Tähän asti olen pitänyt Eliasta ihan hyvänä laulajana ja kohtuuhyvänä esiintyjänä, mutta kieltämättä korvaan särähti TOSI pahasti, kun Xtrassa näyttivät sen pienen pätkän, jossa Elias lauloi All by myselfia studiossa... Nyt on pelko persiissä, että metsään mennään ja ryminällä.

Muutenkin olen huomaavinani, että Renne on ainoa tuomari, joka toimii diktaattorin lailla. Linda sanoi tarjonneensa Enchantille monta kertaa poikabändilauluja, mutta Enchant on niistä kieltäytynyt. Elias puolestaan on jo kahdesti saanut laulaa oman valintansa. Samulille Gugi sen sijaan näyttää valitsevan ilman mielipiteen kyselyä biisit.
Noista Gugin biisivalinnoista Samulille... Mulla kun sattuu tätä sisäpiirin tietoa olemaan (

), niin tähän mennessä lähes joka finaalibiisiä valitessa Gugi ON antanut Samulille parikin vaihtoehtoa joista valita, eli ihan diktaattori Gugi ei ole. Jostain syystä ystävämme media taas antaa asioista erilaisen kuvan.

Mutta kieltämättä kyllä ihmetyttää, miten erilaiset linjaukset tuomareilla vaikuttaa olevan. Yhdelle kilpailijalle annetaan vapaat kädet, toisilla biisivalintoja rajoitetaan vähäsen ja toisille isketään nuotit kouraan ja käsketään opetella biisi...
Leena tuntui olevan syvästi järkyttynyt Don't cry for me Argentinasta. Kauheaa pakottaa joku laulamaan sellaista, mitä ei halua!
Täysin samaa mieltä. Leenaa on aiemminkin moitittu mm. "mutruilusta" ja esitysten latteudesta, ja nyt kun Leena joutuu laulamaan itselleen täysin epäsopivan kappaleen, niin se näkyy tulkinnassa ja esityksessä väkisinkin.
Olin muuten tosi pettynyt finalistien yhteislevyn antimiin, eihän levylle oltu viitsitty laittaa mitään muuta kuin ekan finaalin kappaleet + yhteisveisu (vrt. jonkin vuoden Idols-finalistien levy, jolla sentään taisi olla joka finalistilta 2 kappaletta + yhteislevytys...). En siis taida rahojani levyyn tuhlata, vaikka etukäteen niin meinasinkin.