Star Wars Episodi VII : The Force Awakens 4-/5
Vihdoin on uusin Star Wars nähny ja olin positiivisesti yllättynyt. Siinä oli vanhan trilogian henkeä otettu hyvin mukaan. Ne oli saanu kasattua toimivan kokonaisuuden. Uudet hahmot oli kivoja ja se uusi BB-8 robotti oli ihana, ihan paras. <3
Yks leffan oli parhaista kohdista oli Millenium Falconin esittely. Se oli oikeesti tehty hyvin.
Ja nyt SPOILERIVAARA!!!!!!!!!!!!! Älä lue jos et halua tietää mitä leffassa tapahtuu!
Heti ekaksi pakko puuttua olennaisimpaan... EI HAN SOLOA SAA TAPPAA!!!!! Senkin raakalaiset. Ne vanhat hahmot on koskemattomia. Noin ei vaan tehdä. Ei, ei ja vielä kerran ei.
Kylo Reniin pitää saada lisää syvyyttä. Se jäi vähän sellaseks I have daddy issues -pahikseksi. Mut ehkä se kehittyy trilogian edetessä. Se oli kyllä hyvä juonenkäänne, että se oli Hanin ja Leian poika. Reystä ja Finnistä tykkäsin. Musta oli hyvä veto ottaa ex-stormtrooper yhdeksi päähenkilöksi.
Pääpahiksesta Snokesta en tykännyt. Se näytti siltä, että se ois repästy jostain ihan toisesta leffasta (kuten Potterista tai Sormusten herrasta) keskelle Star Warsin maailmaa. Siinä missä esim. Rey ja Finn hahmoina sopi hyvin Star Warsiin, Snoke ei todellakaan.
Se oli aina parasta kun vanhasta trilogiasta tuli tuttu hahmo mukaan kuvioihin. Se sai leffayleisöltä spontaanit aplodit. Ihan parasta. xDD
Hyvä leffa mutta voi HAN! :///
Ja nyt ihan ekana spoilia, perään tulee normifontil lyhyesti spoilerivapaat ajatukset ja arvosana!
SPOIIIIIIIIIIIIIIIL! Mä arvasin heti, et Han Sololle käy huonosti, ku paljastu, et Kylo Ren on niiden poika. Oon niin vihanen oikeesti, se oli mun suurin suosikki.
Ois tappanu Leian jos nyt ihan pakko oli joku alkuperänen tappaa, sitä en ois jääny suree. Toisaalta Leiakin oli nyt huomattavasti miellyttävämpi ja se oli sellasen hetkittäin sellanen herttasen mummon olonen. Kun en siis tosiaan Leiasta oo koskaan välittäny.
Kylo Ren oli musta jees (tykkään kyseisestä näyttelijästä, joten johtunee jo siitäkin), mua häiritsi enemmänkin se Rey. Musta oli jotenkin tosi naurettavaa, et se pysty heti pistää noin paljon Kylo Renille kampoihin, joka kuitenkin on vuosia ehtiny treenata voimiaan. Ja muutenkin se jäi musta aika aneemiseks hahmoks. Osas se toki tapella tai ylipäätään pistää vastaan ja oli periksiantamaton, mut silti se jäi jotenki heikoks mun silmissä. Ja se näyttelijä muistutti mun mielestä hirveesti jäykempää versiota Keira Knightleystä (ilmeet ja eleet, varsinkin itkeminen). Sen äänikin kuulosti musta hetkittäin samalta. Toisaalta kyl Keirakin oli alussa joissain leffois vähän jäykempi, nyt jo kehittyny paljon kokemuksen myötä, joten toki ymmärrän, et hänelläkin vasta ura edessään ja paljon opittavaa. Eli hahmo toivottavasti lähtee kehittymään parempaan suuntaan seuraavassa osassa.
Ja oon samaa mieltä siitä Snokesta. Tuli itellekin just se fiilis, et se on TSH tai Hobitti-leffoista joku örkki. Oli ulkonäöltään ihan samaa luokkaa, oisin toivonu jotain mielikuvituksellisempaa tyyppiä.
Mulle tuli Reystä myös sellanen fiilis, et Reya ois Luken tytär tai ees jotain sukua, koska se Luken valomiekka tuntu kutsuvan sitä niin voimakkaasti. Toisaalta leikiteltiin J:n kanssa myös ajatuksella, et mitäs jos Kylo Ren ja Reya ois sisaruksia, mut sit pohdittiin, et oisko se liian ennalta-arvattavaa kans, ku kuitenkin Kylo Ren on jo Leian ja Han Solon tytär. Toisaalta mul on myös sellanen fiilis ettei Kylo Ren ois kuitenkaan lopulta paha, sitä sen sisäistä kamppailua kuitenkin alleviivattiin pariin otteeseen ja kyllähän Darth Vaderkin lopulta löysi vielä sisältään sen hyvyyden. Jostain muistan lukeneeni teorioita, et Kylo Ren ois koko ajan hyvä, et se ois tarkotuksel soluttautunu sinne (mut aikamoisia uhrauksia kyl sit joutunu tekee, pystyiskö jatkaa elämää sellasten kokemusten jälkeen...)
Tykkäsin kans siitä ideasta, et Stormtroopereista joku tajus lähtee pois, eikä suostunu olemaan osa julmaa ja kasvotonta massaa! Poe oli must kans kivanoloinen, vaikka joissain leffa-arvioissa sitä oli haukuttu tylsäks. Muhun se jotenkin kolahti, näin siin tietyllä tavalla samaa päättäväisyyttä mitä Lukella oli ja Anakinillakin, kun oli viel viaton lapsi.
J muuten sanoi, et kritisoin ihan samoja asioita mitä ihmiset oli 9gagiin postaillu, se oli spoilannu itteensä siel ihan tietoisesti, ku ei malttanu olla pois sieltä. 
Aika läppä, et Luken näyttelija Mark Hamill sai enemmän palkkaa ku noi uudet, vaikka se oli ruudus joku 15 sekuntia, eikä ees sanonu mitään. :''''''''''''D Star Warce: Force Awakens 3,5/5Taas huomas miten huimasti tehosteet kehittyy 10 vuoden aikana, varsinkin kun oli tosiaan ne kaikki leffat uusintakatselukierroksen myötä tuoreessa muistissa. Pidin kyllä leffasta, siinä oli tosiaan sitä vanhojen Star Warsien tunnelmaa ja tuntu heti kättelyssä paremmilta mitä prequel trilogian leffat. Musta oli toisaalta hassu kattoa, kun oli niin paljon uusii tyyppei messis. Mut seuraavas osas sitä oloa tuskin on, kun sit on taas jo tottunu näihin juonikuvioihin. En ihan anna 4 tähteä, koska muutamat asiat toi miinusta (esim. Reyn aneeminen rooli ja muutama muu asia, joista tuossa
spoilaavassa osiossa kirjoitin).
Koko leffan ajan mul oli niin jännä fiilis myös siitä, ku ajattelin, et siel Chewbacca puvun sisällä oli se suomalainen jätkä! Kuin siistii oikeesti päästä näyttelee Star Warsiin Harrison Fordin rinnalle, en ehkä kestä.
BB-8 oli aivan ihana! Se oli niin suloinen ja musta siitä oli tehty jotenkin älyttömän inhimillinen ja tunteikas, vaikka tokihan se droidi on, mut silti! Mä niin haluun sellasen puhelimella/tabletilla ohjattavan BB-8 droidin kotiin. :'''''''''''''''''''''''D Niitä saa ainakin Gigantista ja maksaa lähemmäs 200€. xD Et realistisesti ajateltuna ei tuu ostettua, mut voi vitsit mä olisin niin onnellinen siitä. xD T: Nekku 24.v
Jännä kyl nähdä miten tää lähtee tästä etenee... seuraavilla osilla onkin sit jo eri ohjaajat. Lisäks Han Solo ja Boba Fett tulee samaan omat leffansa ja sit ens jouluna tulee se yks spin-off leffa kans.
Ja leffojen paremmuusjärjestys näyttää nyt tältä: 6, 4, 5, 7, 3, 1 & 2.
*
Katottiin eilen myös
Kingsman: The Secret Service 3,5/5 ja se oli viihdyttävä. Sanoisin, et täs oli paljon tyyliltään samaa kuin Kick-Assissa, vauhtia ja toimintaa ja sit kuitenkin sellasta huumoria, joka vähintään hymyilytti, jos ei joka kerta naurattanu (Kick-Assin, X-Men First Class ja X-Men Days of Future Past tekijöistä tässä olikin mukana Matthew Vaughn...sekä ohjaamassa että käsikirjoittamassa). Oli hauska nähdä myös Colin Firth tällaisessa toiminnallisessa roolissa! Se oli oikeesti aika bad-ass. Pääosaa esittänyt jätkä oli kans musta hyvä, sopi rooliinsa. Innolla odottelen mitä tulevaisuus tuo tullessaan Taron Egertonille. Samuel L. Jacksonilla oli hupaisa rooli. xD