Se ois sitten Oscar-gaalan aika ens yönä.
Yleteemalta klo 3.20 alkaen. Eli punaista mattoa ei Suomen telkussa nähä. Ajattelin, et voisin heräillä noin kahden maissa, jos netistä kattelis vähän aikaa jostain streamista punaista mattoa. Tai sit vaan jätän sen väliin tällä kertaa.
Leffoista sain kaikki tärkeimmät eli ns. pääkategorioissa olleet katsottua nopsaan pois alta ja tuli niitä muitakin katottua. Mua harmitti, et tosta animaatiokategoriasta jäi kattomatta Hayo Mizakin The Wind Rises (Kaza tachinu). Mizakin leffat on aina ollu tosi hyviä ja täähän taiskin jäädä hänen viimeiseksi ohjauksekseen. Tästä kategoriasta jäi katsomatta myös Ernest & Celestine. Animaatioista paljon hehkutettu Frozen oli kyllä kehujensa arvoinen ja se yllätti mut myös positiivisesti.
Olin tosi kiinnostunut ulkomaalaisen elokuvan - kategoriasta, mut ei ollut tilaisuutta kuin nähdä yksi sieltä. Erityisesti kiinnosti tanskalainen The Hunt.
Lyhytelokuva kategoriasta oon tietysti nähnyt suomalaisten elokuvan Pitääkö mun kaikki hoitaa? Sitä on esitetty Ylelläkin nyt pariin otteeseen ja löytyy taas
Yleareenalta. Kannattaa kattoa, jos vaikka voitto osuu kohdalle, niin voitte leuhkia nähneenne sen jo ennen voittoa.
Kestää vaivaiset 6 minuuttia.
Tässä nyt kaikki leffat, jotka katsoin ja arvosanat. Sen verran vielä noista leffoista, et Nebraska yllätti mut ihan täysin. Mahtava leffa! Osoittaa sen ettei tarvitse aina olla mahtipontista tarinaa taustalla, niin kuin monesti Oscar-ehdokkaissa on. American Hustle taas oli pienoinen pettymys. Arvosanaan tuli puolikas lisää puhtaasti siitä, et mun mielestä näyttelijät oli niin loistavia. Kaipaa ehkä toisen katsomiskerran ja parempaa keskittymiskykyäkin multa.
Gravity 4/5
The Wolf of Wall Street 4/5
American Hustle 3,5/5
August: Osage County 3,5/5
Dallas Buyers Club 3,5/5
The Grandmaster 2/5
Captain Phillips 3/5
Her 3,5/5
12 Years a Slave 3,5/5
Prisoners 4/5 (Tää oli muuten kans yllättäjä. Oli vaan yhden kategorian ehdokas, mut tosi tiivistunnelmainen rikosdraama).
Philomena 3,5/5
Nebraska 4/5
Blue Jasmine 3,5/5
Before Midnight 3/5
Saving Mr. Banks 3/5
Frozen 4/5
Despicable Me 2 3,5/5
The Croods 3/5
Inside Llewyn Davis 3/5
The Book Thief 3,5/5
The Lone Ranger 2/5
All Is Lost 3/5