Idolslandia
Suomen Idols => Idols-arkisto => Idols 2012 => Aiheen aloitti: Anteater - 19.01.2012 18:52:46
-
Täällä onkin ollut jo jonkinverran puhetta siitä, keskittyvätkö tuomarit tuomioissaan liikaa ulkomusiikillisiin seikkoihin. Esimerkiksi ekassa Tampere-jaksossa Emilian pudottamiseen saattoivat vaikuttaa myös ulkoiset tekijät. Itse en tosin Emiliaa olisi kelpuuttanut jatkoon, koska hänen laulunsa ei mielestäni ollut tarpeeksi hyvää. Heti Emilian perään näytettiin Mirellaa, joka hänkään ei ollut mikään lauluvirtuoosi. Kuitenkin hän sai ilmeisesti anteeksi laulullisia puutteitaan kauniilla ulkonäöllään. Tämä osoittanee, ettei Idolsissa ole kyse pelkän laulutaidon arvioinnista.
Toisaalta saattaa olla, että tuomareilla on hyvinkin realistinen käsitys musiikkimarkkinoiden lainalaisuuksista: pelkällä laulutaidolla on vaikea menestyä. Saattaa olla, että ihmiset haluavat artistin mukana muutakin kuin pelkkää musiikkia. Parhaimillaanhan artisti voi olla faneilleen esikuva, jonka valintoja fanittaja seuraa monissa ratkaisuissaan. En kuitenkaan usko, että ulkonäkö on ainoa tai edes tärkein ulkomusikaalinen funktio kiinnostavan artistin rakentamisessa: vähintäänkin yhtä paljon vaikuttanee henkilön persoona. Sitä voisi tavallaan luonnehtia jopa eräänlaiseksi artistin selkärangaksi.
Todisteeksi siitä, että tarvitaan muutakin kuin pelkkää laulamista käynee viimevuotisen Idols-voittajan Martti Saarisen kohtalo. Taidokkaisiin laulusuorituksiin yltänyt Martti sai äänestyksissä paljon ääniä, mutta hän ei kuitenkaan ollut tarpeeksi kiinnostava saadakseen suuren yleisön humaltumaan Martti-fanitukseen. Ehkäpä tämän kämmin ajallinen läheisyys on saanut tuomarit aivan erityisen varpailleen: saman ei haluta toistuvan tänä vuonna. Tosin jatkoon on päässyt aika monta tyyppiä, joista kiinnostavan artistin saaminen on vaikeaa. Kiinnostavia laulajia on jatkoon päässeistä selvästi vähemmistö. Itse kyllä toivon, että teatteriviikonlopun jälkeen on vain kiinnostavia tapauksia.
(sorry vähän kömpelö teksti, mutta tulipahan tehtyä :P)
-
Mielestäni on turhaa keskittyä ulkonäköön ! Miettikää esimerkiksi amerikan Idolia, siellä vain laulutaito merkkaa ja siellä, ehkä sen takia juuri, taso on niin kova...
Suomen Idolsista ainut artisti, joka ansaitsee suosionsa on Anna Puu, joka tekee musiikkia aikuisille ja sellaista mitä hän itse haluaa tehdä... Esimerkiksi Anna Abreu on huono livenä ja varsinkin Idolsissa ollessaan todella huono, mutta silti hän tekee musiikkia.. Ainut syy siihen on se, että Anna on kaunis ja persoonallinen, musiikin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.. Hänen fanikuntansakin on pääosin 10-16-vuotiaita.
Toivoisin suomen Idolsilta sellaista, että keskitytään vain laulajan laulutaitoon, sillä saataisiin taso nousemaan ja ne oikeasti taitavat laulajat kotisohvilta osallistumaan..
Voice of Finland mainostaa itseään sillä, että vain laulutaito merkitsee mutta eipä tuolla kovin montaa läskiä rumanaamaa ole näkynyt.. Muutenkin kaikki välivaiheesta lähetyksiin päässeet ovat jotain musiikin ammattilaisia, eikä niille luonnollisesti lahjakkaille ole taaskaan annettu tilaa.
Jälleen kerran maku on menossa näihin ohjelmiin.
-
Toivoisin suomen Idolsilta sellaista, että keskitytään vain laulajan laulutaitoon, sillä saataisiin taso nousemaan ja ne oikeasti taitavat laulajat kotisohvilta osallistumaan..
Pitää kuitenkin muistaa, että formaatin nimessä on sana "idol".
Koska olemme ihmisiä (tai siis eläimiä), meitä kiinnostaa sen henkilön ulkonäkö, jota olemme valitsemassa "idoliksemme". Se näkyy selvästi levyjen kansissa, koska levyn ostoon vaikuttaa suuresti myös laulajan pärstä.
Siksi ulkonäöllä saa minun mielestäni olla merkitystä, koska se todellakin merkitsee uran luomisessa jotakin. Erittäin suuresti se merkitsee silloin, jos yrittää kansainvälistä uraa. On paha tehdä läpimurtoa, jos markkinointiin käytettävällä videolla näyttää ostarin reiskalta tai kaisalta.
Anna Abreu muuten osasi laulaa omana Idols-aikanaan! Joten ei hän menestynyt vain ulkonäön avulla eikä hän mikään missi edes ollut.
Mutta kaikesta tästä on keskusteltu varmaan jokaisen Idolsin yhteydessä. :D Pitäisi laittaa linkit vastaaviin keskusteluihin aiemmissa Idolseissa.
Kyllä American Idolissakin ulkonäkö merkitsee. Juuri sen vuoksi söpöt mutta nuoret miehet ovat usein menestyneet todella hyvin viime vuosina. Äänestäjien enemmistö kun on (nuorehkoja) naisia ja tyttöjä.
-
niinpä niin, Suomessa vaikea tehdä läpimurtoa jos ei ulkonäkö riitä, koska Suomen markkinat ovat niin pienet eli toisin sanoen tänne ei edes tarvittaisi mitää lauluohjelmia...
Ja se, että on jonkun Idoli, tarkoittaa sitä, että tekee musiikkia, joka koskettaa kuulijaa syvällä tasolla. Idoli osaa käyttäytyä ja aatteet ovat sellaisa mihinkä kuuntelija taas jälleen kerran samaistuu.. En usko edelleenkään, että idolius vaatii hyvää ulkonäköä. Jos näin on, niin ollaan kyllä peruspalveluministerin pinnallista porukkaa..
Ja kenestä tahansa saa "hyvännäköisen" kun laittaa tarpeeksi meikkiä ja ostaa H&M:n tyhjäksi.
Pakko kai hyväksyä, ettei Suomeen saada rehtiä lauluohjelmaa.
Itse aion ainakin boikotoida jokaista, joka ei osaa laulaa ja silti etenee kilpailussa.
-
En usko edelleenkään, että idolius vaatii hyvää ulkonäköä. Jos näin on, niin ollaan kyllä peruspalveluministerin pinnallista porukkaa..
Ihmiset (eläimet) ovat tässä suhteessa pinnallisia! Geenimme vaan ovat sellaisia. Siksi ulkonäkö merkitsee!
Olen kertonut tämän ennenkin näissä keskusteluissa mutta tässä taas.
1) Miehet suosivat "idoleinaan" sellaisia naisia, jotka he haluaisivat lastensa äideiksi. Tai ainakin keiden kanssa olisi kiva treffailla.
2) Miehet suosivat "idoleinaan" sellaisia miehiä, jollaisia he itse haluaisivat olla saadakseen parhaat naiset.
3) Naiset suosivat "idoleinaan" sellaisia miehiä, jotka he haluaisivat lastensa isiksi. Tai ainakin keiden kanssa olisi kiva treffailla.
4) Naiset suosivat "idoleinaan" sellaisia naisia, jollaisia he itse haluaisivat olla saadakseen parhaat miehet.
-
Taidankin poistua täältä keskustelemasta ja lopettaa ohjelman katsomisen.
-
Taidankin poistua täältä keskustelemasta ja lopettaa ohjelman katsomisen.
:'(
Tai keksi sitten keinot ihmisen geenien muuttamiseen. Ei ole ihan helppoa.
Ohjelman nimi joka tapauksessa kertoo, että kyseessä ei ole singstar-kilpailu, jossa mitataan nuotilleen laulamisen taitoa.
Ei niin ettenkö arvannut heti, mitä aiot kirjoittaa eli "Taidankin poistua täältä keskustelemasta ja lopettaa ohjelman katsomisen. " 8)
-
Kyllä idoli voi olla myös epäviehättävä, mutta sitten se vaatii sitä, että häneen voi samaistua ja hän on TODELLA lahjakas. Hyvännäköiselle riittää vähempikin lahjakkuus. Pääsääntöisesti näissä kisoissa ulkonäkökin määrää, mutta aina silloin tällöin pitkälle pääsee myös ns. ruma ihminen, mutta he ovatkin sitten uberlahjakkaita.
-
^Aivan oikein.
Jos ulkonäöllä ei olisi merkitystä, ei sitten varmaan iälläkään.
Eli yhtä hyvin 400-kiloinen yyberruma 67-vuotias nainen kuin Britney Spears olisi voinut laulaa Baby One More Time ja tehdä läpimurto.
Tai 420-kiloinen yyberruma 68-vuotias mies olisi voinut laulaa Ruotsin viime vuotisen Euroviisun ja saada nuoret naiset lääpälleen ja laittamaan hänen kuvansa avakseen.
-
^ Jeps.
Plus hämmentää sinänsä nuo puheet, kun rumia ihmisiä ei mukana näe näissä kisoissa kun ani harvoin. Syynä lienee osittain myös se, että rumia ihmisiä on huomattavasti vähemmän kuin kauniita, hyvännäköisiä, viehättäviä ja sellaisia "tavallisen" näköisiä ihmisiä. Eihän se ole vilkaista kun katukuvaa niin huomaa, että ns. universaaliset rumat ihmiset ovat loppujen lopuksi aika harvassa. Henkkoht. mieltymykset onkin sitten asia erikseen ;D
LISÄKSI näiden rumien ihmisten on huomattavasti hankalampi edes lähteä noihin kisoihin, jos yhtään epäilevät taitojaan. Vaatii todellista rohkeutta ja itsevarmuutta lähteä vaikkapa nyt Idolsiin, jos tietää, ettei ulkonäkö ole missään mielessä viehättävä.
-
Kuten avausviestissä totesin, epäilen, että esimerkiksi Martti Saarisen ura kariutui hyvin pitkälti ulkomusiikillisiin seikkoihin. Hän osasi laulaa, mutta oli muuten artistina niin tylsä, ettei suuri yleisö syttynyt.
-
^ Jep. Martin kannattaisi ehkä jatkossa kosiskella rohkeasti vähän varttuneempaa väkeä, mutta tosin siellähän hänen fanikuntansa pääasiassa jo nyt on. Uskon, että hänen olemuksensa kolahtaa kovemmin 30+ väkeen kuin nuoriin fanittajiin.
Mutta musa-ala on muutenkin kriisissä, vaaditaan todellista ilmiötä siihen, että uusi bändi/artisti alkaa myydä paljon. :/
-
Taidokkaisiin laulusuorituksiin yltänyt Martti sai äänestyksissä paljon ääniä, mutta hän ei kuitenkaan ollut tarpeeksi kiinnostava saadakseen suuren yleisön humaltumaan Martti-fanitukseen. Ehkäpä tämän kämmin ajallinen läheisyys on saanut tuomarit aivan erityisen varpailleen: saman ei haluta toistuvan tänä vuonna.
Tämä on tosiaan tullut selväksi. Tuotanto ei halua enää viime kerran uusintaa, jossa finaaleihin tuli iso joukko laulajia, joiden markkinointi levyjä myyvänä artistina olisi ollut tuskaa. Martti sitten vielä voittaja. Nyt ei taideta päästää edes tuomareiden eteen uusia Martteja ja Jerkkoja.
Ja tämä on onnistunut. Teatteriin tähän asti valituissa on tähtipotentiaalia enemmän kuin pitkään aikaan. Ainakin naisissa. Helsinki sitten vielä jäljellä.
-
^ja on sieltä ainakin yksi hyvä miespuolinenkin päässyt jatkoon ;)
-
^Ajattelin lähinnä ihan lukumääräisesti.
Kyllä siis hyviä meihiäkin on mukana mutta naisia vaan tavattomasti enemmän.
Todelliset taidot tulevat sitten tietysti esiin vasta teatterissa ja finaaleissa. Yksi ziljoona tuntia koelaulua varten treenattu esitys voi hämätä.
-
Yksi ziljoona tuntia koelaulua varten treenattu esitys voi hämätä.
Etenkin jos esityksessä on soitettu kitaraa.
-
Yksi tärkeä tekijä on intohimo. Näissä kisoissa on finaaleissa saakka ollut porukkaa, joiden lavaesiintymistä on kiusallista katsoa, koska vaikuttaa siltä, ettei esiintyjä pahemmin viihdy lavalla. Sellaisessa tilanteessa yleisönkään on vaikea innostua. Kyllä poptähdestä pitää jotenkin selvästi välittyä iloa.
-
^Niinhän se on. Mutta intohimoa ja iloa voi silti olla vaikka ei sitä jännityksen tai kokemattomuuden vuoksi osaa koelaulussa näyttää.
Jos homma ei kuitenkaan toimi vielä teatterissakaan, sitten ei ole toivoa.
-
http://www.youtube.com/watch?v=yuS6wYO4ocU&t=2m40s
Vieläkö täällä joku elää illuusiossa että Idols olisi missään maassa laulukilpailu...
-
Ryhdikkyyys on tärkeää. Käsi taskussa -tyypit viestivät itsestään lähinnä välinpitämätöntä suhtautumista musiikkiuran luomiseen.
-
Eiköhän noista tän kauden top15-kilpailjoista kuka tahansa ole kiinnostavampi kuin kukaan viime kauden top3-kilpailijoista. :D
-
Tästä asiasta olen samaa mieltä!
Tuotanto on todella tehnyt voitavansa ettei viime kauden katastrofi toistu.
Marttisaarisia ja jerkkavirtasia ei päästetty lähellekään yleisöäänestyksiä.
-
^eikä myöskään alielkharameita ;D
-
Tästä mua on ehditty jo haukkuakin, mutta oon kovasti mediaseksikkyyden perään. :P Kuinka suuri merkistys mediassa näkymisellä onkaan artistin uralle. Täytyy olla TODELLA huipputaitava laulaja, jotta pelkällä laulutaidolla pärjäisi.
-
Mielenkiintoista keskustelua. Mielestäni ulkomusiikillisia seikkoja tärkempää on sen oman tyylin löytäminen ja erottuminen. Anna Abrea, vaikkakin ei vokaali-kyvyiltään ole kaikista hehkein, niin onnistui luovimaan omanlaisen lokeron. Mielenkiintoinen saundi, erilaiset ja erottuvat biisivalinnat. Jokseenkin kaikki hänen levytyksensä ei ole olleet ihan priimatavaraa, mutta ehdottomasti erottuu muista nais-artisteista. Näin ollen kyllä menestys on perusteltua.
Laulutaito, ulkonäkö sekä musan tyylisuunta. Ehkä näistä kolmesta pitää saada semmoinen sopivan tasapainoinen paketti, niin homma toimii!
Tämän kauden TOP15 sisältää mielestäni yllättävän monta potentiaalista artistia. Muutaman kohdalla vielä vähän hakee, mutta ehkäpä tulevien esiintymisien myötä kuva selkiintyy.
-
Vielä yksi lisäys tuli mieleen.
Artistin ulkonäöllä kyllä on väliä. Huoliteltu pitää tietty olla. Mutta omasta mielestäni tämän ulkonäön suhteen ihmiset on useasti liian vaativia. Esim. Adelen kohdalla aika usein näkee kommentteja hänen painostaan ja koostaan. Herranjumala, näin taitava ja lahjakas nainen. Ei luulisi paljon olevan väliä sillä, että hän ei ole missin mitoissa. No onneksi tämän neidin menestys kertoo, että onnistuminen on mahdollista, vaikka ei olisikaan ihan mallin mitoissa.
Sitten vielä mediaseksikkyys. Itse ainakin kulutan musaa musiikin perusteella. Eli kuuntelen biisejä, ja jos pidän, niin ostan levyjä. Mediaseksikkyys liittyy aika paljon oheis-sälän myyntiin, kuin itse artistin menestymiseen. Tietenkin näillä lööpeillä ja jutuilla saa näkyvyyttä, mutta eipä se paljon levymyyntiä auta, jos biisit on huonoja. Persoonaa ja sanottavaa on hyvä olla, mutta musa on kyllä pääasia.
Yksi parhaimpia esimerkkejä suomen musiikki-skenessä on bändi Stella. Laulaja Marja on isokokoinen, tästä aika paljon löytyy kommenttia. Mutta silti, bändi on keskittynyt musiikkiin ja keikkailuun. Ja menestyneet todella hyvin. Heistä ei ole isoja lööppejä, eikä juttuja joka lehdessä, mutta musiikki myy. (jännä yksityiskohta kylläkin on, että suurempi menestys alkoi kun Katri Ylander lauloi heidän biisinsä Idolsissa!)
Henkilökohtaisesti ainakin toivon, että maailma ei olisi niin ulkonäkökeskeinen. Utopiaahan tämä on, mutta omalla käyttäytymisellään voi tehdä vaikutuksen, vaikkakin pienen. Rumuuden kailottaminen esim. youtube-kommentissa on pieni juttu, mutta siltikin aivan selvää kiusaamista. Internetin anonyymius antaa mahdollisuudet vaikka mihin. Käytetään se hyvään! (melkosta miss-suomi kamaa, myönnän :)
-
Mediaseksikkyys on todella tärkeää artistin kannalta. Levyt eivät myy lehtijutuista ja TV-haastatteluista huolimatta, jos kappaleet ovat huonoja. Totta. Mutta hyväkin levy myy huomattavastikin vähemmän jos mediajulkisuutta ei ole. Juuri siksi konkariartistitkin Eppuja myöten tulevat aina julkisuuteen ja haastatteluihin kun uusi levy on tullut. Haastattelut sitten päättyvät "ja minulta on juuri tullut levy ulos".
Anna Abreuhun tykästyin Idolsin aikaan paljolti siksikin koska oli helppo nähdä, että hän on mediaseksikäs - saa tulevaisuudessa paljon julkisuutta. Jos Suomi ei olisi rokki- ja iskelmämaa, Anna olisi silä julkisuudella tahkonnut vielä paljon hurjemmat levymyyntiluvut.
Mediaseksikkyys ei todellakaan tarkoita pelkkää hyvää ulkonäköä. Pitää olla myös hyvä suustaan. Pitää osata sanoa jotakin sellaista, mitä jaksaa kuunnella. Anna on siinä hyvä kuin Matti Nykänen konsanaan. Tästähän Anteaterkin on tainnut puhua.
-
Anna Abreuhun tykästyin Idolsin aikaan paljolti siksikin koska oli helppo nähdä, että hän on mediaseksikäs - saa tulevaisuudessa paljon julkisuutta.
-Minä taasen ihanan erityisen äänen ja mielenkiintoisten tulkintojen takia :) Ehkä off-topic, mutta tämä uusin levy oli mielestäni ehdottomasti parasta Abreuta! huomaa kyllä, että kasvaa artisina vuosien myötä!
Jos Suomi ei olisi rokki- ja iskelmämaa, Anna olisi silä julkisuudella tahkonnut vielä paljon hurjemmat levymyyntiluvut.
- joo kyllähän esim jos Anna olis ruottalainen, niin HUH HUH miten olisi menestynyt. Siellä ois ollut ihan eri kanavat musan tekemiseen ja promoamiseen. Täällä englanninkielinen pop-musiikki suomalaisen tekemänä ehkä vähän hukkuu..
Mediaseksikkyys ei todellakaan tarkoita pelkkää hyvää ulkonäköä. Pitää olla myös hyvä suustaan. Pitää osata sanoa jotakin sellaista, mitä jaksaa kuunnella. Anna on siinä hyvä kuin Matti Nykänen konsanaan. Tästähän Anteaterkin on tainnut puhua.
- onneksi myös ilman tätä mediaseksyyttä voi menestyä. Stella esimerkkinä. Musa puhuu puolestaan!
-
Anna Abreuhun tykästyin Idolsin aikaan paljolti siksikin koska oli helppo nähdä, että hän on mediaseksikäs - saa tulevaisuudessa paljon julkisuutta.
-Minä taasen ihanan erityisen äänen ja mielenkiintoisten tulkintojen takia :) Ehkä off-topic, mutta tämä uusin levy oli mielestäni ehdottomasti parasta Abreuta! huomaa kyllä, että kasvaa artisina vuosien myötä!
Olen tietysti samaa mieltä! :D Myös Rushista!
Mutta minä kirjoitinkin: "paljolti siksikin"
Eli minä olin etsimässä menestyvää artistia enkä olisi innostunut Annasta niin paljon, jos hän olisi ollut jurottaja tai sitten olisi puhunut vain umpitylsää diipadaapaa. Vaikka olisi laulanut hyvinkin. Halusin että Idolsista löytyy myös menestyvä julkisuuden henkilö, koska sitä tarvitaan megamenestymiseen.
-
Niina voi kyllä tehdä "adelet"
Niina ei missään nimessä ole ruma. Hänellä on todella sievät kasvot ja sopusuhtainen kroppa. Jahka stailaus saataisiin kuntoon ja loputkin tätimäisyydet pois niin avot. Hänhän osaa itse tehdä musiikkia ja hänen tarinansa on erittäin, ERITTÄIN mediaseksikäs (koulukiusauksen lannistama ja epävarma nuori nainen Idolsin kautta ihmisten sydämiin jnejnejnejnejne) Hyvinkin hänet voisin nähdä vaikkapa Suosikin kannessa myymässä lehteä, sillä nimenomaan tuo tarina ja hänen näennäinen tavallisuutensa vetoaa aika moneen nuoreen kuluttajaan.
// Anna Abreu voisi olla jo käsittämättömän menestynyt maailmalla, jos hän ois hevibändin solisti ;D Miksi Suomessa pop-piireissä ei oteta mallia hevibändien viejistä? Tosin onhan Sunrise avenua ja Rasmuskin menestyneet, miksi Annan kohdalla tökkii, vaikka hänestä on todelliseksi maailman tähdeksi?
-
Niina ei missään nimessä ole ruma. Hänellä on todella sievät kasvot ja sopusuhtainen kroppa. Jahka stailaus saataisiin kuntoon ja loputkin tätimäisyydet pois niin avot. Hänhän osaa itse tehdä musiikkia ja hänen tarinansa on erittäin, ERITTÄIN mediaseksikäs (koulukiusauksen lannistama ja epävarma nuori nainen Idolsin kautta ihmisten sydämiin jnejnejnejnejne) Hyvinkin hänet voisin nähdä vaikkapa Suosikin kannessa myymässä lehteä, sillä nimenomaan tuo tarina ja hänen näennäinen tavallisuutensa vetoaa aika moneen nuoreen kuluttajaan.
totta totta! :)
// Anna Abreu voisi olla jo käsittämättömän menestynyt maailmalla, jos hän ois hevibändin solisti ;D Miksi Suomessa pop-piireissä ei oteta mallia hevibändien viejistä? Tosin onhan Sunrise avenua ja Rasmuskin menestyneet, miksi Annan kohdalla tökkii, vaikka hänestä on todelliseksi maailman tähdeksi?
No en oo varma, että menis läpi hevibändissä :) Markkinoinnistahan on paljo kyse, ja se nyt on vaan selvä homma, että ruottalaisilla on paremmat kanavat hommaan. Mutta ihan vaan biisinä esim. Music everywhere on aivan huikea pop-ralli, jonka tulisi soida kaikkialla!
Siis APUA! Tää mimmi on poppariudessaan jotain aivan liian isoa suomeeen!!!!
-
Niina ei missään nimessä ole ruma. Hänellä on todella sievät kasvot ja sopusuhtainen kroppa. Jahka stailaus saataisiin kuntoon ja loputkin tätimäisyydet pois niin avot. Hänhän osaa itse tehdä musiikkia ja hänen tarinansa on erittäin, ERITTÄIN mediaseksikäs (koulukiusauksen lannistama ja epävarma nuori nainen Idolsin kautta ihmisten sydämiin jnejnejnejnejne) Hyvinkin hänet voisin nähdä vaikkapa Suosikin kannessa myymässä lehteä, sillä nimenomaan tuo tarina ja hänen näennäinen tavallisuutensa vetoaa aika moneen nuoreen kuluttajaan.
totta totta! :)
// Anna Abreu voisi olla jo käsittämättömän menestynyt maailmalla, jos hän ois hevibändin solisti ;D Miksi Suomessa pop-piireissä ei oteta mallia hevibändien viejistä? Tosin onhan Sunrise avenua ja Rasmuskin menestyneet, miksi Annan kohdalla tökkii, vaikka hänestä on todelliseksi maailman tähdeksi?
No en oo varma, että menis läpi hevibändissä :) Markkinoinnistahan on paljo kyse, ja se nyt on vaan selvä homma, että ruottalaisilla on paremmat kanavat hommaan. Mutta ihan vaan biisinä esim. Music everywhere on aivan huikea pop-ralli, jonka tulisi soida kaikkialla!
Siis APUA! Tää mimmi on poppariudessaan jotain aivan liian isoa suomeeen!!!!
joo, en siis meinannutkaan, että Anna pystyis vetämään heviä, vaan lähinnä justiinsa sitä, että heviä ja rokkia täältä osataan viedä maailmalle, muuta ei :) Suomihan on maailmalla jopa arvostetuin hevimaa. Tosin voi olla, että hevi on niin "sisäpiirijuttu" eli markkinointia hoitaa hyvin fanit ymsyms. jotka nostaa uusia bändejä tietoisuuteen. Ja Suomella on niin hyvä maine hevimusiikissa, niin jo se, että bändi on Suomesta lisää kiinnostusta maailmalla.
Mutta tosiaanki: Anna maailmalle!
Ehkä tämä on vähän offtopic-keskustelua, mutta eilenkin viisukarsintoja katsoessa harmitti, ettei maailma tiedä meidän Abreusta paljoa mitään :(
-
Mä oon aikalailla sen laulutaidon perään ja en oikeastaan katso ollenkaan artistin ulkonäköön. En juurikaan seuraa musiikkivideoita, lähinnä vain kuuntelen musiikkia.
Mutta se on pakko sanoa, että on artistilla oltava jotain persoonallisuutta. Vähän asennetta! Sellainen tasapaksuisuus ja ennalta-arvattavuus ei kestä pitkään. Pitää olla kykyä muuttua. Ja sitä mun mielestä Idolsissa eniten haetaan. Sitä, että kykenee moneen ja voi aina näyttää uusia puolia.
-
Idolsissa etsitään aina tiettyä tyyppiä ja kokonaisuutta; niin se on tässä formaatissa aina ollut ja tulee aina olemaan. Koko kansan "idolin" tulee kuitenkin täyttää tietyt vaatimukset ja levy-yhtiökin varmaan katsoo aika tarkkaan että päästäänkö tällä tyypillä rahastamaan vai ei. ;D Suomessa tällä alalla taitaa kuitenkin olla aika hankala edistyä (varsinkaan kansainvälisellä tasolla) ja yhä harvemmat idols-laulajat (ainakin viime kauden perusteella) mitään uraa tai hyötyä tästä tv-sarjasta saavat, toisin kuin ehkä esim. Ameriikoissa jossa koko show on muutenkin paljon isompi ja ala laajempi.
-
Idolsissa etsitään aina tiettyä tyyppiä ja kokonaisuutta; niin se on tässä formaatissa aina ollut ja tulee aina olemaan. Koko kansan "idolin" tulee kuitenkin täyttää tietyt vaatimukset ja levy-yhtiökin varmaan katsoo aika tarkkaan että päästäänkö tällä tyypillä rahastamaan vai ei. ;D Suomessa tällä alalla taitaa kuitenkin olla aika hankala edistyä (varsinkaan kansainvälisellä tasolla) ja yhä harvemmat idols-laulajat (ainakin viime kauden perusteella) mitään uraa tai hyötyä tästä tv-sarjasta saavat, toisin kuin ehkä esim. Ameriikoissa jossa koko show on muutenkin paljon isompi ja ala laajempi.
Kyllä minä väittäisin, että lähestulkoon kaikki viime vuoden semifinalistitkin ovat Idolsista siinä määrin hyötyneet ja saaneet kiinnostusta ja tunnettuutta, että pystyvät tällä hetkellä keikkailemaan huomattavasti suuremmassa mittakaavassa kuin ilman Idolsia ja monet myös ovat päässeet musabisneksen kulmaan kiinni virittelemään omaa musaa. Se on sitten lopulta itsestä ja vähän tuuristakin kiinni, kuinka pitkälle se lopulta kantaa, ja pystyykö sillä itsensä elättämään vai jääkö harrasteluksi. Toki mitään nopeasti saavutettavaa suurta suosiota ja varmaa uraa ei varmasti ole tiedossa kenellekään.