kuuloista stemmaa (omituista kyllä, sillon kun juoksentelivat yleisön seassa, laulu kuulosti minusta parhaalta), mut muuten köyhää. Ja minä kun alkuun luulin, että Enchant vois kisata voitosta...

Leena: olin just tässä kuunnellut X factor-levyä ja ajatellut, että onpas sillä tosiaan upea ääni, vaikkei lavakarisma ole säväyttänytkään. Mut taas jotenkin tylsistyin. Turhan vanhanoloinen biisi, jota tätimäinen stailaus korosti (kas, minäkin joskus noteeraan jotain tyylijuttuja ;) ).

Samuli: laulu kuulosti oikein hyvältä, mut minä - juntti joka en ymmärrä modernia tanssia - odotin koko ajan, että milloin se tanssi kunnolla alkaa. Taas ajattelin varmaan Lindan kanssa about samaa, eli ottaisi vaan noita tanssillisia elementtejä esiintymiseensä, tekis omat oudonviehättävät lavakuvionsa siitä. Mutta ei virallisesti "tanssisi".

Mut ihan toivotonta ajatella kuka tippuis. Ainoa nainen ei "saisi" tipahtaa, eikä ainoa ryhmä... Enchant ja Yrjänä oli minusta illan heikot lenkit, mut Yrjänä tosiaan vain sen kielen takia, mikä on helposti korjattavissa (laulaa vaan suomeksi - samaa suosittelisin Enchantille).

dariana

• Idols-keskustelijat
    • Profiili
« Vastaus #122 : 25.04.2010 21:53:33 »
Niin, ja Elias EI lausu enkkua laiskasti vaan amerikkalaisittain. ;)

Puhumme eri asiasta. En tarkoita sitä, miten hän lausuu sanat englannin kielen mielessä. Tarkoitan sitä, että hänen suunsa on VETELÄ. Eli sanat kuulostavat jotenkin lyllerömäisiltä. Amerikan englantiin tämä ei liity. En minä samaa koskaan huomaa, kun amerikkalainen laulaa.

Nyt olen kyllä vahvasti samaa mieltä Etsku-Etanan kanssa tuosta Eliaksen englannin lausunnasta. Vaikka tyyppi onkin viettänyt vuosia Jenkeissä ja lausuu varmasti puhuessaan hyvin, niin todella laiskaa oli englanniksi laulaminen tänään(kin). Ei minusta ainakaan ole miellyttävää kuunnella laulua, jonka sanoista laulaja "nielaisee" puolet ja josta saa vaikutelman, että lyriikoissa ei mitään muuta olekaan kuin vokaaleja...

Yrjänä ei ollut tänään itse asiassa ollenkaan huono, mutta olen silti sitä mieltä, että Yrjänän paukut tässä kisassa on kenties jo nähty eikä mitään uutta ole enää luvassa. Yrjänän omin tyylilaji on suomirokkiäijäily, eikä sellaisia esityksiä enää kovin montaa yksinkertaisesti jaksa kuunnella tai katsella.

Elias ja All by myself ei lässähtänyt niin pahasti kuin pelkäsin, mutta tuo sanojen nieleskely ärsytti. Facepalmasin siinä vaiheessa, kun Elias haki ne mimmit yleisöstä kainaloon, ehkä maailman kornein veto IKINÄ etenkin tätä biisiä esittäessä.

Enchant... Oh noes. Odotin jopa innolla tätä biisiä ja toivoin poikien onnistuvan, mutta puolitiehen jäi. Lindalta ääliömäinen veto laittaa pojat tanssimaan samalla, kun selvästikään eivät ole tottuneet vetämään koreografioita ja laulamaan liikkuessaan. Nämä on ainakin tänään pudotusuhan alla, valitettavasti. :(

Leena lauloi hyvin ja sai kuin saikin kappaleeseen tulkintaa, mutta mä olisin kaivannut vähän volyyminvaihtelua mukaan. Telkkarin välityksellä tuli tunne, että Leena lauloi pitkälti samalla volyymilla koko kappaleen, vaikka juuri Don't cry for me Argentinassa pitäisi saada kasvatettua biisiä alusta loppua kohden.

Samulin veto oli ihan yhtä outo kuin mies eilen lupailikin, mutta toimi mulle. En tajua, miksi Renne ottaa VIELÄKIN esille sen, että Samuli on "jännittynyt" lavalla, nyt liikkuminen oli tosi vapautunutta! (Ja vaikka koreografia taisikin olla enemmän modernin tanssin suuntaan, mulle tuli mieleen rumba. Vain tanssipari puuttui, niin olisi ollut hyvä kilpatanssiesityksen tynkä valmiina.  8))

Hepsankeikka

• Teatteriin selvinnyt
    • Profiili
« Vastaus #123 : 25.04.2010 22:01:25 »
Viides finaali ei ollut ollenkaan niin huono kuin alkuun näytti. Tämä jakso karsi jyvät akanoista selkeästi! Mukana oli huippusuorituksia ja limboja.

1. Samuli Taskinen. Lumoava tunnelma, kauniisti polveileva ääni, sulava esiintyjä: hieno kokonaisuus!
2. Leena Tirronen. Laulullisesti hieno, keskittynyt esitys. Kliimaksi puuttui.
3. Elias Hämäläinen. Kerrankin Eliaksen laulu tuntui olevan tasapainossa. Imelä lopetus.
4. Yrjänä. Ei paha, mutta jokin kaikissa Yrjänän esityksissä jää vajaaksi. Onko se se äänen vaatimattomuus?
5. Enchant. Yksi kamalimmista suorituksista X-Factorissa. Epätahtista ja eriparista tanssimista, surkeaa laulamista, huonoa englannin ääntämistä. Missä kyky ja taito?

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #124 : 25.04.2010 22:05:55 »
Lindalta ääliömäinen veto laittaa pojat tanssimaan samalla, kun selvästikään eivät ole tottuneet vetämään koreografioita ja laulamaan liikkuessaan.

Lindaa pitää pikkaisen puolustaa, koska Enchantin shown oli suunnitellut koreografi Lindan ollessa tuhkapilven vuoksi Ruotsissa. Lindahan sanoi kauhistuneensa liikehdinnän suurta määrää tullessaan tänään Suomeen ja hän ehti karsia jonkin verran koreografiaa.

Telkkarin välityksellä tuli tunne, että Leena lauloi pitkälti samalla volyymilla koko kappaleen, vaikka juuri Don't cry for me Argentinassa pitäisi saada kasvatettua biisiä alusta loppua kohden.

No juuri tämän vuoksihan olin niin pettynyt Leenan esitykseen! Odotin koko ajan sitä loppunousua tai volyymin vaihtelua, mutta sitä ei koskaan tullut. En vain tajunnut asiaa niin selkeästi, että olisin laittanut omaan arviointiini.